Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Iemand die assistentie/2de fotograaf kan gebruiken?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Iemand die assistentie/2de fotograaf kan gebruiken?

    Natasja, je mag gerust met mij mee als ik nog eens een huwelijk versla... (doe het wel niet zo vaak)

    Oorspronkelijk geplaatst door Nena Bekijk bericht
    Het gaat hem om de kleine kneepjes, zoals bv. wisselen van lenzen, wat wanneer, of waar staan, hoe omgaan met mensen, hoe omgaan met 'stress-situaties', flitsen,...
    Ik kan blogs/huwelijkswebsites/portfolio's afschuimen zoveel ik wil, maar dat geeft je nog niet de 'feeling' van de actie zelf.
    wisselen van de lenzen... doe ik niet... je neemt twee toestellen mee, één met een 70-200 en één met 24-70... je verliest hierdoor geen moment... (desnoods huren)

    wat, wanneer, waar staan, kan je afleiden uit het draaiboek... en 't is eigenlijk telkens anders, maar echt wel logisch als fotograaf...

    Hoe omgaan met de mensen: je moet duidelijk maken dat JIJ de fotograaf bent en je neemt je plaats in!

    Flitsen: recht toe recht aan als 't niet anders kan... en anders bouncen... off-camera flitsen bij de shoot van het koppel... en bij de dans, waar je enkele flitsen hebt opgesteld.

    etc...

    ik ben er van overtuigd dat je je plan zeer goed kan trekken, 't is eigenlijk vooral durf!
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

    Comment


    • #17
      Re: Iemand die assistentie/2de fotograaf kan gebruiken?

      Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
      waar je enkele flitsen hebt opgesteld.
      hoevee zet je er dan? op eIke hoek 1 dus 4, of 2 schuin tegenover eIkaar?

      grtz david

      Comment


      • #18
        Re: Iemand die assistentie/2de fotograaf kan gebruiken?

        oli: bedankt voor je aanbod.
        axat: bedankt voor je voorstel, maar ik zoek specifiek huwelijk
        d_oracle: thx! Als je er nog eentje zou hebben, mag je me zeker contacteren (we zien dan wel, moet nog praktisch lukken ook natuurlijk).
        24-70 : is uitgaande van FF vermoed ik. dacht zelf eerder aan 17-55 (2.8 versie). 70-200, mja, ben al even aan het kijken 2de hands voor de 80-200 (voor crop dus), maar vind hem niet makkelijk precies, of ze zijn er snel mee gaan lopen of ik zoek niet op de juiste momenten.

        ik ben er van overtuigd dat je je plan zeer goed kan trekken, 't is eigenlijk vooral durf
        Daar zeg je zoal iets.
        Al doende leert men...

        Flickr

        Comment


        • #19
          Re: Iemand die assistentie/2de fotograaf kan gebruiken?

          [QUOTE=TrsH; haar antwoord.

          ik hou me niet bezig met zo'n dingen, jullie denken toch als amateurs dat je het kunt, jullie maken fotografie kapot, want alle mensen lopen naar jullie omdat jullie gratis/onder de prijs werken...[/QUOTE]


          @ TrsH Hallo het is toch toevallig niet aan C . Dereijkere dat je dat gevraagd hebt.Ik zie dat je ook van Wevelgem bent vandaar mijn vraag. Mvg Yves.
          What you see is what you get

          Comment


          • #20
            Oorspronkelijk geplaatst door yves23 Bekijk bericht
            @ TrsH Hallo het is toch toevallig niet aan C . Dereijkere dat je dat gevraagd hebt.Ik zie dat je ook van Wevelgem bent vandaar mijn vraag. Mvg Yves.
            Nee K. Surmont, wat ik eigenlijk van haar niet verwacht had, Grtz

            Ps : ken die niet, hoe noemt de studio? Flashback???

            Grtz

            Sent from my HTC using Tapatalk

            Comment


            • #21
              Re: Iemand die assistentie/2de fotograaf kan gebruiken?

              Oorspronkelijk geplaatst door TrsH Bekijk bericht
              Nee K. Surmont, wat ik eigenlijk van haar niet verwacht had, Grtz

              Ps : ken die niet, hoe noemt de studio? Flashback???

              Grtz
              ze werkt ook alleen en van haar had ik wel dergelijk antwoord verwacht.Mvg Yves.
              Last edited by yves23; 19 juli 2012, 21:11.
              What you see is what you get

              Comment


              • #22
                Re: Iemand die assistentie/2de fotograaf kan gebruiken?

                Beste Nena,

                Allereerst: trek je niets aan van al die negativiteit hier op het forum. Live and let go... Ik heb niet alle discussies gelezen van hierboven, maar wil je gerust helpen.

                Hier mijn (hopelijk constructieve) respons:

                Er is weldegelijk een second-shooter-scene in Belgie. Beter nog, de huwelijksfotografen in Belgie (waaronder mezelf) zien elkaar als collega's en véél minder als concurrenten. Een aantal ervan toch. We hebben een mooi netwerk. Vele kennen elkaar persoonlijk.
                Ik zeg JA tegen je idee om mee te lopen met een huwelijksfotograaf. Je leert er enorm veel van.
                Ik heb ook al een aantal mensen met me laten meelopen, en ze leren op een dag heel erg veel.

                Huwelijksfotografie is moeilijker dan je denkt en ook ontzettend stressy met momenten. Je moet de hele dag bij de pinken zijn, kunnen anticiperen op allerlei gebeurtenissen (en nee, die zijn niet allemaal vooraf gepland...), je koppel kennen, het verloop van de dag kennen, je materiaal door en door kennen... Er komt redelijk wat bij kijken.

                Toen ikzelf vorig jaar m'n eerste huwelijk deed ben ik er meteen ingesprongen. Achteraf bekeken had ik het liever anders gedaan, maar ik had toen geen keuze want uit het niets kreeg ik kei veel boekingen. Ik moest toen dus wel "go with the flow".

                Je mag me gerust een PM sturen met een link naar je foto's en wat meer uitleg. Misschien kan je dan wel eens meelopen met me.
                En raar maar waar: nu ben ik aan m'n tweede huwelijksseizoen bezig (met een 25 huwelijken dit jaar...) en ik vind het nu stresserender en moeilijker dan in m'n eerste jaar... Denk dus niet dat je huwelijksfotografie na 5 huwelijken 'meester' bent. Het duurt een hele tijd denk ik.

                Maar zowieso! Succes!

                x Leentje

                PS blijf idd weg van de fotograafjes van onder de kerktoren...
                * Canon 5DmkIII + 5D mkII - 70-200 f/2.8 IS II L - 24-70 f/2.8 L - 85 f/1.8 - 50 f/1.2L -580EXII-mac-my website-my facebook page-my flickr*

                Comment


                • #23
                  Re: Iemand die assistentie/2de fotograaf kan gebruiken?

                  Flashback ... ooit binnengeweest voor geboortekaartjes met visie van wat ik wou, madam wist het beter als prof blablabla en mijn idee was stom (grote no-go, zwangere klant als dom bestempelen!). Mijn idee is verfijnd en uitgevoerd geworden door Fotografe Isabelle uit Gullegem en het concept zit nu reeds bij meerdere andere fotografen in het aanbod ... Tja, wie is er dan stom? ... Goede klantwerving ook ...

                  Wat je ook kan doen is gewoon de gok wagen. Vele mensen hebben de middelen niet, zouden blij zijn met enkele goede beelden en met vallen en opstaan het leren ... Als je fora als kapaza je aanbied als "ik wil leren in huwelijksfotografie, gratis tegen natje en droogje tijdens receptie" krijg je vast genoeg reacties van mensen die het met weinig moeten doen. De bemiddelden nemen "dat risico niet" terwijl voor mensen met platte zak dit een kans is om toch enkele beelden over te houden aan wat ook voor hun "de dag van hun leven" was ...

                  Ik heb 'r nu 2 gedaan zo, 1 volledig (analoog gefotografeerd!) en 1 avondfeest met duidelijke afspraken. ENIGE tip, wees ZEER DUIDELIJK dat je niet prof bent en ze niet mogen verwachten dat je een vol boek gaat afleveren, dat je wel je best zal doen wat leuks voor hun vast te leggen, je leverd de beelden digitaal aan en de rest doen ze gewoon zelf! Zo heb ik het gedaan bij de beide (1e de rolletjes afgelverd)!

                  Geloof me, je leert ervan!

                  Overigens mag je wel altijd inzitten bij een huwelijks mis om een aantal draaiboeken te volgen en te zien hoe het in z'n werk gaat en het zien werken van de fotografen pik je ook info van weg ... De foto-info haal je dan weer deels weg via beelden die te zien zijn op het net, stijl, poses, momenten ... Materiaal is laatste factor de in functie van de rest gekozen kan worden!

                  Son

                  PS tweede fotograaf kan ook enorme troef zijn om die gewaagde beelden te nemen uit hoeken waar de eerste fotograaf zich niet durfd wagen om "het moment" vooraan niet te missen ... Denk maar aan de moeder van de bruid die traan wegpinkt ... het verlaten van het stel uit de kerk vanuit de rug gezien of net het stel vanop de rug vanop het balkon bij het orgel ... De bruidskindjes die stiekem gaan spelen ...
                  Last edited by Sonjabelgium; 19 juli 2012, 14:55.
                  Webstek in opbouw

                  Comment

                  Working...
                  X