Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

desktop

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: desktop

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
    Voor fotobewerking heb je zeker geen pc van 2000 euro nodig, rond de 600 euro is meer dan voldoende.
    Het kan dan zijn dat je voor een bepaalde bewerking heel eventjes geduld moet hebben, en dat een veel duurdere computer dat op een paar milliseconden sneller kan, maar is dat dan ook werkelijk nodig?
    Een "supercomputer" van 2000 euro of meer wordt vooral gebruikt door gamers, die hun computer zo goed als alleen maar gebruiken om er de nieuwste spelletjes op te spelen die zo gemaakt worden dat ze alleen maar op zo'n dure computer goed kunnen draaien.
    Dat is ook een manier om die industrie te laten draaien, want zo'n computer kan je een paar jaar later niet meer gebruiken omdat die spelletjes steeds rekenkracht van de computer nodig hebben.

Mijn oudste Medion PC is aangekocht op 20/11/02, en die wordt nog wekelijks gebruikt door mijn zoontje om spelletjes op te spelen, en te surfen op internet (die is dus bijna 10 jaar oud, ouder dan mijn zoontje).
    Spijtig genoeg kan die de nieuwere spelletjes niet meer verwerken, maar aan de computer zelf heeft nog nooit iets gemankeerd.
    Tot november 2009 heb ik die zelf altijd gebruikt voor fotobewerking, en dat ging ook zonder problemen.
    ik ben al 20 jaar "hardcore" gamer en heb mij nog nooit een gamepc van 2000 euro gekocht.
    ik game mometneel op een PC van 1100 euro (bak alleen) die alle nieuwe games op hoogste detail draait dus das ook zever.

Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
    Bij azerty.nl kan je zelf een systeem samenstellen en zij assembleren die voor jou.

Voor 800€ heb je een krachtige PC met goede voeding/processor, 8Gb geheugen, SSD enz..

Er zeker voor zorgen dat je een SSD neemt, en je zit bijna altijd goed. Ook als is de processor iets trager, de SSD compenseert dat ruimschoots. De Crucial M4 128GB is één vd snelste en goedkoop, 110€ ongeveer.

Voorbeeld ;

Intel Core i53450 , S1155 : 176€
    ASRock Z77 Pro4 : 109€
    Harde schijf 2TB , WD20EARX : 107€
    Kingston HyperX Genesis 2x4GB : 55€
    Sony AD-5280S DVD writer : 16€
    Seasonic S12II-520Bronze voeding : 77€
    Scythe Mugen 3 Rev. B koeler : 38€
    Cooler Master Elite 371 behuizing : 36€
    SSD Crucial M4 128GB : 115€
    Windows 7 Home Premium 64bit : 90€

819€ + assemblage 59€(1jaar garantie) = 878€

Zo heb je een snel systeem met de laatste nieuwe Intel processor en stil (goede koeler + voeding).

Je kan er eventueel nog een grafische kaart bijnemen, maar de intel Graphics HD4000 is al redelijk krachtig en denk wel voldoende voor Photoshop.

Ik zou minder uitgeven voor een scherm. Deze Acer V243HAObd 24" voor 163€ is meer dan voldoende.
    ik zou toch kijken voor een iets kwalitatievere voeding, vb Antec, Corsair...vb Corsair Enthusiast Series TX650 V2

ipv de scythe lugen 3 ga je gewoon voor de vorige versie, is iets goedkoper en presteert beter.

rams kunnen ook goedkoper als je Kingston valueram neemt en als je een scythe gaat steken zal je eventueel problemen hebben (afhankelijk van het mobo) met de koelribben op de rams die er toch alleen maar opzitten voor de grap.

en ik weet niet of die scythe in die behuizing zal passen, vraag me trouwens af waarom hier een aftermarket koeler in moet want ik betwijfel ten sterkste of de TS zal overklokken of dergelijke, TS zal wel genoeg hebben aan de stockkoeler.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Marieke Bekijk bericht
      Mijn laptop is aan vervanging toe. Ik denk eraan over te schakelen naar een destop met een groot en goed scherm.
      Mijn vragen:
      Heb ik voor 400-500 euro een desktop waarmee je vlot Photoshop kan gebruiken?
      Heb ik voor 200-300 euro een scherm dat voldoet?
      Bedankt voor alle hulp.
      Je zou dus in totaal een 800 euro uitgeven aan een PC en scherm samen.
      Zou je dan niet een beetje doorsparen en een iMac kopen?
      Een iMac kost € 1.149 en voor die som heb je al heel veel in huis.
      Enige tijd geleden eentje gekocht voor mijn echtgenote en daar draait zonder problemen Adobe Creative Suite 5 Web premium op.
      Het overwegen waard dacht ik.

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
      Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
        Je zou dus in totaal een 800 euro uitgeven aan een PC en scherm samen.
        Een iMac kost € 1.149 en voor die som heb je al heel veel in huis.
        Enige tijd geleden eentje gekocht voor mijn echtgenote en daar draait zonder problemen Adobe Creative Suite 5 Web premium op.
        Het overwegen waard dacht ik.

Grtz, RF
        Bedoel je deze ?

De specs zijn duidelijk inferieur aan mijn opstelling. Heeft Apple nog nooit gehoord van een SSD of USB3.0 ? Processor is ook vd vorige generatie, werkt ook nog op 1333Mhz ipv 1600Mhz RAM geheugen. En een 500GB harde schijf en 4GB RAM ?

Zwakjes als je het mij vraagt.
        Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
        Mijn bird foto's en urbex foto's

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TrsH Bekijk bericht

rams kunnen ook goedkoper als je Kingston valueram neemt en als je een scythe gaat steken zal je eventueel problemen hebben (afhankelijk van het mobo) met de koelribben op de rams die er toch alleen maar opzitten voor de grap.

en ik weet niet of die scythe in die behuizing zal passen, vraag me trouwens af waarom hier een aftermarket koeler in moet want ik betwijfel ten sterkste of de TS zal overklokken of dergelijke, TS zal wel genoeg hebben aan de stockkoeler.
          Ik heb dezelfde koeler en een vergelijkbare kast, en hij past erin, nipt dat wel.
          Ik weet uit ervaring dat de standaard koelers vaak nogal wat lawaai produceren, daarmee voor een andere koeler gekozen.

Over het geheugen, daar zit wat in, maar bij mij lukt het nog net.
          Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
          Mijn bird foto's en urbex foto's

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door krisdg Bekijk bericht
            al eens naar een imac gekeken?
            Ja hoor, daar zijn ze weer.

Comment

De specs zijn duidelijk inferieur aan mijn opstelling. Heeft Apple nog nooit gehoord van een SSD of USB3.0 ? Processor is ook vd vorige generatie, werkt ook nog op 1333Mhz ipv 1600Mhz RAM geheugen. En een 500GB harde schijf en 4GB RAM ?

Ik ken geen enkele Intel I5-I7 processor die, stock, RAM op 1600 draait tenzij je 'm overclockt. Zie Intel specs memory controller speed ...
              bvb deze I7-2600

Comment

Bedoel je deze ?

Inderdaad deze en alles draait daar heel vlot op.
                Ik weet ook wel dat Windows een slokop is, dat is de iMac dus duidelijk niet.
                En wat is verouderd?
                Je koopt een PC vandaag en volgende maand is die al voorbij gestreefd.
                Ik heb een PC met een i7 cpu - 12GB DDR3 1600MHz geheugen en die doet er meer over om op te starten en af te sluiten dan onze iMac met precies dezelfde software op, uitgezonderd het OS natuurlijk.

Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
                  Ja hoor, daar zijn ze weer.
                  Nee hoor, geenzins mijn bedoeling, ik heb namelijk de twee.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                    Ik ken geen enkele Intel I5-I7 processor die, stock, RAM op 1600 draait tenzij je 'm overclockt. Zie Intel specs memory controller speed ...
                    bvb deze I7-2600
                    Die hier in mijn bak blijkbaar wel.

http://ark.intel.com/products/63696/...up-to-3_90-GHz)
                    ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                      Die hier in mijn bak blijkbaar wel.

http://ark.intel.com/products/63696/...up-to-3_90-GHz)
                      Ja .. idd .. exact het type cpu dat jan_met_pet in z'n machientje stopt aan € 1000 't stuk voor 'n cpu ...
                      ... en trouwens, bij welke frequentie draait hij op "stock" snelheid? .. en koop je dan 1800 of 2000Mhz geheugen?
                      Mijn I7-870 kan ook 1600 aan omdat hij een "verborgen" x12 multiplier heeft, maar dat gaat niet zonder ff te tweaken

Comment

...
                        Ik heb een PC met een i7 cpu - 12GB DDR3 1600MHz geheugen en die doet er meer over om op te starten en af te sluiten dan onze iMac met precies dezelfde software op, uitgezonderd het OS natuurlijk.
                        Ik heb een "oude" I7 cpu en 8GB DDR3 1333Mhz ram en mijn windows 7 start op in exact 19 seconden (+ de tijd voor post maar dat is een mobo "probleem" ) en sluit af in net iets meer dan 5 seconden, kan uwe Mac dat sneller? ... 't kan verkeren zei Bredero ..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                          Ja .. idd .. exact het type cpu dat jan_met_pet in z'n machientje stopt aan € 1000 't stuk voor 'n cpu ...
                          ... en trouwens, bij welke frequentie draait hij op "stock" snelheid? .. en koop je dan 1800 of 2000Mhz geheugen?
                          Mijn I7-870 kan ook 1600 aan omdat hij een "verborgen" x12 multiplier heeft, maar dat gaat niet zonder ff te tweaken

ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Als je m zelf kan samenstellen heb je voor die prijs zeker wel iets dat ruim voldoende is voor fotobewerking.
                            Een aparte grafische kaart heeft weinig meerwaarde meen ik gelezen te hebben. Ik heb een moederbord van 4 jaar oud met grafische kaart geïntegreerd en dat doet het nog steeds perfect (ASUS M2A-VM HDMI). Ik weet wel niet of dergelijke moederborden met geintreerede grafische kaart nog te vinden zijn...
                            Wel een half jaartje geleden ge-upgrade met de hoogste processor die mijn moederbord aan kan (AMD Athlon II X4 640 3Ghz) en meer RAM gestoken (6 GB) en voor €150 was ik weer gesteld.

Ik gok dat je er met het volgende wel komt:

Moederbord: €75-100
                            Processor: €100
                            Kast: €50
                            RAM: €50
                            HD: €75-100
                            DVD-lezer: €25
                            Voeding: €50-75

Moest je dan nog een grafische kaart apart kopen kom je nog rond de €500 uit. Best opletten dat je moederbord nog wat uitbreiding in de toekomst aan kan.
                            Last edited by benbammens; 29 juni 2012, 16:08.
                            www.benbammens.be

Comment

Working...
                            X