Toen ik gisteren na het 'rewinden' de achterkant van mijn Mamiya Ze openmaakte bleek dat de film niet terug op het rolltje gegaan was. Doordat er een scheur in de film zat, was de film losgekomen van het spoeltje. Ik heb geprobeerd de film er terug op te leggen maar tevergeefs.
Daarna heb ik de film heel voorzichtig met een pincet uit de camera gehaald in een compleet verduisterde ruimte. De 'blote' film heb ik op een donkere plek opgeborgen. Nu vraag ik me af of er hier nog iets van te maken valt?
Ik weet dat de laatste foto's sowieso te fel belicht zullen zijn. Maar is dit ook het geval voor de eerste beelden die van binnen op de spoel zaten?
Zou het eventueel mogelijk zijn om de 'naakte' film nog te laten ontwikkelen?
Of is het kalf al verdronken?
mvg.
Sofie
Daarna heb ik de film heel voorzichtig met een pincet uit de camera gehaald in een compleet verduisterde ruimte. De 'blote' film heb ik op een donkere plek opgeborgen. Nu vraag ik me af of er hier nog iets van te maken valt?
Ik weet dat de laatste foto's sowieso te fel belicht zullen zijn. Maar is dit ook het geval voor de eerste beelden die van binnen op de spoel zaten?
Zou het eventueel mogelijk zijn om de 'naakte' film nog te laten ontwikkelen?
Of is het kalf al verdronken?
mvg.
Sofie
Comment