Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fotograaf gezocht

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Fotograaf gezocht

    Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
    Cartier-Bresson, toch niet de minste, deed dat zo. Plaatjes schieten en heeft zich bijna nooit iets van doka toestanden (lees nabewerking) aangetrokken.
    Lol, maar Cartier-Bresson gaf zijn negatieven enkel aan vakmensen of assistenten. Ik denk niet dat Irma van de slager ooit negatieven van CB kreeg
    Maw...gaf vroeger nooit negatieven, geef nu ook nooit digitale bestanden (tenzij proofings op 1000px)

    Comment


    • #17
      Re: Fotograaf gezocht

      Tja ieder z'n ding maar ik zou ook nooit RAW files afgeven. Overigens zou ik nabewerking ook nooit uit handen geven aan een ander. Nabewerking is wat mij betreft een essensieel onderdeel van de fotografie en hoort bij het 'produceren van' het eindproduct...
      www.indetailfotografie.nl

      Comment


      • #18
        Re: Fotograaf gezocht

        Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
        Tja ieder z'n ding maar ik zou ook nooit RAW files afgeven. Overigens zou ik nabewerking ook nooit uit handen geven aan een ander. Nabewerking is wat mij betreft een essensieel onderdeel van de fotografie en hoort bij het 'produceren van' het eindproduct...
        Het eindproduct = een tevreden pasgetrouwd koppel (en familie), niet het tevreden ego van de fotograaf...

        Als zij graag zelf foto's bewerken of een eigen album maken, heb ik daar geen bezwaar tegen. Als ik moet kiezen, natuurlijk liever zelf, maar ik zie echt het probleem niet.
        Als het resultaat in mijn ogen niet denderend is, dan is dat mijn probleem niet, aangezien ze niet door mij bewerkt zijn. Dus van "slechte reclame" is ook geen sprake.

        Comment


        • #19
          Re: Fotograaf gezocht

          raw uit handen geven doe ik nooit, bewerking nooit door de klant laten gebeuren als deze een album samensteld en weet ik veel op een website laat afdrukken voor een paar euro, wat altijd een veel lagere kwaliteit is als bv een afdruk op durst lambda. deze album laat men wel aan vrienden, familie zien en vernoemen u als de fotograaf en dit over een produckt waar u als fotograaf totaal geen controle meer over heeft nee bedankt.

          Comment

          Working...
          X