Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waar mijn aankoop doen ? "Canon A70"

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by Hombre
    Originally posted by Ivanho
    Jongens, koop in godsnaam niet in duitsland.
    Ik weet het, de prijs is verleidelijk, maar heb je al eens gezien hoeveel items in al die fotografieforums zitten over nederlandstalige handleidingen ??
    Iedereen is op zoek naar een nederlandstalige handleiding en je krijgt die in belgiĘ ER gratis bij ...
    En reken eens de afstand die je aflegt ? Kostprijs per km ?? Eventuele boete voor snel rijden nog niet meegeteld.
    Ik weet niet wat iedereen in duitsland gaat zoeken, maar zo'n handleiding betaal je momenteel duur als je die hier gaat bestellen.
    En ja hoor, er zijn er hier en daar wel te vinden op het net. Slechte kopies, slecht gescand enzovoort.
    Laat je niet verleiden - koop in België.
    *** ( EDIT door de moderator: link verwijderd wegens spammen)
    Kijk af en toe eens bij promoties. Hij is zeer bekwaam en doet altijd moeite om goede prijs en service te verlenen.
    Voor een toestel van €250 zal je nooit €200 profijt doen, dat is een feit.
    Maar ik kan je wel zeggen dat ik wat mijn aankopen in 2003 betreft, zo'n €750 heb kunnen besparen door in Duitsland te kopen. Dan is een Nederlandstalige originele handleiding van €25 niet zo gék veel.
    Bovendien heeft een verkoper van enkele honderden DSLR's toch wel wat meer invloed op de invoerder als het op garantiegevallen aankomt dan een fotozaak die er ééntje verkoopt.

    Beste allemaal,
    Mijn nieuwste aanwinst : een overijverig collega die mijn zaak blijkbaar wat in de belangstelling heeft gebracht. Ik wil hem danken, maar tegelijk ook berispen want dit is niet mijn wijze om te communiceren, noch mijn naam in de belangstelling te brengen.Het gebeurde vanuit mijn e-mail account zonder mijn medeweten.
    Laat hiermee dus duidelijk zijn dat dit buiten mijn wil om gebeurd is en niet meer zal gebeuren.

    Nochtans (nu ik hier toch ben) wil ik hem ook niet helemaal in het ongelijk stellen. Het is immers inderdaad zo dat veel van jullie de informatie gaan halen waar ze te vinden is (bij de lokale vakman in België dus), om dan later over de grens te gaan kopen. Enige reden : de prijs ! Voor uitleg, nederlandstalige handleiding, reparaties of wat nog meer (alles waar je in principe niet weer voor naar Duitsland wil) gaan jullie weer op bezoek bij de lokale vakman. Een andere weliswaar, want die eerste kent jullie ondertussen.

    Er is in België zoiets als BTW, inkoopprijzen die niet te vergelijken zijn met buitenland enz... Denk dus vooral niet dat wij het verschil in onze zak steken. We zien jullie graag komen, wanneer je tot aankoop van een toestel wil overgaan. Doe jullie dat in het buitenland, dan kan ik hem geen ongelijk geven dat je ook voor de rest naar ginder moet uitwijken. De grenzen zijn open en de economie is vrij. Maar onze mogelijkheden zijn beperkt.
    Dat wilde ik even duidelijk stellen.

    Wij (de belgische vakhandel) doen steeds ons uiterste best om goede prijzen neer te zetten, maar niemand wil van ons een toestel ZONDER nederlandstalige handleidng, zelfs wanneer onze prijs concurrentieel is. En écht waar: dat kunnen we ! Maar eigenaardig genoeg zien we voortdurend mensen binnenvallen, op zoek naar een nederlandse handleiding van hun toestel dat ze, jawel, in het buitenland kochten ...

    Ik vind persoonlijk dat je, wanneer je die keuze maakt, consequent moet zijn en blijven door niet de belgische handelaar lastig te vallen met al je vragen en problemen.
    De service en dienstverlening is niet te koop ... die hoort bij de nederlandse handleiding.
    Succes allemaal bij het fotograferen.

    Comment


    • #17
      Hallo Foto Re-y,

      De positie van de Belgische handelaren is ons inmiddels welbekend - en zij kijken dus ook heel vaak met lede ogen toe hun een groot aantal aankopen in het buitenland gebeuren zonder dat ze daar ook maar enig "verweermiddel" tegen hebben.
      (de inkoopprijs van de B handelaar die hoger ligt dan de verkoopsprijs in het buitenland bijvoorbeeld).

      Ik doe trouwens (bijna) al m'n aankopen bij de lokale fotoboer ... .

      Maar de manier waarop je "overijverige" collega de zaken hier bracht is volledig in strijd met de reglementering van het forum en wordt door de forumleden zeker niet geäpprecieerd - het wekt eerder aversie op - en dat zal de bedoeling ook wel niet zijn.
      En dus werd er (terecht) ingegrepen door de moderatoren.

      Wij hebben alle begrip voor de moeilijke sitiuatie van de Belgische handelaren maar er zijn betere manieren om dat duidelijk te maken dan puur "reklame" komen maken in een forum ... .

      Jaja
      Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
      Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

      Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

      Comment


      • #18
        Originally posted by jaja
        Hallo Foto Re-y,

        De positie van de Belgische handelaren is ons inmiddels welbekend - en zij kijken dus ook heel vaak met lede ogen toe hun een groot aantal aankopen in het buitenland gebeuren zonder dat ze daar ook maar enig "verweermiddel" tegen hebben.
        (de inkoopprijs van de B handelaar die hoger ligt dan de verkoopsprijs in het buitenland bijvoorbeeld).

        Ik doe trouwens (bijna) al m'n aankopen bij de lokale fotoboer ... .

        Maar de manier waarop je "overijverige" collega de zaken hier bracht is volledig in strijd met de reglementering van het forum en wordt door de forumleden zeker niet geäpprecieerd - het wekt eerder aversie op - en dat zal de bedoeling ook wel niet zijn.
        En dus werd er (terecht) ingegrepen door de moderatoren.

        Wij hebben alle begrip voor de moeilijke sitiuatie van de Belgische handelaren maar er zijn betere manieren om dat duidelijk te maken dan puur "reklame" komen maken in een forum ... .

        Jaja
        Zoals ik al zei, buiten ons weten en zonder slechte bedoelingen werd onze naam hier meermaals vermeld, maar hierdoor rechtgezet hoop ik. Heb niet de intentie om iedereen continu hierop te wijzen maar laat mij ook niet graag de kaas van de boterham halen. Elke dag voeren we deze strijd en zien in Duitsland inderdaad prijzen die niet haalbaar voor ons zijn. Tenzij er geen nederlandstalige handleiding bij moet natuurlijk ...

        Iedereen bedankt voor het begrip, maar reageren hoeft niet. Daar hebben we niet echt tijd voor in onze branche.

        Comment


        • #19
          Originally posted by FOTO RE-Y
          Ik vind persoonlijk dat je, wanneer je die keuze maakt, consequent moet zijn en blijven door niet de belgische handelaar lastig te vallen met al je vragen en problemen.
          De service en dienstverlening is niet te koop ... die hoort bij de nederlandse handleiding.
          Succes allemaal bij het fotograferen.
          Ga ik volledig mee akkoord. Ofwel reken je hiervoor aan. Ik denk dat wanneer mensen een pc in een grootwarenhuis kopen en dan ter ondersteuning naar een PC winkel trekken dat deze laatste winkel zich daar ook voor laat betalen.
          Ivm de aankoopprijzen: hebben jullie je oor al eens te luister gelegd bij de leveranciers over de verschillen tussen België en Duitsland in prijs? Waardoor verklaren ze deze verschillen?
          Ik denk dat iedereen liever in België koopt maar als er een (toch wel redelijk) verschil op de prijs zit zullen velen naar Duitsland blijven trekken (voor mij zijn Engelse handleiding geen probleem).
          Gallery: http://www.fotogallerij.be

          Comment


          • #20
            Ik ben met de vraag van verschil van prijs naar Photohall gestapt ... eerst geen antwoord en op aandringen hebben ze mij naar Canon doorgestuurd. Na een paar mails naar Photohall, Canon en de interventie van Photohall bij Canon heb ik het opgegeven aangezien ik geen antwoord kreeg.
            Ik geef toe dat ik tot nu toe mijn toestellen in duitsland gekocht heb : vergeleken met actionshop (misschien niet de goeiekopste maar wel dicht bij huis voor mij) was het 100€ verschil op een A80, 20€ op de hoes, nog een 50€ op de kaart, 260€ op een 300D, ...
            Ik weet dat geld niet alles is maar ik ben met vragen gegaan naar Actionshop over de mogelijkheid van een verlengde garantie te kopen ... en ben echt niet goed ontvangen (via mail niet geantwoord, heb een week later zelf moeten langsgaan en aandringen voor ze mij zeiden dat ze het toch gingen vragen, reactie van de baas achter mijn rug was "dat hij da maar in Duitsland koopt!").
            Resultaat ik heb opnieuw twee lenzen + filters, ... in bestelling in duitsland, waar ik spijtig genoeg wel een goeie service had.
            Ik zeg hiermee niet dat alle winkels in België slecht of duur zijn (een search in de forums zal je wel tonen dat er veel mensen tevreden zijn over sommige winkels in België) maar een verschil van 500-600€ (het zal niet alleen het verschil van 5% BTW zijn) op mijn matieraal was het, op dat moment, voor mij wel waard.

            Elke dag voeren we deze strijd en zien in Duitsland inderdaad prijzen die niet haalbaar voor ons zijn. Tenzij er geen nederlandstalige handleiding bij moet natuurlijk ...
            Dat kan ik mij voorstellen dat het voor jullie ook niet altijd gemakkelijk is maar als ik hier een 300D Kit voor 260€ minder en een A80 voor 100€ minder had kunnen kopen alleen omdat er geen nerderlandse handleiding bij zat, had ik het zeker wel gedaan.

            Dit is natuurlijk alleen mijn mening.
            Een fototoestel (van zwart plastiek :D)

            Comment


            • #21
              Originally posted by BrunoG
              Ik ben met de vraag van verschil van prijs naar Photohall gestapt ... eerst geen antwoord en op aandringen hebben ze mij naar Canon doorgestuurd. Na een paar mails naar Photohall, Canon en de interventie van Photohall bij Canon heb ik het opgegeven aangezien ik geen antwoord kreeg.
              Ik geef toe dat ik tot nu toe mijn toestellen in duitsland gekocht heb : vergeleken met actionshop (misschien niet de goeiekopste maar wel dicht bij huis voor mij) was het 100€ verschil op een A80, 20€ op de hoes, nog een 50€ op de kaart, 260€ op een 300D, ...
              Ik weet dat geld niet alles is maar ik ben met vragen gegaan naar Actionshop over de mogelijkheid van een verlengde garantie te kopen ... en ben echt niet goed ontvangen (via mail niet geantwoord, heb een week later zelf moeten langsgaan en aandringen voor ze mij zeiden dat ze het toch gingen vragen, reactie van de baas achter mijn rug was "dat hij da maar in Duitsland koopt!").
              Resultaat ik heb opnieuw twee lenzen + filters, ... in bestelling in duitsland, waar ik spijtig genoeg wel een goeie service had.
              Ik zeg hiermee niet dat alle winkels in België slecht of duur zijn (een search in de forums zal je wel tonen dat er veel mensen tevreden zijn over sommige winkels in België) maar een verschil van 500-600€ (het zal niet alleen het verschil van 5% BTW zijn) op mijn matieraal was het, op dat moment, voor mij wel waard.

              Elke dag voeren we deze strijd en zien in Duitsland inderdaad prijzen die niet haalbaar voor ons zijn. Tenzij er geen nederlandstalige handleiding bij moet natuurlijk ...
              Dat kan ik mij voorstellen dat het voor jullie ook niet altijd gemakkelijk is maar als ik hier een 300D Kit voor 260€ minder en een A80 voor 100€ minder had kunnen kopen alleen omdat er geen nerderlandse handleiding bij zat, had ik het zeker wel gedaan.

              Dit is natuurlijk alleen mijn mening.

              Is nogal logisch dat je geen antwoord krijgt ... Die mensen hebben gewoon geen antwoord Je zit daar ook niet bij de vakman maar treft er veelal een pas afgestudeerde jonge knul. Enige wat telt is VERKOOP ! In dergelijke ketens heeft men geen tijd voor zo'n vragen en moet je ook niet verwachten dat ze daar moeite gaan voor doen. Dat past immers niet in het opgelegde verkooppatroon.
              Canon (en ook andere merken) wordt door belgische vakhandelaars voortdurend bestookt met de opmerkingen over prijsverschillen in aankoop. En die aankoopprijs maakt net het verschil uit. Denk nu echt niet dat wij reuzemarges halen bij de verkoop van die dingen.
              Het is ons in sommige gevallen zelfs niet mogelijk om 5% korting te geven aan goede klanten!
              We kunnen vandaag,als handelaar,ook zelf in Duitsland inkopen en deze toestellen, zonder nederlandse handleidingen, op de markt brengen. En dat brengt ons dan weer bij mijn basisopmerking. Als jullie in Belgie kopen, dan willen jullie uiteraard een nederlandstalige handleiding en dat maakt je toestel sowieso al euro's duurder !!
              Misschien moeten we onze inkoopgrenzen toch opentrekken en dergelijke toestellen aanbieden voor wie ze wil, maar een gezond principe is het niet. Onze Belgische economie gaat naar de kl*ten !
              Onze regering zal dan weer 'maatregelen' nemen die we met zijn allen moeten betalen. En dan ben ik ongewild solidair met jullie aankoopgedrag, toch ?

              (Ik begin er zin in te krijgen om deze vorm van communicatie te bedrijven, maar tijdsnood maakt het niet altijd mogelijk)

              Zodra we de prijzen van duitsland kunnen benaderen, dan laat ik het weten, maar ondertussen blijven we onze belgische consumenten verwennen met wat we hebben.

              Groetjes en klik ze,
              FOTO RE-Y

              Comment


              • #22
                Ja daar zijn problemen voor de Belgische handelaars, het begint al bij het BTWverschil. En dan een paar weken geleden hoor ik een zekers JL Dehaene in 'de laatste show' nog vertellen dat hij een digitaal fototoestel meebracht voor zijn zoon vanuit Boston. Uitgerekend zo'n man komt op Tv nog eens de Belgische handelaar zijn broek aftrekken.

                Comment

                Working...
                X