Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Koopjeshoek; voetjes aan de grond aub!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Koopjeshoek; voetjes aan de grond aub!

    Voor een koper is het altijd te veel .... punt !
    En voor een verkoper altijd te weinig ... punt !

    Iemand die zoiets neerpent lijkt mij eerder gefrustreerd omdat hij/zij het koopje niet kan doen dat 'm gewenst had (sorry Jochen, niet persoonlijk opnemen want deze kwestie komt om de zoveel tijd weer terug )

    Ik bied hier ook soms iets te koop aan en kan dan ook gefrustreerd de soms belachelijke biedingen hier neerpennen, brengt dat iets op ? Hmmm volgens mij niet.

    En jawel, ik koop hier ook regelmatig iets van mede BD leden. De reden is dan meestal omdat ik het gewoon eens wil uitproberen en het daarom niet nieuw koop, bevalt het me niet staat het daarna weer te koop.
    Meestal ga ik dan ook gewoon in op de vraagprijs van de aanbieder, ik maak er zelfs geen discussie van. Verschillende personen hier kunnen dit beamen.
    Zo heb ik onlangs een 5D MkII + grip gekocht, zonder discussie gewoon de vraagprijs betaald !
    En waarschijnlijk gaat 'm binnenkort terug in de verkoop, want persoonlijk vind ik 'm echt wel traag qua AF (ben een 1D MkIV gewend), het FF voordeel weegt voor mijn genre van fotografie niet op tegen de AF snelheid van de 1D.

    Maar soit, bovenstaande is gewoon mijn eigen mening en op een forum zitten zoveel "eigen" meningen als dat er leden zijn

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • #17
      Re: Koopjeshoek; voetjes aan de grond aub!

      Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
      Iemand die zoiets neerpent lijkt mij eerder gefrustreerd omdat hij/zij het koopje niet kan doen dat 'm gewenst had (sorry Jochen, niet persoonlijk opnemen want deze kwestie komt om de zoveel tijd weer terug )
      Sieg, no problemo, een "sorry" is niet nodig.

      Je zit echter fout met je conclusie. Ik ben een koper-bij-opportuniteit. Mijn spullen gaan meermaals per jaar mee naar Afrika. Af en toe koop ik wat, gewoon "ter update". Maar ik hang daar niet veel centen aan. Ik ben geen gearhead. Voor mij is ter plaatse zijn veel belangrijker dan mijn gear. Ik heb mijn prioriteiten in de juiste volgorde; eerst de reis, dan de gear. Ik ben "in de markt" voor een 5D MKII,maar enkel als het me een goeie deal lijkt. Wie de zijne durft aanbieden aan meer dan de Konijn-prijs-minus-21%-zijnde-de-BTW-minus-extra-korting-wegens-2e-hands, die maakt bij mij al geen kans.

      Het is me ook niet te doen om nog zoveel mogelijk te halen uit oude items; deze laat ik vaak achter in Afrika; de gidsen zijn me daar zeer dankbaar om. Een uitzondering niet te na gesproken bied ik nooit iets aan in de koopjeshoek.

      Mvg,

      J.
      http://www.theafricabug.com

      Comment


      • #18
        Re: Koopjeshoek; voetjes aan de grond aub!

        Als koper is je grootste recht: NIET kopen.
        Negeer gewoon de aanbiedingen die te hoog liggen.

        Om de waarde te kennen van een artikel kijk ik meestal op eBay.
        Ik volg een paar 2de hands aanbieding van hetzelfde type en uit een regio waar de transportkosten niet te hoog oplopen, en dat levert mij alvast een goede indicatie voor de waarde.
        Dergelijke spullen durf ik dan ook te koop zetten vanaf 1€ op eBay. Ze geraken wel aan de juiste prijs.


        Voor spullen die bijna onvindbaar zijn, of al iets te oud moet je gewoon wat geluk hebben. Een echte 'marktprijs' is daarvan niet te vinden omdat het te zelden in verkoop gaat. En hier zitten dan de grootste verschillen tussen vraagprijs en "wat is het me waard".
        Maar nog eens, als de prijs je niet aanstaat, kijk dan gewoon naar de volgende koper of verkoper.

        Comment


        • #19
          Re: Koopjeshoek; voetjes aan de grond aub!

          Ik heb verschillende jaren geregeld in het weekend en vele vakanties (vakantiejob) gewerkt in een 2dehandzaak die vooral gericht was op elektronica (witgoed, gsm, computer, foto/video, tv, hifi, ..). Na verloop van tijd mocht ik ook aankoop doen (particulieren komen hun goederen aanbieden, die wij dan kochten). Je moest dan ook van alle markten een beetje "thuis" zijn en vooral ook de prijzen kunnen verifiëren. Met die ervaring durf ik dan ook te beweren dat ik toch een beetje voeling heb met 2dehands aankoop/verkoop.

          Professioneel fotomateriaal is volgens mij een van de enige producten die zo goed hun prijs behouden, hoofdzakelijk lenzen maar ook body's houden een ontzettend hoge 2dehands waarde.. ongezien. Ik kan wel volgen dat de vraagprijs soms, naar mijn gevoel, te hoog is. De enige waarheid hierover is de prijs die de koper wenst te betalen.. vraag/aanbod spelen een rol en ook de motivatie van de koper/verkoper. Iemand die liever snel iets van de hand doet, of iemand die wat geduld heeft.. een koper die specifiek dat model/type nodig heeft om een bepaalde reden..

          Elke verkoper is vrij zijn vraagprijs te bepalen, maar het kan wel een negatieve invloed hebben dat andere potentiële verkopers die prijzen dan gaan zien als de marktwaarde. Maar je bent uiteraard altijd vrij om een bod uit te brengen.. hoewel niet iedereen daar even goed mee overweg kan :-).
          Last edited by MichielBrugge; 9 april 2012, 18:29.
          Canon R | Leica Q
          EF 35mm F1.4 L | RF 50mm F1.2 L | EF 85mm F1.2 L | EF 135mm F2.0 L
          Manfrotto statiefjes | Elinchrom, Canon en Yongnuo lichtjes
          [/COLOR]

          Comment

          Working...
          X