Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Prijszetting

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Prijszetting

    Oorspronkelijk geplaatst door Tom Beuckelaere Bekijk bericht
    In de hoop hier toch een antwoord op te krijgen vroeg ik me af of jullie wat indicaties hadden rond de prijszetting in party- en evenementfotografie?

    Ik vraag dit vooral omdat ik een eerlijke prijs wens te vragen aan de opdrachtgever...
    Oorspronkelijk geplaatst door Tom Beuckelaere Bekijk bericht
    ... Ik denk dat het momenteel ervaring opdoen is nu.
    beetje tegenstrijdig..?
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #17
      Re: Prijszetting

      Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
      beetje tegenstrijdig..?
      grt,bouk.
      Indien er de vraag komt om regelmatig terug te keren moet je toch iets kunnen zeggen qua prijs? Of proberen... indien daar iets van komt, stormloop naar t ondernemingsloket?

      Enfin, volgens gertje moet ik daar alvast niet te veel op rekenen dus zal het idd eerder voor ee ervaring worden

      Comment


      • #18
        Re: Prijszetting

        Mss ben je hier iets mee.
        Strobistfotografie is een site van Peter Nackaerts (fotobedrijf) en Michel Engelen (Atmikes photography) voor en door strobist liefhebbers.

        Starten als fotograaf in bijberoep (masterclass) : NIEUW !!!!
        SB-001 (starten in bijberoep) op zaterdag 5/5/2012 : plaatsen beschikbaar
        'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

        Comment


        • #19
          Re: Prijszetting

          In bijberoep ben je BTW vrijgesteld bij een omzet lager dan 5580. Maar met BTW werken heeft voordeel. Je materiaal wordt 1/5 goedkoper .

          Je MOET aan de bedrijven ook BTW aanrekenen. Jij stort die door naar de overheid, de klant recupereert die terug van de overheid. Praat eens met een boekhouder (eerste gesprek is gratis). Unizo zou ik links laten liggen. Ze weten heel goed hoe ze geld uit je zakken kunnen halen, maar bieden bitter weinig.

          Over de prijs, wat is je formule?
          Bied je ter plaatse prints te koop aan of niet? Bied je prints, downloads, etc... aan via je website? Krijgt de organisatie je beelden ja of nee? Hoeveel wil je zelf per uur verdienen? Wat zijn je onkosten? In welke markt niche wil je werken en wat is daar de gangbare prijs? Al die parameters bepalen je uurprijs en dus de prijs van de gehele opdracht.

          Met meer informatie kunne we je misschien wel helpen. Maar maak eerst die BTW# in orde. Het kost je amper 130 euro's.
          I'm crazy, but it's ok, 'cause I don't mind !!!

          Comment


          • #20
            Re: Prijszetting

            Oorspronkelijk geplaatst door kpas Bekijk bericht
            In bijberoep ben je BTW vrijgesteld bij een omzet lager dan 5580. Maar met BTW werken heeft voordeel. Je materiaal wordt 1/5 goedkoper .

            Je MOET aan de bedrijven ook BTW aanrekenen. Jij stort die door naar de overheid, de klant recupereert die terug van de overheid. Praat eens met een boekhouder (eerste gesprek is gratis). Unizo zou ik links laten liggen. Ze weten heel goed hoe ze geld uit je zakken kunnen halen, maar bieden bitter weinig.

            Over de prijs, wat is je formule?
            Bied je ter plaatse prints te koop aan of niet? Bied je prints, downloads, etc... aan via je website? Krijgt de organisatie je beelden ja of nee? Hoeveel wil je zelf per uur verdienen? Wat zijn je onkosten? In welke markt niche wil je werken en wat is daar de gangbare prijs? Al die parameters bepalen je uurprijs en dus de prijs van de gehele opdracht.

            Met meer informatie kunne we je misschien wel helpen. Maar maak eerst die BTW# in orde. Het kost je amper 130 euro's.
            Je kan ook werken BTW medecontractant hé
            Ik kan gerust tegen negatieve commentaar zolang die maar onderbouwd is dus schrijf zoals je het denkt, no mercy ;)
            https://500px.com/marnix_photography

            Comment


            • #21
              Re: Prijszetting

              Dextro,

              Een fotograaf is geen bouwvakker, of toch?

              het systeem van ‘BTW medecontractant’ is enkel van toepassing op werken in onroerende staat, voor beroepsdoeleinden. We hebben het dus niet over de aankoop van een onroerend goed, maar wel over de werken eraan, zijnde bouwen of verbouwen.
              I'm crazy, but it's ok, 'cause I don't mind !!!

              Comment


              • #22
                Re: Prijszetting

                Heeft iemand ervaring met diensten zoals tentoo? Hierbij zou je als freelancer tewerk kunnen gaan zonder zelfstandig te moeten zijn in bijberoep. Je betaald enkel een commisie (iets van 8% zoals ik ergens had gelezen) en je bent volledig in orde.

                Comment


                • #23
                  Re: Prijszetting

                  8% commisie ???
                  dan ben je beter af met een bijberoep aan te vragen denk ik.
                  opstart 77€ en 69€ per kwartaal minimumbijdrage aan sociaal verzekeringsfonds.
                  Nog geen verzekering geen boekhouder natuurlijk
                  Fuji XH-1 / en een stel fijne glazen.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Prijszetting

                    Oorspronkelijk geplaatst door fotografieljakim Bekijk bericht
                    8% commisie ???
                    dan ben je beter af met een bijberoep aan te vragen denk ik.
                    opstart 77€ en 69€ per kwartaal minimumbijdrage aan sociaal verzekeringsfonds.
                    Nog geen verzekering geen boekhouder natuurlijk
                    zelfs zo duur moet je het niet gaan zoeken
                    als hij de tip volgt die ik heb gegeven dan is het eenmalig een goede 130€
                    wel jaarlijks inkomsten invullen op de belastingen

                    Comment

                    Working...
                    X