Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

(Communie)kaartjes

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by Dama
    Dat zijn gedrukte kaartjes of foto-kaarten die aan familie en vrienden uitgedeeld worden ter herinnering van Eerste (6j) of Plechtige (12j) Communie.
    Welke naam gebruiken jullie daar wel voor ?
    Originally posted by H€rmen
    Wat zijn Communiekaartjes?


    Wij gebruiken dezelfde naam maar doen zover ik weet niet aan kaartjes

    Comment


    • #17
      Tim, in de winkels zijn hele mooie kaftjes waarin je dan de gewone foto kan inkleven. Daar zijn alle formaten en alle mogelijkheden.
      Je kan die ook kleven op gewoon dikker papier of zelf vormen maken.
      Kwa afprinten op dikker papier heb ik geen ervaring. Al wel gehoord dat een laserprinter wel knappe dingen kan, maar dat daar geen fotopapier in mag.

      Hermen, een communie is een ritueel van gelovigen. De kinderen willen dan aan iedereen laten zien dat ze opgenomen willen worden in de gelovige kerkgemeenschap. Dit is een leuke dag. Ouders geven dan graag een aandenken aan vrienden, familie, klasgenootjes. Vroeger was dit een kaartje van de drukker, nu komt het veel meer op dat ze een foto nemen van de communiekant zelf.
      Ik heb er vorig jaar enkelen gemaakt voor vrienden.
      Hier is er eentje van, deze werd wel gewoon afgeprint op fotopapier.

      Comment


      • #18
        Óh ja die herinner ik me nog wel Act. Moet ook opeens denken aan dat communie kaartje van Mimi waar "we" weken mee bezig zijn geweest

        Comment


        • #19
          Ja inderdaad marjo, ik had er heel veel gemaakt bij hen thuis, maar die hadden een hele trage pc en geen cd schrijver, dus die zijn niet bewaard op mijn pc
          Het "grappige" is dat ze er geen enkele bewerking van gebruikt hebben omdat ze te laat waren. Ze hebben toen gewone foto's laten afdrukken.
          Maar ja, ik heb toen heel veel geleerd met PS.
          En ja, die bewerkingen van Mimi dat weet ik ook.
          Pascal had er toen ook gemaakt.

          Comment


          • #20

            Tim,

            denk eens aan Alltech. Ze hebben een winkel in Gent en één in Zottegem. Prima kwaliteit en het is dus in de buurt.
            Vanaf 50 kaartjes vragen ze 90 cent per stuk.
            Als je korting vraagt aan Ann zal je die wel krijgen.

            Je kan een paar voorbeelden vinden op hun site:



            Patrick

            Comment


            • #21
              Originally posted by Act
              Hermen, een communie is een ritueel van gelovigen. De kinderen willen dan aan iedereen laten zien dat ze opgenomen willen worden in de gelovige kerkgemeenschap. Dit is een leuke dag. Ouders geven dan graag een aandenken aan vrienden, familie, klasgenootjes. Vroeger was dit een kaartje van de drukker, nu komt het veel meer op dat ze een foto nemen van de communiekant zelf.
              Ik heb er vorig jaar enkelen gemaakt voor vrienden.
              Hier is er eentje van, deze werd wel gewoon afgeprint op fotopapier.
              Ben dan zelf ook gelovig opgevoed (Ned. Hervormd) maar dit kende ik niet. Achteraf misschien maar goed dat ik geen beloftes heb gedaan die ik niet heb waargemaakt..
              Visit my website

              Comment


              • #22
                Bedankt voor de tips!

                @Sopa: die kaartjes die bij Alltech worden afgedrukt: is dat fotokwaliteit op fotopapier, fotokwaliteit op een kaartje of drukwerk op een kaartje? Het ziet er alleszins heel interessant uit...

                Groetjes,

                Tim
                Canon 1DmkIV + 5DmkII + 16-35 2.8 L + 24-70 2.8 L + 70-200 2.8 L IS + 85 1.2 L + 90 TS-E

                http://www.timdebacker.be

                Comment


                • #23

                  Tim,

                  ik weet dat het fotokwaliteit is. Ik heb reeds aan paar kaartjes van hun gezien en deze waren altijd perfect geprint. Ik weet echter niet op welk soort papier ze de kaartjes printen. Stuur eens een mailtje, ze zullen vast en zeker antwoorden.
                  Ik laat al mijn foto's bij hen ontwikkelen en ik ben heel tevreden over hun service en kwaliteit. Tot op heden zijn zij de enigen die mijn digitale foto's perfect afdrukken in zwart/wit. Ik heb ooit eens dezelfde digitale file binnen gedaan bij Spector en nog een paar andere centrales. Alltech was de enige die mij perfect zwart/wit foto's afleverde. Bij de anderen zat er altijd een zweem op de foto.

                  Patrick


                  Originally posted by Tim De Backer
                  Bedankt voor de tips!

                  @Sopa: die kaartjes die bij Alltech worden afgedrukt: is dat fotokwaliteit op fotopapier, fotokwaliteit op een kaartje of drukwerk op een kaartje? Het ziet er alleszins heel interessant uit...

                  Groetjes,

                  Tim

                  Comment

                  Working...
                  X