Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

foto gestolen...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: foto gestolen...

Oorspronkelijk geplaatst door Greyhorse Bekijk bericht
    join the club..

'k heb daarnet mijn winnende challenge foto eens getest
    en ja hoor..
    http://www.dezandputter.be/De%20Zand...ereniging.html

Als ze hem gebruiken voor hun site zou ik wel klacht indienen via sofam. (prachtige foto trouwens)
    Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door saintlambert Bekijk bericht
      Als ze hem gebruiken voor hun site zou ik wel klacht indienen via sofam. (prachtige foto trouwens)
      heb een mailtje gestuurd naar de vereniging.. maar geen reactie natuurlijk, foto staat er nog steeds..
      moesten ze het eerst vragen zou ik er geen probleem mee hebben.

ps: merci voor het compliment

Comment

Ik was dit draadje aan het lezen en ben ook begonnen met zoeken.
        Tot mijn verbazing kom ik foto's tegen van mijn kleindochter van 2 jaar op een of andere wazige arabische website.

De foto's komen van dit forum, ze hebben nl nergens anders online gestaan.

Hierbij dus toch maar waarschuwen, ben voorzichtig met het plaatsen van foto's van uw dierbaren. Juist met kinderen is dit best wel eng vind ik nu.
        Last edited by Sproet; 27 maart 2012, 00:13.
        Heb nog zoveel te leren

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sproet Bekijk bericht
          Tot mijn verbazing kom ik foto's tegen van mijn kleindochter van 2 jaar op een of andere wazige arabische website.
          best wel eng, en je weet niet eens wat ze erover vertellen want je kan hun taaltje niet lezen he.
          moest het mijn kleindochter zijn, ik zou ecops verwittigen. misschien zijn het wel pedo's?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
            best wel eng, en je weet niet eens wat ze erover vertellen want je kan hun taaltje niet lezen he.
            moest het mijn kleindochter zijn, ik zou ecops verwittigen. misschien zijn het wel pedo's?
            ecops zullen dan de site laten vertalen of door Google translate halen en wat blijkt... Heel onschuldig.

Mvg Tim

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
              ecops zullen dan de site laten vertalen of door Google translate halen en wat blijkt... Heel onschuldig.

http://translate.google.com/translat...939%2F&act=url
              Natuurlijk had ik zelf gisteren ook de translator gebruikt.
              Ik heb toch aangifte gedaan, want ik ga er niet zomaar vanuit of iets onschuldig is of niet!
              Heb nog zoveel te leren

Comment

De foto's komen van dit forum, ze hebben nl nergens anders online gestaan.

Hierbij dus toch maar waarschuwen, ben voorzichtig met het plaatsen van foto's van uw dierbaren. Juist met kinderen is dit best wel eng vind ik nu.
                Dit is nu eens wat men noemt hotlinking, men steelt hierbij dataverkeer en wordt de foto vanuit UW album(.../albums/zz235/Sproeteke/...) gelinkt naar die site, dus je kan die foto veranderen in een afbeeldingen met vb de woorden AFBLIJVEN, men schend ook nog steeds de auteursrechten.
                Maar met een eigen website kan je dit voorkomen door scripts om niet meer te laten hotlinking

Edit:
                Ik heb toch aangifte gedaan, want ik ga er niet zomaar vanuit of iets onschuldig is of niet!
                Wat wil je daarmee bereiken je kan niet eens klacht indienen je maakt gebruik van photobucket, dus je kent hun voorwaarden?
                If you don't want to share your Content with the world, you can mark it "private." If you do so, Photobucket removes the Content from search results on the Site and other Users (except those you invited) won't find it as a result of using the search feature of the Site. Also, we won't distribute it outside the Site.

Be aware, however, just because something is marked "private", we can't guarantee that only the people you invite will see it. Even if you mark something "private", users may be able to find the direct URL for an image through other search mechanisms, then share or link to it outside the Site.
                Remember: if you share it from the Site, it's no longer private, even if you marked it "private."
                Last edited by foto4fun; 27 maart 2012, 09:17.
                Never resist temptation or it could go away...
                Mijn handleiding is meer versleten dan men toestel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
                  Mja, hopelijk is het zonder bijbedoelingen, maar ik vind het wel raar dat ze er net een hoogblond meisje uitpikken om hun site te illustreren. Dat is toch vreemd aan hun cultuur?
                  Anders wijzen ze de Westerse waarden zo sterk af, en nu pronken ze met een hoogblond kindje op hun site.
                  Ik vind het maar raar.
                  Zou er als vader of moeder niet gelukkig mee zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
                    Mja, hopelijk is het zonder bijbedoelingen, maar ik vind het wel raar dat ze er net een hoogblond meisje uitpikken om hun site te illustreren. Dat is toch vreemd aan hun cultuur?
                    Anders wijzen ze de Westerse waarden zo sterk af, en nu pronken ze met een hoogblond kindje op hun site.
                    Ik vind het maar raar.
                    Zou er als vader of moeder niet gelukkig mee zijn.
                    dat was het eerste dat ook mij opviel eerlijk gezegd.....
                    in die culturen zijn meisjes/vrouwen minderwaardig en daar word niet mee gepronkt, jongens zijn daar alles , meisjes niks......zelf zou ik er niet gerust in zijn moet ik toegeven....
                    http://www.jvs-photography.be/

Comment

Ik heb gisteren alle kinderfoto's van photobucket afgehaald.
                      Binnen een paar minuten waren ze verdwenen, ook hier op Belgiumdigital.
                      Echter deze foto's blijven toch zichtbaar hier en bij die arabieren.
                      Heb nog zoveel te leren

Comment

Ik heb gisteren alle kinderfoto's van photobucket afgehaald.
                        Binnen een paar minuten waren ze verdwenen, ook hier op Belgiumdigital.
                        Echter deze foto's blijven toch zichtbaar hier en bij die arabieren.
                        Dat heeft met een cache te maken, ofwel in jouw browser (probeer eens met CTRL-F5 de pagina te vernieuwen) ofwel in het systeem van de betreffende site.

BTW, ik heb geen ervaring met photobucket maar op mijn hosting heb ik BD specifiek moeten instellen als "allowed" om foto's te hotlinken.
                        bye, Maurice
                        https://on4bam.com/
                        Nikon D7500

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                          Dat heeft met een cache te maken, ofwel in jouw browser (probeer eens met CTRL-F5 de pagina te vernieuwen) ofwel in het systeem van de betreffende site.

BTW, ik heb geen ervaring met photobucket maar op mijn hosting heb ik BD specifiek moeten instellen als "allowed" om foto's te hotlinken.
                          Hastikke bedankt, is gelukt... de foto's zijn weg.
                          Ik had nochtans de laptop al enkele malen uitgezet, maar vernieuwen pagina was de oplossing.
                          Heb nog zoveel te leren

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door foto4fun Bekijk bericht

Edit:

Wat wil je daarmee bereiken je kan niet eens klacht indienen je maakt gebruik van photobucket, dus je kent hun voorwaarden?

In de eerste plaats dacht ik dat de foto's via dit forum waren gekopieerd en had nog helemaal niet nagedacht bij Photobucket. Had zelfs nog nooit gehoord van een hotlink.

Op photobucket stonden al mijn kinderfoto's in een private map.

Ik kan je verzekeren dat wanneer je zoiets overkomt dat je een raar gevoel krijgt vanbinnen en heel erg eng is.

Mijn taak was nadat ik begrepen heb dat het een hotlink via Photobucket was... deze foto's daar te verwijderen.
                            Dit is intussen gelukt dankzij het meedenken van mede forumleden hier.

Wat de aangifte betreft heb ik die laten doorlopen, natuurlijk bereik ik daar niets mee... maar om zomaar de ogen te sluiten is tegen mijn geweten in.
                            Bovendien de man/vrouw die deze foto's op die website/forum heeft geplaatst geeft Antwerpen in Belgie aan als zijn woonplaats.

In ieder geval heb ik hierdoor veel geleerd en zal vanaf vandaag de foto's hier plaatsen via mijn eigen website.
                            En de kinderfoto's zal ik hier op dit forum of ieder ander forum ook niet langer dan 2 weken laten staan.

Bedankt iedereen voor het meedenken.
                            Last edited by Sproet; 27 maart 2012, 23:45.
                            Heb nog zoveel te leren

Comment

..........

Ik kan je verzekeren dat wanneer je zoiets overkomt dat je een raar gevoel krijgt vanbinnen en heel erg eng is.

En de kinderfoto's zal ik hier op dit forum of ieder ander forum ook niet langer dan 2 weken laten staan.
                              goed idee al blijft er genoeg over:

grt,bouk.
                              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Working...
                              X