Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat is jouw laatste aanwinst?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Wat is jouw laatste aanwinst?

    Mijn duurste aankoop ooit: een oogschelp voor mijn Fujifilm X-T1 van LLC.
    Ganse € 14,95, verzending inbegrepen hé.
    Voor een brildrager is dat een Godsgeschenk, moest ik al veeeeeel eerder besteld hebben.
    Erg groot hoor die schelp maar totaal geen last meer van invallend licht.
    Ik denk eraan om nog een investering te doe in mijn ouwe rakker de Canon 5D.


    Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
    Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

    Comment


    • Re: Wat is jouw laatste aanwinst?

      Mede door de tips op BD:

      Mijn vorige verrekijker uit het jaar kruik vervangen door een Leica Trinovid 8x42. Gisteravond in de schemering....
      http://www.smuttynose.nl

      Comment


      • Re: Wat is jouw laatste aanwinst?

        Infrarood filter met Manfrotto adapter ring met magnetische ring om de filter gemakkelijk af en op te kunnen steken. Wel teleurgesteld door de vignettering die het veroorzaakt.
        https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

        Comment


        • Re: Wat is jouw laatste aanwinst?

          Oorspronkelijk geplaatst door evelynvancky Bekijk bericht
          Wel teleurgesteld door de vignettering die het veroorzaakt.
          Door de adaptor of de lens? Want afhankelijk van de lens krijg je met zo een filter een meer of mindere hotspot (weet ik nog uit de tijd dat ik met zo filters zat te prutsen, met de omgebouwde camera is wel een stuk makkelijker :-)):
          The world's largest database of how lenses perform in infrared. Kolari Vision IR infrared conversion modification service and infrared photography tutorials

          Comment


          • Re: Wat is jouw laatste aanwinst?

            Oorspronkelijk geplaatst door Stefan_C Bekijk bericht
            Door de adaptor of de lens? Want afhankelijk van de lens krijg je met zo een filter een meer of mindere hotspot (weet ik nog uit de tijd dat ik met zo filters zat te prutsen, met de omgebouwde camera is wel een stuk makkelijker :-)):
            http://kolarivision.com/articles/lens-hotspot-list/
            Bedankt voor je reactie. De vignettering komt door de ringen, mijn lens is 20mm prime dus redelijk bol van glas. Ik had er al wat van gelezen van de hotspot. Maar naar 't schijnt als je met een redelijk open diafragma werkt, tussen 5.6 en 6.3 zou het minder zijn, al naargelang de lens. In ieder geval bij de foto's die ik al genomen heb was er geen duidelijk hotspot te zien.
            https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

            Comment


            • Re: Wat is jouw laatste aanwinst?

              Oorspronkelijk geplaatst door evelynvancky Bekijk bericht
              Bedankt voor je reactie. De vignettering komt door de ringen, mijn lens is 20mm prime dus redelijk bol van glas. Ik had er al wat van gelezen van de hotspot. Maar naar 't schijnt als je met een redelijk open diafragma werkt, tussen 5.6 en 6.3 zou het minder zijn, al naargelang de lens. In ieder geval bij de foto's die ik al genomen heb was er geen duidelijk hotspot te zien.
              Ik had het destijds met de 18-105mm gedaan, die had wel een duidelijke hotspot, zelfs op f/4. Echter meen ik wel dat je altijd in een mindere mate een hotspot ziet (daarom niet storend).
              Los daarvan vond ik het wel wat geknoei: lange sluitertijden (bewegende blaadjes etc.), eerst focussen en dan filter opschroeven, spectrum van sommige filters was niet zo accuraat (waren wel goedkopere versies, 1 duurdere was wel preciezer), ... De omgebouwde camera is daarmee een stuk handiger.

              Comment


              • Re: Wat is jouw laatste aanwinst?

                Mamiya Magazine 35.

                Comment


                • Re: Wat is jouw laatste aanwinst?

                  Normaal dit weekend terug de Nikon AF-S 14-24mm/f2.8 in de collectie (even freewheelen, zou me niks verbazen dat Nikon straks een E versie van deze lens gaat uitbrengen)
                  Ook gaat mijn aluminium Manfrotto 055 in de vitrine en wordt geruild voor een Manfrotto 055CXPRO4 (carbon) voor als ik mijn Gitzo eens thuis wil laten.

                  Comment


                  • Re: Wat is jouw laatste aanwinst?

                    Synology 216J met twee HD's 3TB

                    Comment


                    • Re: Wat is jouw laatste aanwinst?

                      Een Wista 45, een maatje groter dan middenformaat.

                      Comment


                      • Re: Wat is jouw laatste aanwinst?

                        En van een bevriende BD'er zijn D5 gekocht die amper 2.080 foto's had gemaakt. Triple
                        En bij foto Coudenys mijn D850 besteld die ik hopelijk tegen tweede helf december kan vastnemen.

                        Comment


                        • Re: Wat is jouw laatste aanwinst?

                          Bij diezelfde bevriende BD'er zijn Wacom Cintiq 27" QHD, benieuwd wat dit zal brengen

                          Comment


                          • Re: Wat is jouw laatste aanwinst?

                            De nikon 105mm 1.4, voor de prachtige bokeh en mij eens te dwingen een krappere uitsnede te nemen

                            Een formatt hitech 13 stops grijsfilter om overdag beter uit de voeten te kunnen bij een LE tripje

                            Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
                            portfolio en workshops:
                            https://www.bennybulke.com/

                            Comment


                            • Re: Wat is jouw laatste aanwinst?

                              Oorspronkelijk geplaatst door bulke41 Bekijk bericht
                              De nikon 105mm 1.4, voor de prachtige bokeh en mij eens te dwingen een krappere uitsnede te nemen

                              Een formatt hitech 13 stops grijsfilter om overdag beter uit de voeten te kunnen bij een LE tripje

                              Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
                              Die 105mm moet echt een creme van een portretlens zijn als ik de foto's zie op een bepaald forum. Proficiat met deze lens

                              Comment


                              • Re: Wat is jouw laatste aanwinst?

                                Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
                                Die 105mm moet echt een creme van een portretlens zijn als ik de foto's zie op een bepaald forum. Proficiat met deze lens
                                Is ze zeker, dat 3d-gevoel zit erg vlug in de beelden, en de bokeh is uniek te noemen
                                En ikzelf heb weer een flinke leercurve met deze lens, eens alles anders bekijken!
                                Heb er hier een draadje over, wanneer ik wat meer ervaring ermee heb en wat voorbeelden laat ik het daarin weten!

                                Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
                                portfolio en workshops:
                                https://www.bennybulke.com/

                                Comment

                                Working...
                                X