Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat is jouw laatste aanwinst?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Wat is jouw laatste aanwinst?

    - Yashica FRI met Yashica Lens ML 50mm f/1.7
    - Canon EF 17-40 f/4.0 L USM
    - Canon EF 40mm STM


    Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
    Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

    Comment


    • Re: Wat is jouw laatste aanwinst?

      2de handse Nikon D800 met een Nikkor 24-70 2.8. Omdat ik beide tegelijk kocht nog wat korting ook.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • Re: Wat is jouw laatste aanwinst?

        Oorspronkelijk geplaatst door Rogier Bekijk bericht
        Iedereen mag inderdaad geld uitgeven aan wat hij wil. Maar als ik kijk naar een familie lid van mij. Oh wat was die blij met de ook toen al oude 400D + kitlens, simpele tele, simpele groothoek die ze kreeg uit een erfenis van de buurman. Ze wou hem zelfs afgeven aan de dochter van de buurman, maar ze wouden perse dat zij hem kreeg. Ze kan zelf gewoon geen dslr veroorloven. Ze heeft van de dochter een netbook gehad. Hier werkt ze dan ook mee. De tablet die ze kreeg gaf ze ook weer af en een handiger notebook liet ze ook aan haar voorbij gaan, omdat ze vond dat haar zoon die beter kon gebruiken. Dus ik zie ook wel dat in mijn directe omgeving die iedere Frank 10x moet omdraaien bij wijze van spreken. Dit maakt misschien ook wel dat ik er meer moeite mee heeft.

        Verschillende jaren terug had ik een 30D met battery pack gekocht, kon ook gaan voor een 400D. En hierna gaf ik de voorkeur voor een 50mm F1.4 in plaats van de 1.8. Dus zelf heb ik ook echt niet het goedkoopste van het goedkoopste. Maar hoeveel geld ik aan de hobby spendeer, laat ik liever in het midden.

        Laten we het zo zeggen, prijs je gelukkige met de situatie dat je in de omstandigheid bent dat je kan kopen wat je hartje begeerd
        Ik heb me daarnet de AF-S 16-35mm f4 VR van Nikon besteld bij Foto Coudenys samen met een Hoya HDx beschermfilter En ja, ik ben blij deze gekocht te hebben na maanden piekeren.

        En ben me bewust dat fotografie duur is, soms te duur maar ikzelf troost me met de gedachte dat ik ook een jonge kerel van 15 jaar help met zijn hobby omdat hij door een uiterst moeilijke gezinssituatie geen (duur) materiaal kan kopen maar waar ik hen al een 28mm lensje heb gegeven, straks nog een 35-70mm, 2 flitsers (1x Nikon en 1x Sigma), wat filters en steeds als ik materiaal op de kop kan tikken maak ik hem er dolblij mee.
        Velen van ons helpen anderen durf ik te hopen onafhankelijk welk materiaal we hebben staan op ons schap

        Comment


        • Re: Wat is jouw laatste aanwinst?

          omdat ik niet graag meer met zware bodys en lenzen op verlof trek gewoon een compactje: Panasonic DMC-TZ80

          Comment


          • Re: Wat is jouw laatste aanwinst?

            Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
            Ik heb me daarnet de AF-S 16-35mm f4 VR van Nikon besteld bij Foto Coudenys samen met een Hoya HDx beschermfilter En ja, ik ben blij deze gekocht te hebben na maanden piekeren.

            En ben me bewust dat fotografie duur is, soms te duur maar ikzelf troost me met de gedachte dat ik ook een jonge kerel van 15 jaar help met zijn hobby omdat hij door een uiterst moeilijke gezinssituatie geen (duur) materiaal kan kopen maar waar ik hen al een 28mm lensje heb gegeven, straks nog een 35-70mm, 2 flitsers (1x Nikon en 1x Sigma), wat filters en steeds als ik materiaal op de kop kan tikken maak ik hem er dolblij mee.
            Velen van ons helpen anderen durf ik te hopen onafhankelijk welk materiaal we hebben staan op ons schap
            Niet alleen zij die in een moeilijke (gezins)situatie verkeren, maar iedereen wil vandaag de dag 2de handsmateriaal gratis.
            Je mag het nog aanbieden tegen spotprijzen, toch proberen ze de prijs nog lager te krijgen.
            Als je het op een 'gratis" site zet, bvb op Facebook, dan krijg je vragen precies of het is iets heel duur dat ze moeten kopen... alhoewel ze het gratis krijgen. Ongelooflijk toch.
            Onlangs gaven wij één en ander gratis weg via Facebook op een groep waar alles duidelijk bedoeld is voor mensen die het niet zo breed hebben, en kwam er toch eentje één en ander afhalen met een chique BMW zeker !?!?
            Wat ik van nu doe... jammer voor hij die dan écht in een moeilijke situatie verkeert, maar ik zet er dan nog liever eerst een zware hamer op, en daarna richting containerpark.
            Doe ik ook altijd met oude laptops, tablets, GMS, smartphone, TV enz... Eerst grondig verbouwen en dan weg.
            Opgeruimd staat netjes.

            Comment


            • Re: Wat is jouw laatste aanwinst?

              Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
              Wat ik van nu doe... jammer voor hij die dan écht in een moeilijke situatie verkeert, maar ik zet er dan nog liever eerst een zware hamer op, en daarna richting containerpark.
              Doe ik ook altijd met oude laptops, tablets, GMS, smartphone, TV enz... Eerst grondig verbouwen en dan weg.
              Opgeruimd staat netjes.
              Proficiat!

              Ik krijg het niet over mijn hart om werkend materiaal grondig te vernielen. Ik kan geen boeken bij het papier zetten.
              Het geeft me een véél beter gevoel om speelgoed en boeken dan naar de kringloopwinkel te brengen.
              En als ik er gratis vanaf wil, kan het mij dan schelen wie daar nog plezier van heeft. Dat gun ik iedereen, zelfs al komen ze met een Rolls.

              Comment


              • Re: Wat is jouw laatste aanwinst?

                iMac 27' 5K net besteld.

                De vorige werd te traag om een filmpje te maken of een fotoboek te maken.

                Comment


                • Re: Wat is jouw laatste aanwinst?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                  Proficiat!

                  Ik krijg het niet over mijn hart om werkend materiaal grondig te vernielen. Ik kan geen boeken bij het papier zetten.
                  Het geeft me een véél beter gevoel om speelgoed en boeken dan naar de kringloopwinkel te brengen.
                  En als ik er gratis vanaf wil, kan het mij dan schelen wie daar nog plezier van heeft. Dat gun ik iedereen, zelfs al komen ze met een Rolls.

                  Op het eerste : dank U .

                  Op het tweede :

                  Wel ik niet Tommie, vooral niet als je het ergens gratis aanbiedt waar duidelijk staat omschreven :

                  "......hou er aub wel rekening mee dat deze groep in de eerste plaats is opgericht voor mensen die het financieel wat minder goed hebben en hier dingen vinden die ze anders nooit zouden kunnen kopen.
                  Wij zien hier dan ook liever geen opkopers ..."


                  Als ze dan met een vette Duitser of andere Rolls iets gratis komen ophalen is het niet dat soort mensen dat ze in de groep op het oog hebben denk ik, en ik al zeker niet.

                  Comment


                  • Re: Wat is jouw laatste aanwinst?

                    Perceptol, ID-11 en HC-110. Kunnen weer even voort prullen.

                    Comment


                    • Re: Wat is jouw laatste aanwinst?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                      Op het eerste : dank U .

                      Op het tweede :

                      Wel ik niet Tommie, vooral niet als je het ergens gratis aanbiedt waar duidelijk staat omschreven :

                      "......hou er aub wel rekening mee dat deze groep in de eerste plaats is opgericht voor mensen die het financieel wat minder goed hebben en hier dingen vinden die ze anders nooit zouden kunnen kopen.
                      Wij zien hier dan ook liever geen opkopers ..."


                      Als ze dan met een vette Duitser of andere Rolls iets gratis komen ophalen is het niet dat soort mensen dat ze in de groep op het oog hebben denk ik, en ik al zeker niet.
                      Nog eens proficiat! Breng het gewoon naar de kringwinkel. Daar kunnen mensen die het nodig hebben het voor weinig geld kopen, en meestal voelt dat beter dan dat ze het voor niks krijgen.

                      Comment


                      • Re: Wat is jouw laatste aanwinst?

                        Na lang twijfelen, vergelijken en sparen, vandaag de nieuwe Tamron 70-200 2.8 VC USD G2 aangeschaft :-) Ben benieuwd naar de resultaten in vergelijking met de oude non vc versie!
                        Nikon Z6ii, Nikon 85mm 1.8 S, Tokina 12-28 f4, Tamron 24-70 2.8 G2, Tamron 70-200 2.8 G2,

                        Comment


                        • Re: Wat is jou laatste aanwinst?

                          Ik had hier (en elders) topics met belangstelling gevolgd en heb mij toch nog eens laten gaan.
                          Mij een Sony DSC RX10 Mark III aangeschaft.
                          Nu nog slechts een klein tasje van een goeie kilo meesleuren ipv een grote tas met verschillende kilo's .

                          Zal, na jaaaaaaaren Canon, wel nog even wennen worden aan het Sony menu , maar het lukt nu reeds behoorlijk.

                          Misschien moet ik mijn voornemen om hier geen foto's meer te plaatsen nu toch eens even kort herzien, en toch nog eens een paar foto's plaatsen met dit toestel genomen, om naar de bevindingen te peilen .
                          Alhoewel, ik fotografeer hoofdzakelijk landschappen, en daar is hier toch geen of zeer weinig interesse voor.
                          Het moet allemaal moeilijk, extreem bewerkt, en ingewikkeld enz zijn om goed te zijn, maar soit.

                          Ik zie nog wel. Nu even geen tijd om te fotograferen wegens nog te veel ander buitenwerk... terwijl het goed weer is.
                          Last edited by Guest17; 16 juni 2017, 12:08.

                          Comment


                          • Re: Wat is jou laatste aanwinst?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                            Ik had hier (en elders) topics met belangstelling gevolgd en heb mij toch nog eens laten gaan.
                            Mij een Sony DSC RX10 Mark III aangeschaft.
                            Nu nog slechts een klein tasje van een goeie kilo meesleuren ipv een grote tas met verschillende kilo's .

                            Zal, na jaaaaaaaren Canon, wel nog even wennen worden aan het Sony menu , maar het lukt nu reeds behoorlijk.

                            Misschien moet ik mijn voornemen om hier geen foto's meer te plaatsen nu toch eens even kort herzien, en toch nog eens een paar foto's plaatsen met dit toestel genomen, om naar de bevindingen te peilen .
                            Alhoewel, ik fotografeer hoofdzakelijk landschappen, en daar is hier toch geen of zeer weinig interesse voor.
                            Het moet allemaal moeilijk, extreem bewerkt, en ingewikkeld enz zijn om goed te zijn, maar soit.
                            Ik moet erkennen dat je hier een belangrijk punt scoort.
                            Ik heb nimmer ofte nooit gesnapt waarom landschappen worden geschoten op full-bracketing van 7 opnamen. Urbex is nog in een erger bedje ziek op dat vlak. Persoonlijk heb ik daar geen uitdaging meer aan, maar dit is louter persoonlijk.
                            HDR is nog zoiets, leuk en nuttig voor een keer maar voor mij té herkenbaar en vooral te gemakzuchtig. Allemaal zogezegd om het dynamisch effect van onze ogen te evenaren lees ik dan. De voorlaatste keer bij de oogarts had ik het erover, hij viel uit de lucht door die vraag.
                            Er is NIKS mis met natuurlijk licht en single shot zeg ik.

                            Comment


                            • Re: Wat is jou laatste aanwinst?

                              Sinds gisteren twee 2dehands lenzen aan mijn collectie kunnen toevoegen en wel de
                              105mm macro
                              135mm f2 DC
                              Ook in hetzelfde pakket:
                              SB-900
                              Omkeerring
                              IR afstandsbediening

                              Comment


                              • Re: Wat is jou laatste aanwinst?

                                Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
                                Sinds gisteren twee 2dehands lenzen aan mijn collectie kunnen toevoegen en wel de
                                105mm macro
                                135mm f2 DC
                                Ook in hetzelfde pakket:
                                SB-900
                                Omkeerring
                                IR afstandsbediening
                                Mooi materiaal, die 135mm f2 zie je niet zoveel passeren, das eentje die ik ooit nog weleens wil testen!
                                Veel plezier ermee!

                                Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
                                portfolio en workshops:
                                https://www.bennybulke.com/

                                Comment

                                Working...
                                X