Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat is jouw laatste aanwinst?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Wat is jou laatste aanwinst?

    Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
    * de befaamde Han Bouwmeester rijstzak in broekmodel
    Grappig, de rijstzak wordt leeg aangeleverd en ze raden aan om hem te vullen met maïskorrels uit de dierenzaak.

    Ik heb hier in de supermarkt een zak met 1kg gedroogde boontjes aangeschaft.
    Kostprijs 1€. Ik weet niet of dat in België ook met deze verpakking te koop is. Deze zak is gemaakt van stevig katoen en werkt prima ter ondersteuning van mijn 500mm.
    Spijtig genoeg zijn alle flamingos nu naar warmere oorden vertrokken, alhoewel het hier regelmatig 36°C is. Wat zoeken die beesten eigenlijk op een ander, hier zit toch genoeg vis voor hen ?
    Voorlopig is mijn 1€ investering dus werkloos.
    In het slechtste geval (zware crisis in Spanje) kan ik de zak nog openknippen en de inhoud opeten, dat zal wel lekkerder zijn dan maïs uit de dierenspeciaalzaak.

    Comment


    • Re: Wat is jou laatste aanwinst?

      Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
      Grappig, de rijstzak wordt leeg aangeleverd en ze raden aan om hem te vullen met maïskorrels uit de dierenzaak.

      Ik heb hier in de supermarkt een zak met 1kg gedroogde boontjes aangeschaft.
      Kostprijs 1€. Ik weet niet of dat in België ook met deze verpakking te koop is. Deze zak is gemaakt van stevig katoen en werkt prima ter ondersteuning van mijn 500mm.
      Spijtig genoeg zijn alle flamingos nu naar warmere oorden vertrokken, alhoewel het hier regelmatig 36°C is. Wat zoeken die beesten eigenlijk op een ander, hier zit toch genoeg vis voor hen ?
      Voorlopig is mijn 1€ investering dus werkloos.
      In het slechtste geval (zware crisis in Spanje) kan ik de zak nog openknippen en de inhoud opeten, dat zal wel lekkerder zijn dan maïs uit de dierenspeciaalzaak.
      De rijstzak leeg aanleveren doen ze voor het gewicht i.v.m. verzending, in dat model kan meer dan een liter. Dus als ze deze gevuld verzenden liggen de verzendkosten hoger.
      Dat ze aanraden om de zak te vullen met maïs bodembedekking is ook om het gewicht te drukken, als deze gevuld wordt met rijst wordt 'm te zwaar en te lomp.

      Dat voorstel met die gedroogde bonen is uiteraard goed maar ik heb liever een broekzakmodel als rijstzak omdat deze steviger op de autodeur ligt.
      Trouwens met een lens op van 5000€+ gaan we toch niet op enkele euro's kijken toch ?

      Ik heb al lenzen+toestel uit het autoraam zien vallen en ik verzeker je dat de personen in kwestie daar niet blij mee waren, gelukkig viel het zaakje in de graskant ... maar toch.

      grts
      Sieg
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

      Comment


      • Re: Wat is jou laatste aanwinst?

        Oorspronkelijk geplaatst door glennux Bekijk bericht
        deze week mijn nikon 24-70 f2.8 ontvangen
        ... dit ter vervanging van een tamron 28-75 f2.8
        Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
        Over een vervanging gesproken


        'k snap em nie...
        "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
        Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

        Comment


        • Re: Wat is jou laatste aanwinst?

          Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
          'k snap em nie...
          Sorry, deze pagina bestaat niet of is verhuisd. Gebruik de zoekfunctie bovenin of vervolg je weg via eacute;eacute;n van de volgende links:HomepageKlantenserviceActies


          En deze

          Sorry, deze pagina bestaat niet of is verhuisd. Gebruik de zoekfunctie bovenin of vervolg je weg via eacute;eacute;n van de volgende links:HomepageKlantenserviceActies


          Beiden qua specs nagenoeg dezelfde, deTamron heeft een goeie reputatie maar deze Nikon klikken op een FF camera is pas echt schitteren.
          Last edited by Sultana; 11 juni 2012, 00:56.

          Comment


          • Re: Wat is jou laatste aanwinst?

            Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
            De rijstzak leeg aanleveren doen ze voor het gewicht i.v.m. verzending, in dat model kan meer dan een liter. Dus als ze deze gevuld verzenden liggen de verzendkosten hoger.
            Dat ze aanraden om de zak te vullen met maïs bodembedekking is ook om het gewicht te drukken, als deze gevuld wordt met rijst wordt 'm te zwaar en te lomp.

            Dat voorstel met die gedroogde bonen is uiteraard goed maar ik heb liever een broekzakmodel als rijstzak omdat deze steviger op de autodeur ligt.
            Trouwens met een lens op van 5000€+ gaan we toch niet op enkele euro's kijken toch ?

            Sieg
            Een lege zak versturen is goedkoper dan een volle, en een liter maïs is lichter dan een liter rijst. Daar zou ik zelf nooit opgekomen zijn

            Bij mij voldoet de bonenzak omdat hier in de observatiehutten op ooghoogte een spleet zit van 20cm hoog met onderaan een horizontale plank van 20cm breed. Ik fotografeer niet vanuit de auto.

            Wat betreft op enkele euro's kijken : er zijn hier forumleden die voor een camera/lenscombinatie van vele duizenden euro's een third party grip van 69€, een draadontspanner van 9€ en een UV-filter van een paar euro in Hong Kong bestellen

            Comment


            • Re: Wat is jou laatste aanwinst?

              Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
              http://www.artencraft.be/NL/product/...-nikon-ii.html

              En deze

              Sorry, deze pagina bestaat niet of is verhuisd. Gebruik de zoekfunctie bovenin of vervolg je weg via eacute;eacute;n van de volgende links:HomepageKlantenserviceActies


              Beiden qua specs nagenoeg dezelfde, deTamron heeft een goeie reputatie maar deze Nikon klikken op een FF camera is pas echt schitteren.
              de tamron is zeker niet slecht... maar de nikon
              AF is echt snel, veel scherper in gebied f2.8-f4.0, mooiere kleuren ... kortom een TOPlens

              Nikon D700 - 50 f1.8 - 24-70 f2.8 - 105 f2.8 VR - 70-200 f2.8

              Comment


              • Re: Wat is jou laatste aanwinst?

                Nieuwste aanwinst:

                lowepro flipside 300 rugzak,
                en een manfrotto statief (met mini balhoofd).

                herontdekking van de eeuw
                een velbon vs 3 statief.
                It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                Comment


                • Re: Wat is jou laatste aanwinst?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
                  Beiden qua specs nagenoeg dezelfde, deTamron heeft een goeie reputatie maar deze Nikon klikken op een FF camera is pas echt schitteren.
                  Oorspronkelijk geplaatst door glennux Bekijk bericht
                  de tamron is zeker niet slecht... maar de nikon
                  AF is echt snel, veel scherper in gebied f2.8-f4.0, mooiere kleuren ... kortom een TOPlens
                  Ahhhh... nu snap ik hem...

                  Bedankt voor de uitleg en link heren !
                  "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                  Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

                  Comment


                  • Re: Wat is jou laatste aanwinst?

                    Canon 70-200 f4 USM, moet er nog een beetje aan wennen maar wel een toplensje

                    Comment


                    • Re: Wat is jou laatste aanwinst?

                      deze is vandaag toegekomen :-)
                      Nikon D800 met Grip, Nikon D300s met grip, Nikkor 50 f/1.8, Nikkor 17-55 f/2.8G IF ED, Nikkor AF-S VR 80-400 f/4.5-5.6 ED, AF-S Micro Nikkor 105 f/2.8G ED, AF S Nikkor 10-24 f/3.5-4.5G ED, Nikon SB-600, Manfrotto 190XB, Manfrotto 804RC2

                      Comment


                      • Re: Wat is jou laatste aanwinst?

                        Oorspronkelijk geplaatst door dekleine Bekijk bericht
                        deze is vandaag toegekomen :-)
                        Whaaaaw proficiat, dit is een toppertje
                        Niet vergeten je handtekening aan te passen

                        Nikon D700 - 50 f1.8 - 24-70 f2.8 - 105 f2.8 VR - 70-200 f2.8

                        Comment


                        • Re: Wat is jou laatste aanwinst?

                          Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                          'k snap em nie...
                          Maar ik wel !!!!

                          Comment


                          • Re: Wat is jou laatste aanwinst?

                            deze week gekocht canon macro lens ef 100mm 2.8 l usm

                            Comment


                            • Re: Wat is jou laatste aanwinst?

                              vandaag eindelijk mijn nieuw statief gaan halen

                              manfrotto 055xprob met balhoofd manfrotto 322rc2

                              hopelijk een leuke combinatie voor macro werk ^^

                              Comment


                              • Re: Wat is jou laatste aanwinst?

                                There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                                A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                                Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                                Comment

                                Working...
                                X