Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

fotograaf gezocht

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: fotograaf gezocht

Oorspronkelijk geplaatst door Macroshopper Bekijk bericht
    Man,man,man
    DE man.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Voor wat hoort wat meestal ...

Als u n vriend was of er speelden vrienden van me in die toneelgroep, zou ik het wel willen doen.

De 'evenementen' (concerten) die ik doe, zijn enkel bands die ik graag hoor/zie, kwestie van er zelf ook nog wat aan te hebben.

Sommigen zouden ms vechten om Clouseau of Milk Inc in t Sportpaleis te doen, ik niet. Dan doe ik liever Anna Calvi, Heather Nova of Agnes Obel en spaar ik een ticket uit, of geraak ik alsnog in een uitverkocht zaaltje binnen als ik geen chance had bij de ticketverkoop...
      Canon-man. Concerten en natuur.
      Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

Een paar jaar terug heb ik foto's genomen van een lokaal indoor festivalletje, van bands die me totaal niet boeiden, uren in nabewerking gestoken, foto's op dvd gebrand en tijdig opgestuurd.

Dan staat er in de gazet een foto die vanop de achterste rij in de zaal genomen is door de journalist die ff de compact van zijn zoontje geleend heeft of zo.

Op de site van het festival zie ik mijn foto's ook niet en ze waren zeker niet slecht.

Maar ja, ik heb toch 2 gratis drankbonnen gehad !

Zo zot ben ik niet meer.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
          Voor wat hoort wat meestal ...

Als u n vriend was of er speelden vrienden van me in die toneelgroep, zou ik het wel willen doen.

De 'evenementen' (concerten) die ik doe, zijn enkel bands die ik graag hoor/zie, kwestie van er zelf ook nog wat aan te hebben.

Sommigen zouden ms vechten om Clouseau of Milk Inc in t Sportpaleis te doen, ik niet. Dan doe ik liever Anna Calvi, Heather Nova of Agnes Obel en spaar ik een ticket uit, of geraak ik alsnog in een uitverkocht zaaltje binnen als ik geen chance had bij de ticketverkoop...
          Voordeel in natura ...zwartwerk.
          'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

Comment

Dat klopt niet MS. Als ik gratis naar n concert kan als fotograaf, kost dat de organisatie, band, zaal etc ook niks. t Is niet dat ik de plaats van een betalende fan inneem. En ik consumeer ook (eten, drinken) en zie bv affiches voor andere optredens waar ik ms als betalende bezoeker naartoe ga. Ik 'verdien' niks, heb enkel minder uitgaven.

Comment

Zwartwerk zou ik het niet noemen, maar bij calamiteiten bekijkt het gerechtsapparaat dat wel als bezoldiging.

Ik ken een geval waarin twee vrienden gaan rotsklimmen. Er gebeurt een ongeval. De twee vrienden zijn met een wagen gereden. De bestuurder is het slachtoffer. Voor het gerecht is de vriend (passagier) toen in fout gesteld. Als passagier had hij voordeel in natura. Hij was in wezen bezoldigd en werd daardoor als medeklimmer als BEROEPSMATIG beschouwd. Gevolg was dat er een ferme schadevergoeding van hem werd geëist. Beroepsmatig kan je je daar voor verzekeren dat had de man natuurlijk niet door en hij is nu tot de bedelstaf veroordeeld.

Zo ver hoeft het niet te komen? Stel, je fotografeert zo’n concert en krijgt een T-shirt met CREW en een paar pintjes/cola’s. Nu struikel jij over een kabel en er valt iets op je hoofd, of nog erger, op het hoofd van iemand in het publiek. Denk je dat de firma die de kabel legde of de organisatie verantwoordelijk gaat worden gesteld? Dream On!

Los daarvan, ik heb geen probleem met gratis ergens op een gelegenheid aanwezig te zijn. Mijn materiaal verslijt da’s waar. Maar het is teven een plezier om ander horizonten te verkennen en wie weet hou ik er enkele mooie foto’s aan over. Dus @JVS als ik tijd heb (en goesting in een dergelijk event) je weet me wonen he.
              I'm crazy, but it's ok, 'cause I don't mind !!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kpas Bekijk bericht
                ............

Ik ken een geval waarin twee vrienden gaan rotsklimmen. Er gebeurt een ongeval. De twee vrienden zijn met een wagen gereden. De bestuurder is het slachtoffer. Voor het gerecht is de vriend (passagier) toen in fout gesteld. Als passagier had hij voordeel in natura. Hij was in wezen bezoldigd en werd daardoor als medeklimmer als BEROEPSMATIG beschouwd. Gevolg was dat er een ferme schadevergoeding van hem werd geëist......
                interessant hoor, heb je daar een link naar....?
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

+1
                  Heel erg beroepsmatig geïnteresseerd in dat vonnis/arrest.
                  Want ik vermoed dat er nog heel wat andere elementen dan in overweging zijn genomen.
                  [FONT=Arial][SIZE=1]Woonplaats: rond het Hasseltse.

Comment

effe verder off-topic dan.

Er waren nog elementen, maar niet doorslaggevend.

- Ervaring van beide klimmers
                    - Aanvaard risico

Ik heb geen link van het proces. Maar we hebben in de opleiding tot gebrevetteerd instructeur heel wat zaken besproken met een advocaat in het theoriegedeelte over recht en verzekeringen. En geloof me vrij, en mens neemt onbewust heel vaak verantwoordelijkheid en aansprakelijkheid. Zeker bij "bezoldigingen" als ne cola, een t-shirt, gratis inkom / klimbeurt etc...

Zonder schadeclaim (van de familie van het slachtoffer) zou het evenwel nooit tot een proces zijn gekomen...

Comment

Ik wist niet dat je beroepsmatig als klimmer beschouwd kon worden.

Stel, ik neem een collega mee naar t werk en heb onderweg een ongeval. Ik heb geen zware fouten gemaakt (drinken, te snel rijden...) en ben niet in fout, maar collega is wel zwaar gewond. Hoe zit dat dan ? Kan de familie van die collega mij dan aanklagen voor onopzettelijke slagen en verwondingen ?

On topic : een t-shirt 'crew' heb ik nog nooit gehad, en heb ik ook geen behoefte aan. Evenmin als backstage met de artiest een praatje doen.

Comment

Het ongeval gebeurde op de rotsen. Dat is wel een verschil.

Maar het klopt, iedereen kan zicht burgerlijke partij stellen en schadevergoeding eisen. Maar of de rechtbank oor gaat hebben voor een schadeclaim omdat de hond van de buur tegen je buxushaag heeft geplast, dat is nog maar de vraag.

We hebben de strafrechtbank, die oordeelt over een een fout of misdaad.
                        We hebben een burgerlijke rechtbank die oordeelt over schade. Bij deze laatste is de belangrijkste factor het "oorzakelijk verband". Eens dat die kan aangetoond worden, kan je tot het betalen van een schadeloosstelling veroordeeld worden.

BTW. als je in België behoorlijk lastig doet tegen de politie en je bespuwd hen of maakt hen verwijten. Wees zeker dat de betrokken inspecteurs zich burgerlijke partij stellen en schadeloosstelling eisen omdat er eerroof is gepleegd.

Comment

Working...
                        X