Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

concert/ hdr?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: concert/ hdr?

    Oorspronkelijk geplaatst door newmikey Bekijk bericht
    Eerlijk toegegeven: dat doe ik ook pas sinds ik de k-5 heb, op de K20D ging ik niet boven de 1600. Zelfs nu is 6400 wel extreem en het blijft meestal bij 3200. Ik wil meestal wel iets diafragmeren om ook mensen die wat verder naar achteren staan scherp op de plaat te krijgen. Heb ook nog wel geexperimenteerd met inflitsen (Metz 58) maar de balans is dan moeilijk te vinden en de sfeer is gauw weg.
    Een flits bij concerten ???????
    Canon-man. Concerten en natuur.
    Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

    Comment


    • #17
      Re: concert/ hdr?

      Senne, als ik jouw 2 'concertfoto's' zie, die zijn zo saai dat ik bijna in slaap val !

      Maar ms ben je wel bevooroordeeld omdat je een oogje op een van de zangeresjes hebt :-).

      Als ik t aantal van jouw posts hier zie (7), stel ik me ook wel vragen.

      In ieder geval, ik ben ook maar n beginner, maar Pieter zijn foto's zijn wel 'waw'.
      Canon-man. Concerten en natuur.
      Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

      Comment


      • #18
        Re: concert/ hdr?

        En wie wil er nu een concert in hdr fotograferen afgezien van t feit dat dit niet gaat (da's enkel iets voor landschappen of gebouwen, dingen die niet bewegen).

        Op je voorbeeldfoto's is te zien dat je geflitst hebt, met gekende gevolgen ...
        Canon-man. Concerten en natuur.
        Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

        Comment


        • #19
          Re: concert/ hdr?

          Enerzijds in RAW fotograferen (om volledige flexibiliteit te hebben bij de verwerking achteraf) en anderzijds alles in zo weinig mogelijk batches proberen verwerken, spreekt zich zelf al wat tegen. Als je in RAW fotografeert, engageer je jezelf eigenlijk om achteraf met de nodige aandacht je foto's een voor een onder de loep te nemen, en zelf een "minimum aan ontwikkeling" te doen.

          Aangezien ik me niet kan voorstellen dat je meer dan 15 foto's voor een concert wil behouden, is dit niet onoverkomelijk.

          Een van die stapjes in het "minimum aan ontwikkeling", is je witbalans eens vlug bekijken. Dit duurt 2 seconden, en kan je zelf overslaan als je vindt dat de AWB van je toestel een correcte gok gemaakt heeft. Varieert die witbalans van shot tot shot? Dan is dit waarschijnlijk de bedoeling omdat het licht ook constant varieert. Merk je dat je toch een consistente witbalans wil doorheen je shots, dan doe je dit ook best achteraf, omdat je dit vooraf onmogelijk correct kan gokken, in een hectische frontstage (als je geluk hebt), tijdens 3 nummertjes (wederom als je geluk hebt).
          Canon EOS 5DmkII | Canon Speedlight 580EX | Canon 50mm F1.4 - Canon 24-70mm F2.8 L - Canon 70-200mm F2.8 IS L

          Comment

          Working...
          X