Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

fotobuddy gezocht (urbex)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: fotobuddy gezocht (urbex)

    Oorspronkelijk geplaatst door Defenderke Bekijk bericht
    Mijn probleem is dat ik te veel plaatsen ken maar veel te weinig tijd
    Zelfde gevoel hier : teveel plaatsen maar momenteel te weinig energie.

    Comment


    • #17
      Re: fotobuddy gezocht (urbex)

      Oorspronkelijk geplaatst door evy_ Bekijk bericht
      met beginnend bedoel ik: 2 jaar ervaring. Nog niet zo heel lang, vandaar dat ikbeginnend zeg.
      Diploma fotografie al op zak dus wees gerust, technisch heb ik al veel onder de knie.
      Ik heb al enkele panden bezocht en -dat zal je niet graag horen- maar toevallig interesseert urbex me wel. spijtig voor jou.
      Diploma fotografie van St Luckas of avondonderwijs digitaal fotografie ?
      Kan je mij eens uitlegeend hoe het zone systeem in elkaar zit wordt ook op digitaal fotografie toegepast
      Vriendelijke groet
      Duroc

      Comment


      • #18
        Re: fotobuddy gezocht (urbex)

        Oorspronkelijk geplaatst door Duroc Bekijk bericht
        Diploma fotografie van St Luckas of avondonderwijs digitaal fotografie ?
        Kan je mij eens uitlegeend hoe het zone systeem in elkaar zit wordt ook op digitaal fotografie toegepast
        Waarom zo'n zure reactie vraag ik me af ?

        Comment


        • #19
          Re: fotobuddy gezocht (urbex)

          Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
          Waarom zo'n zure reactie vraag ik me af ?
          Omdat het natuurlijk een heel verschil maakt om met uit te pakken.
          Kijk ik heb ook mijn "diploma" van fotograaf.
          behaald in 1997. Toen was het nog een "beschermd beroep" en was je verplicht om het diploma te behalen om je fotograaf te mogen noemen.
          Maar eigenlijk stelt dat diploma weinig voor.
          veel technische bagage, veel commerciële bagage, maar weinig diepgang op het vlak van wat fotografie als kunstvorm nu eigenlijk is.
          Zoiets leer je inderdaad maar in Sint Lukas en aanverwante opleidingen.

          Comment


          • #20
            Re: fotobuddy gezocht (urbex)

            Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
            Omdat het natuurlijk een heel verschil maakt om met uit te pakken.
            Kijk ik heb ook mijn "diploma" van fotograaf.
            behaald in 1997. Toen was het nog een "beschermd beroep" en was je verplicht om het diploma te behalen om je fotograaf te mogen noemen.
            Maar eigenlijk stelt dat diploma weinig voor.
            veel technische bagage, veel commerciële bagage, maar weinig diepgang op het vlak van wat fotografie als kunstvorm nu eigenlijk is.
            Zoiets leer je inderdaad maar in Sint Lukas en aanverwante opleidingen.

            Daar gaant hier toch ook helemaal ni om? Jonges toch
            Dus als ik geen diploma fotografie op sint-lukas behaald heb mag ik maw niet aan urbex fotografie doen omdat ik nog niet genoeg kennis en ervaring heb, is het dat nu wat jullie willen zeggen? Al die bijkomende opmerkingen altijd, voor wat is dat toch nodig vraag ik mij af.

            Comment


            • #21
              Re: fotobuddy gezocht (urbex)

              Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
              Omdat het natuurlijk een heel verschil maakt om met uit te pakken.
              Kijk ik heb ook mijn "diploma" van fotograaf.
              behaald in 1997. Toen was het nog een "beschermd beroep" en was je verplicht om het diploma te behalen om je fotograaf te mogen noemen.
              Maar eigenlijk stelt dat diploma weinig voor.
              veel technische bagage, veel commerciële bagage, maar weinig diepgang op het vlak van wat fotografie als kunstvorm nu eigenlijk is.
              Zoiets leer je inderdaad maar in Sint Lukas en aanverwante opleidingen.
              Dus als je niet minstens de vakopleiding of sint lukas deed kan je niet serieus genomen worden door je?
              Kijk toch eens even rond in fotomusea en galeries en ga eens na hoeveel van die mensen geen scholing hadden maar zogenaamde autodidacten.
              Last edited by Lazy Charles; 30 januari 2012, 15:39. Reden: typefoutje uitgehaald
              Albums
              Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

              Comment


              • #22
                Re: fotobuddy gezocht (urbex)

                http://www.fotoapparatuur.nl/forum/v...hp?f=52&t=9823
                even het staatsblad raadplegen
                Vriendelijke groet
                Duroc

                Comment


                • #23
                  Re: fotobuddy gezocht (urbex)

                  Oorspronkelijk geplaatst door evy_ Bekijk bericht
                  Daar gaant hier toch ook helemaal ni om? Jonges toch
                  Dus als ik geen diploma fotografie op sint-lukas behaald heb mag ik maw niet aan urbex fotografie doen omdat ik nog niet genoeg kennis en ervaring heb, is het dat nu wat jullie willen zeggen? Al die bijkomende opmerkingen altijd, voor wat is dat toch nodig vraag ik mij af.
                  Nee, dat heb ik helemaal niet gezegd hoor.
                  Doe jij maar fijn aan urbex, ik hou je niet tegen.
                  Anderzijds vind ik een bijkomende discussie wel interessant, daar dient een forum toch ook voor? om een centimeter verder na te denken?
                  maar misschien was het niet gepast om die los te weken in jouw topic waar je naar locaties hengelt.
                  misschien start ik er dus nog wel eens zelf een topic over.

                  Oorspronkelijk geplaatst door Lazy Charles Bekijk bericht
                  Dus als je niet minstens de vakopleiding of sint lukas deed kan je niet serieus genomen worden door je?
                  Kijk toch eens even rond in fotomusea en galeries en ga eens na hoeveel van die mensen geen scholing hadden maar zogenaamde autodidacten.
                  Sorry hoor Charles, waar haal je dat?? Die opmerking is serieus bij de haren gegrepen.
                  In galeries ga je misschien nog wel een aandeel autodidacten vinden, omdat Jan en alleman tegen betaling daar kan hangen.
                  In musea daarentegen ga je, wat de jonge generatie betreft, nog bitter weinig autodidacten vinden.
                  Daarentegen wel overwegend mensen die een kunstopleiding hebben gevolgd.
                  De fotografie is daar zijn kinderjaren ontgroeid.
                  Last edited by Control-Z; 31 januari 2012, 02:43.

                  Comment


                  • #24
                    Re: fotobuddy gezocht (urbex)

                    Man, man, man.

                    Ze wil zich gewoon amuseren met urbex en zoekt wat locaties. Vanwaar al die bizarre reacties? Als haar foto's geweldig of rampzalig slecht zijn maakt toch totaal niet uit?
                    Ik begrijp ook echt niet de geheimzinnigheid rond al die locaties eerlijk gezegd...

                    Dat gezegd zijnde, om als beroepsfotograaf aan de slag te gaan is zo'n diploma compleet nutteloos eigenlijk. Ik heb er eentje en ben aan de slag als freelance fotograaf. Op school heb ik eigenlijk bitter weinig geleerd en al zeker niet over de commerciële kant.. dewelke eigenlijk de belangrijkste is. Voor de rest ben ik compleet autodidact eigenlijk.
                    mijn website

                    Comment


                    • #25
                      Re: fotobuddy gezocht (urbex)

                      En Control-Z bepaald voor iedereen op dit forum wat hij/zij moet doen (af te leiden uit je eerste post).
                      Als de TS graag Urbex wil doen, laat haar dan toch doen?
                      Eigenaardig hoor, al die reacties

                      Comment


                      • #26
                        Re: fotobuddy gezocht (urbex)

                        En Control-Z bepaald voor iedereen op dit forum wat hij/zij moet doen??
                        Als de TS graag Urbex wil doen, laat haar dan toch doen?
                        Eigenaardig hoor, al die reacties

                        Comment


                        • #27
                          Re: fotobuddy gezocht (urbex)

                          Oorspronkelijk geplaatst door Jensdh Bekijk bericht
                          En Control-Z bepaald voor iedereen op dit forum wat hij/zij moet doen??
                          Dat vind ik wel een straffe conclusie hoor !

                          Maar het is een beetje zoals iemand recentelijk in een andere topic schamper zei "stel je voor dat we eens voor kwaliteit zouden gaan op BD".
                          Ik wou hier enkel van het topic gebruik maken om parallel een interessante discussie los te weken over urbex.
                          en daarmee gooide ik meteen de knuppel maar in het hoenderhok met de stelling dat urbex een zeer gehypt onderwerp is.
                          maar ja, discussies ten gronde gaan hier aan de meesten blijkbaar voorbij.

                          Comment


                          • #28
                            Re: fotobuddy gezocht (urbex)

                            Wat is kwaliteit dan ?
                            Dat is toch ook voor iedereen anders ?
                            Wat ze bij Canvas kwaliteitscinema noemen, noemen anderen derderangs B films.
                            Als't u niet interesseert of ge het ni mooi vindt kunt ge het toch moeilijk kwaliteit noemen (voor uzelf dan).

                            Liever minder van "de betere fotografiekunst" dan hier elke dag Mona-Lisa foto's te moeten zitten bekijken want dan haken er volgens mij veel af.
                            Mensen willen wat spanning, afwisseling en fun, geen "kunst" (allez sommigen wel waarschijnlijk maar't zal een minderheid zijn)
                            Anderzijds kunt ge ook zeggen dat wat tegenwoordig de naam kunst of kwaliteit meekrijgt ook niet meer is wat het geweest is

                            Maar ja ik ben dan ook een kunst- en cultuurbarbaar

                            Comment


                            • #29
                              Re: fotobuddy gezocht (urbex)

                              Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
                              Dat vind ik wel een straffe conclusie hoor !

                              Maar het is een beetje zoals iemand recentelijk in een andere topic schamper zei "stel je voor dat we eens voor kwaliteit zouden gaan op BD".
                              Ik wou hier enkel van het topic gebruik maken om parallel een interessante discussie los te weken over urbex.
                              en daarmee gooide ik meteen de knuppel maar in het hoenderhok met de stelling dat urbex een zeer gehypt onderwerp is.
                              maar ja, discussies ten gronde gaan hier aan de meesten blijkbaar voorbij.
                              Urbex is enorm aan het hypen, dat klopt. Geen discussie mogelijk daarover.
                              Maar dat mag niet de reden zijn om een bepaalde fotodiscipline denigrerend te bekijken. Digitaal hypte ook, ooit waren hier nog digitaal-analoog discussies, weet je nog ?
                              Om heel eerlijk te zijn erger ik meer aan het teveel aan foto's van een zelfde locatie en het bijna vanzelfsprekende gebruik van overdreven HDR. Ik heb het hier wel enkel over Urbex maar ik moet eerlijk toegeven dat ik bij het doorsnuisteren van de meeste sites halverwege opgeef omwille van het vele geklik.
                              Voor mezelf probeer ik altijd tussen de 5 en de 15 beelden te blijven, beneden de 5 zet ik helemaal niks. Ik behou mezelf dus het "recht" voor om een locatie niet goed te vinden. In Dadipark vb, een echte "klassieker", heb ik camera zelfs niet aangezet. Sommigen zetten daar 50 foto's van.....
                              Het is niet omdat iets hypet dat ik daardoor minder kritisch word, integendeel moet ik zeggen. 2,5 jaar geleden was ik gefascineerd door HDR, nu gebruik ik het heel occasioneel en enkel functioneel en in 90 % van die keren kies ik op het einde van de rit toch voor een van de foto's uit de bracketing-reeks.

                              Maar er mag toch idd eens een Urbex-discussie komen, helemaal mee eens.

                              PaulM

                              Comment


                              • #30
                                Re: fotobuddy gezocht (urbex)

                                Ik snap ook niet waarom er zo geheimzinnig gedaan wordt over locaties. Misschien omdat de fotograaf in kwestie bang is dat iemand anders een betere foto zal maken ?
                                D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

                                Comment

                                Working...
                                X