Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.
Knap werk , ik zou er ook een willen maken maar ik heb wat gebrek aan tijd
Groeten
Joeri
Mvg Joeri, Sony RX100M7, Ricoh GR3 en GR3X, Fujifilm X100VI, DJI Pocket3, Dji Mini 4 Pro, Dji Air3, Insta360 X3 & One RS 1'Inch 360, Ricoh Theta Z1 & X, 360° & HDR fan www.project2fotografie.be eigenaar van www.de360factory.be Make RAW No WAR
Bedankt voor jullie reacties!
Mocht er iets beter kunnen hoor 'k 't natuurlijk graag. Nog veel te leren.
En anders hoor 'k 't ook graag natuurlijk
@Bouk: inderdaad niet zo gek veel vogels. Ligt aan twee zaken: 1/ 't is winter en 2/ Aan deze kant van ons huis is vooral bebouwing, parking, asfalt,... aan de andere kant van ons huis ligt veel meer groen, een park, de 'vesten',...
hoe zorg je dat elke foto juist belicht is en niet te lange sluitertijden heeft?
doe je lke foto manueel ?
Voor elke foto doet de camera een nieuwe lichtmeting. (Scherpstellen kan ook, maar die staat op manueel)
Omdat ik niet de hele tijd thuis ben moest ik mij tevreden stellen met één instelling voor alle foto's.
Ik koos voor een puntmeting op de kerktoren. (Bij een eerdere poging deed ik puntmeting mét omgevingsmeting en dát zorgde ervoor dat bij nacht de torens overbelicht waren. Veldmeting is natuurlijk uitgesloten.
Je selecteert alle opeenvoudige foto's, je klikt (bovenaan de map) op "film maken" en dan de juiste instellingen kiezen. (ik dacht in 't Nederlands: 'weergeven', en dan het aantal fps enzo..)
Batch-bewerkingen (eigenlijk alleen crop) doe ik in irfanview.
edit: en voor het nemen van de foto's natuurlijk gewoon de software van m'n camera.
Mooi werk hoor, leuk resultaat.
een leuke maar tijdrovende bezigheid lijkt me, al doet hij het wellicht alleen
om de hoeveel tijd neemt hij een foto ?
hoeveel foto's zitten hier in ?
Oorspronkelijk geplaatst door fotografieljakimBekijk bericht
Mooi werk hoor, leuk resultaat.
een leuke maar tijdrovende bezigheid lijkt me, al doet hij het wellicht alleen
om de hoeveel tijd neemt hij een foto ?
hoeveel foto's zitten hier in ?
Gelukkig doet hij het inderdaad helemaal alleen :-). (of toch zo goed als)
Ik kopiëer even wat bij het filmpje op youtube staat:
Comment