Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ADVIES gevraagd: scanner...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: ADVIES gevraagd: scanner...

    Bedankt voor je respons !

    Het betekent toch ook dat je een veelvoud van de 16 x9 verhouding (of anders gezegd veelvoud van 1920 x 1080) kunt inscannen, met het oog op latere afdruk, zonder problemen op weergeven op de huidige 16x9 flatscreens ?

    Ik bedoel, huidige digitale foto's die ik nu schiet zijn bv. 3840 x 2160, dus zou het toch beter zijn die oude dia's in te scannen op een zelfde pixel verhouding. De huidige Reflecta 6000 zou immers een effectieve 3800dpi x 3800dpi kunnen scannen (van de opgegeven 7200)

    Of zie ik hier iets over het hoofd ?
    Last edited by Simm; 19 januari 2012, 08:23.

    Comment


    • #17
      Re: ADVIES gevraagd: scanner...

      Oorspronkelijk geplaatst door Simm Bekijk bericht
      Bedankt voor je respons !

      Het betekent toch ook dat je een veelvoud van de 16 x9 verhouding (of anders gezegd veelvoud van 1920 x 1080) kunt inscannen, met het oog op latere afdruk, zonder problemen op weergeven op de huidige 16x9 flatscreens ?

      Ik bedoel, huidige digitale foto's die ik nu schiet zijn bv. 3840 x 2160, dus zou het toch beter zijn die oude dia's in te scannen op een zelfde pixel verhouding. De huidige Reflecta 6000 zou immers een effectieve 3800dpi x 3800dpi kunnen scannen (van de opgegeven 7200)

      Of zie ik hier iets over het hoofd ?
      Dat is perfect mogelijk en het zou inderdaad het bestand meer geschikt maken voor een afdruk, een test in de praktijk gaat meer informatie geven. Afhankelijk van verschillende factoren kan het beeld dat getoond wordt op het scherm minder zijn van kwaliteit dan het echt gescande beeld, door bijvoorbeeld een softwarematige verkleining die uitgevoerd wordt zonder dat je der zelf weet van hebt.
      Ik voorzie ook dat een scan van de dubbele resolutie langer gaat duren.
      Dit zijn allemaal zaken die je is moet testen alvorens aan het grote werk te beginnen.

      Mocht je bijvoorbeeld een diapresentatie maken met proshow producer of een andere software heeft de dubbele resolutie wel het voordeel dat je meer effecten zoals bijvoorbeeld een panning kan gebruiken op je beelden. Het maken van een presentatie heeft veel voordelen tegen over het enkel tonen van je gescande beelden.

      MVG, Jeff C
      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

      Comment


      • #18
        Re: ADVIES gevraagd: scanner...

        @Digipics357:
        voordelen zoals in Keynote bv. vermoed ik...
        Ik denk te hebben begrepen dat ik dus best toch maar op de hoogst mogelijke resolutie scan, in verhouding 16 x 9 veelvoud... Bovendien hoor ik dat het huidige aantallen pixels in flatscreen blijkbaar naar omhoog gaat in Japan, dus binnen afzienbare tijd hier ook... Even vooruit zien dus !

        Ik bekijk het nog even wat aan te schaffen, momenteel heb ik een voorkeur die uitgaat naar de Reflecta Digitdia 6000, op basis van:
        1. wat ik ermee wil doen
        2. wat het toestel kan "afleveren"
        3. het gebruikgemaks in combinatie met afgeleverd eindresultaat
        4. en tenslotte... de eventuele restwaarde bij verkoop na mijn inscan-project...

        Comment


        • #19
          Re: ADVIES gevraagd: scanner...

          Het is de Reflecta Digitdia 6000 geworden....én de extra aangekochte Vuescan software, enkele dagen test mee uitgevoerd en lijkt me een super machientje ! Ben me nu aan het verdiepen in de juiste/aangewezen instellingen versus wat ik ermee wil doen.

          Van alles wat ik tot hiertoe vond op het internet, denk ik volgende punten in acht te nemen:
          1. DIA inscannen op 100% van ware grootte
          2. inscannen op maximale dpi (=ppi) dat de machine aankan
          3. opslaan als TIFF
          4. desgewenst/zo nodig nabewerken met bv. PSE (Photoshop Elements)
          5. downscalen zodat je zowat 300pixels/inch krijgt
          6. tenslotte opslaan als jpeg
          Zodoende zou het verkregen resultaat
          1. zeker goede afdrukken of drukwerk opleveren (bv. Apple fotoboeken)
          2. zeker goed te bekijken vallen op de huidige HDTV's of de komende norm UHDTV

          Klopt dit zowat ?
          Tips of bijkomende info er rond zijn natuurlijk steeds welkom... !

          Een goeie website met degelijke info omtrent al dat dpi/ppi enz. vond ik hier http://www.dpiphoto.eu/dpi2.htm Hééééél leerrijk !
          Last edited by Simm; 28 januari 2012, 20:03.

          Comment


          • #20
            Re: ADVIES gevraagd: scanner...

            Deze machine loopt als een trein... prachtig resultaat...!

            Ik sla ze op in maximale TIFF... iedere dia ingescand op 5000dpi maximale scanvolume... geeft iedere scan: +/-200MB !

            En de HD vult zich goed op...

            Dan begint de topkarwei... verbeteren/bijwerken/omzetten !

            Ik hou jullie op de hoogte !

            Comment


            • #21
              Re: ADVIES gevraagd: scanner...

              Het inscannen van mijn dia verzameling is een feit...

              De dia-scanner wordt dus verkocht: zie mijn post hier

              Comment


              • #22
                Re: ADVIES gevraagd: scanner...

                Oorspronkelijk geplaatst door Simm Bekijk bericht
                Het is de Reflecta Digitdia 6000 geworden....én de extra aangekochte Vuescan software, enkele dagen test mee uitgevoerd en lijkt me een super machientje ! Ben me nu aan het verdiepen in de juiste/aangewezen instellingen versus wat ik ermee wil doen.

                Van alles wat ik tot hiertoe vond op het internet, denk ik volgende punten in acht te nemen:
                1. DIA inscannen op 100% van ware grootte
                2. inscannen op maximale dpi (=ppi) dat de machine aankan
                3. opslaan als TIFF
                4. desgewenst/zo nodig nabewerken met bv. PSE (Photoshop Elements)
                5. downscalen zodat je zowat 300pixels/inch krijgt
                6. tenslotte opslaan als jpeg
                Zodoende zou het verkregen resultaat
                1. zeker goede afdrukken of drukwerk opleveren (bv. Apple fotoboeken)
                2. zeker goed te bekijken vallen op de huidige HDTV's of de komende norm UHDTV

                Klopt dit zowat ?
                Tips of bijkomende info er rond zijn natuurlijk steeds welkom... !

                Een goeie website met degelijke info omtrent al dat dpi/ppi enz. vond ik hier http://www.dpiphoto.eu/dpi2.htm Hééééél leerrijk !

                Goeiedag,

                ik overweeg ook de aankoop van dergelijk toestel van Reflecta, vind eigenlijk geen adres in België, hiervoor. Waar heb jij destijds je toestel nieuw gekocht???

                Dank voor je antwoord.

                Eugène.
                BD1766BE

                Comment

                Working...
                X