Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

time lapse eerste pogingen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: time lapse eerste pogingen

ok nu hij zijn goede plaats heeft gevonden kunnen we dan terug on-topic gaan...
    @nic_art
    het is helemaal niet moeilijk ik gebruik 2 programmas 1 om de camera te besturen en 1 om de fotos aan elkaar te plakken.

DSLR remote PRO heeft een "timelapse/bulb" functie en het is heel gemakkelijk te gebruiken, je sluit je camera via USB aan op de pc en zet de camera aan, start het programma en klik "preview". Het programma zal dan vragen om verbinding te maken met de camera. De meeste camera settings kan je bedienen vie het programma. Ik zet het op AV met F8.0. Daarna ga je naar de menu en klik op "time lapse" daar kan je het interval en aantal fotos instellen of interval en begin en eindtijd. Voila nu gaat hij alle fotos trekken vol automatisch.

er bestaan ook apparaatjes die dit kunnen trouwens.

als 2e programma gebruik ik quicktime player pro (30$). Als alle fotos zijn getrokken vind je in quicktime player onder het "file" menu "open image sequence", klik hierop, navigeer naar de fotos, selecteer de eerste, selecteer je fps en klik OK.
    Voila je fimpje is aan het laden, dan enkel nog exporteren en klaar is kees (let wel op de export instellingen)

als je nog vragen hebt mag je ze gerust stellen

mvg Bert

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
      wow dat 2e filmpje met die mist vind ik machtig... hoe je die mist ziet weglopen plots
      bedankt, ik vindt het ook mooi alleen het geflikker vindt ik wat jammer. Bij mijn weten gaat dit enkel weg als ik manueel zou trekken maar dat kan je niet doen als je timelapse probeert bij zonsopkomst

Comment

bij timelapse moet je manueel werken bij de overgangen zoals zonsopgang of zonsondergang of overgang naar helder/bewolkt weer omdat je je toestel je instellingen ( dia, sluitertijd,iso) gaat aanpassing op basis van de info van je lichtmeter.

Ik heb er eentje in opdracht gemaakt gedurende 24 uur ,1440 foto's, ( die ik jammer niet op internet mag tonen) waar ik van 30sec, iso 1200,f4 (snachts) naar 1/400, iso200,f16 overdag overschakel.
        mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

IMac/IPad/Mac Air 
        D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

Comment

maar dan krijg je toch problemen met "flikker"? op een gegeven moment moet je je camera aanpassen aan de nieuwe lichtomstandigheden en tussen die 2 fotos zal toch een flikker optreden?

daar waar de lichtomstandigheden weinig veranderen is manueel schieten ideaal en hoef ook niets aan te passen. althans dat is toch hoe ik het had gelezen ergens

Comment

mijn camera staat aan sie klaar voor 400 fotos te nemen
            kben benieuwd wel moet ik de camera niet connecteren aan de pc want ik heb een intervalometer functie op de camera zelf
            Nikon D5000 15-55m 18-200

Comment

Voor mensen met een Canon 500/550/600/60/50/5DMk2: Magic Lantern heeft ook een timelapse functie, waarvoor je je computer niet nodig hebt
              (hoewel: ik ben niet zeker of de versie voor de 5DMk2 dat ook ondersteunt. Zowieso wel de unified versie.)
              Die functie in ML ondersteunt ook een automatische belichtingscorrectie geloof ik, of in de handleiding ben ik in iedergeval tips tegengekomen om flicker te vermijden.
              Ik heb ML op m'n 60D gezet maar moet die timelapsefunctie nog eens uitproberen.
              Loccufier.be - MacBook Pro - Canon 60D - Olympus OM-1 - Canon 70-200 f4 IS L - Canon 17-85 - Zuiko 50mm f1.8 - Zuiko 28mm f2.8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Loccufier Bekijk bericht
                Voor mensen met een Canon 500/550/600/60/50/5DMk2: Magic Lantern heeft ook een timelapse functie, waarvoor je je computer niet nodig hebt
                (hoewel: ik ben niet zeker of de versie voor de 5DMk2 dat ook ondersteunt. Zowieso wel de unified versie.)
                Die functie in ML ondersteunt ook een automatische belichtingscorrectie geloof ik, of in de handleiding ben ik in iedergeval tips tegengekomen om flicker te vermijden.
                Ik heb ML op m'n 60D gezet maar moet die timelapsefunctie nog eens uitproberen.
                Ik vind het bijzonder raar dat hier zo weinig over Magic Lantern wordt gesproken. Het geeft je Canon al de functies waar je van droomde en dan nog meer.
                Canon 60D - Canon EF70-200 f/4.0L - Canon EF-S18-55 f/3.5-5.6 - Canon 50 f/1.8 II - Canon EF-S17-85mm f/4-5.6 IS USM

Comment

Het is een beetje een late reactie, maarja....
                  -In manuele stand fotograferen. eventueel vandaag testshots maken om te zien hoeveel licht je krijgt tijdens en na zonsopgang. Die waardes hou je. Je foto's beginnen dan voor zonsop. wel onderbelicht, maar dit geeft dan ook een mooie fade-in.

-Probeer eens om je diafragma in te stellen via de "Depth-of-field" knop. vervolgens de lens eraf te draaien(terwijl die knop ingedrukt is). nu is het de kunst om de lens op je toestel te laten zitten zodat de electronische contacten >camera-lens< elkaar juist niet raken.
                  Zo blijft je diafragma of 1 stand vast staan.
                  Normaal staat u diafragma zo groot mogelijk om zoveel mogelijk licht binnen te laten in de viewfinder, wanneer er een foto genomen word, verkleind dit (⨍8.0)... MaaR, er zijn telkens kleine variaties die dan "flickering" geven.

-afhankelijk van de snelheid van de wolken: de foto's sneller na elkaar nemen. Indien het te snel is, dan zal je film nadien traag afspelen (V.B. zonsopgang die 3min. duurt).
                  Maar dan kunt je in plaats van importeren in 25fps. Bijvoorbeeld importeren in 50fps (en duurt je zonsopgang maar 1,5min.)

je kan ook inspiratie opdoen van DE meester! Google: TimeScapes

succes

Comment

Working...
                  X