Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sport & fotografie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Ik herken me in jouw profiel.

    In de winter vooral bezig met CycloCross. Neem een kijkje op www.cyclocrossonline.be

    mvg,
    Hans
    http://www.sportfotos.be

    Comment


    • #32
      Ben jij de maker van de foto's op de website van cyclocross?
      GO ON...BE A TIGER!!!

      Pentax K5 + Tamron 70-200 F2.8

      Comment


      • #33
        Ga eens een kijkje nemen op chris fotosite, daar staan verschillende soorten sportalbum's. Onderandere autocross,bmx,cyclocross,motocross,eventing,veldlo pen en hondenraces.


        Fuji S2 PRO - Lens NIKON ED AF-S VR 70-200mm 2.8

        Comment


        • #34
          Originally posted by fcr-boy
          Ben jij de maker van de foto's op de website van cyclocross?
          Ja , dat ben ik
          http://www.sportfotos.be

          Comment


          • #35
            niet slecht hé, heel goed zelfs
            GO ON...BE A TIGER!!!

            Pentax K5 + Tamron 70-200 F2.8

            Comment


            • #36
              Ik heb ook al heel wat ervaring met voetbal fotografie, niet in eerste klasse, maar wel in lagere afdelingen zoals 3de en 4de klasse.

              Ik weet niet van welke wedstrijden je foto's wil nemen, maar ik zal proberen je wat raad te geven, geput uit mijn ervaringen.

              Ik ken de 300D niet echt, maar qua beeldkwaliteit zal die zeker wel voldoen. De scherpte van de beelden zal vooral afhangen van de snelheid van de autofocus van de camera. Kan die snel genoeg scherpstellen op de actie, dan is er volgens mij geen probleem. Maar nogmaals, ik heb geen ervaring met de AF van de 300D.

              Welk type lenzen gebruiken? De lenzen die in de kit meegeleverd worden, zou ik meteen de vuilbak in smijten. Opteer toch voor een lens met maximum diafragma van 2.8, dat zal je bij voetbal zeker nodig hebben. Het is en blijft een wintersport en in die periode heeft men niet vaak heldere lichtomstandigheden.

              Neem een zoomlens, de L70-200 mm f2.8 is hiervoor zeker geschikt. Handig voor actie aan de zijlijn en achter doel, waar toch vaak de mooiste momenten vast te leggen zijn. Wil je meer de actie op het middenveld vastleggen, zal je minimum voor een 300mm moeten gaan, beter is een 400mm dan.

              In de lagere afdelingen mag je je als fotograaf bijna altijd vrij langst het veld bewegen. Je kan dus tijdens de wedstrijd op verschillende plaatsen foto's nemen, zonder de lijnrechters en afgevaardigden te hinderen uiteraard.
              In eerste en tweede klasse is dit anders. Daar is vastgelegd waar de fotografen mogen (moeten) zitten. Achter de reklameborden, buiten de neutrale zone en dan nog in zones die voor fotografen voorzien zijn. Daarom dat de meeste over een 300 of 400mm beschikken.

              als je nog vragen hebt, stel ze gerust.

              Hans
              http://www.sportfotos.be

              Comment


              • #37
                Nog een voetbal-linkje:



                mvg,
                Z900
                Canon 80D+1DMII 50MK1/70-200 2.8/400 5.6 // Sigma 15FE/50-500 // Tamron AF SP 90 2.8/28-75 2.8 Di // Kenko AF Pro 300 1,4x TC

                Comment


                • #38
                  Originally posted by fcr-boy
                  turnfoto's zeggen mij eigenlijk heel weinig
                  Mhja, ook al zegt turnen mij ook niet zo veel (dwz: bloemetjes en vlinders en aapjes en voetballen en auto's en velden met lavendel, honden en katten etc etc zeggen me eigenlijk ongeveer evenveel als turnen ), maar die eerste foto van Iris vind ik een prima foto, mooi met die diagonalen. Mooie foto Iris (ook de derde is goed moment om af te drukken)

                  Comment


                  • #39
                    Ik heb toch al schoon dingen gezien van Iris hoor, en ja, ik heb het over haar foto's
                    Nu, ik ben een tijdje ook naar keurturnen gaan zien toen ik half de leeftijd had die ik nu heb en een super PC een intern geheugen van 128 kilobytes had (neen, niet mistikt).
                    't Is verdomd niet gemakkelijk om dat goed vast te leggen, die jongens en meisjes hangen niet bepaald stil.
                    Dus niks dan bewondering voor Iris haar foto's, de eerste in deze post vind ik trouwens super.
                    http://pieterbie.skynetblogs.be

                    Comment


                    • #40
                      da's een persoonlijke smaak hé, ik zeg ook niet dat haar foto's niet mooi zijn, integendeel zelfs.
                      GO ON...BE A TIGER!!!

                      Pentax K5 + Tamron 70-200 F2.8

                      Comment


                      • #41
                        Mijn albums op http://users.pandora.be/gert.starckx

                        Dit is een 10D en Sigma 70-200

                        Met vriendelijke groeten...

                        Comment


                        • #42
                          Nee en dat is je geraden ook fcr-boy!! Grapje!
                          Welke sporten ben je trouwens in geinteresseerd?

                          En Pieterbie: ik vind je verdedigende posting wel lief! (ook al had ik die van fcr-boy absoluut niet als een belediging opgevat hoor)
                          www.turnfoto.nl

                          Comment


                          • #43
                            Originally posted by Iris_1982
                            Pieterbie: ik vind je verdedigende posting wel lief! (ook al had ik die van fcr-boy absoluut niet als een belediging opgevat hoor)
                            Is ook niet beledigend bedoeld, ik wou alleen mijn appreciatie uitdrukken omdat ik besef hoe moeilijk het is dat soort actie vast te leggen. Je moet vooral ook weten wanneer af te drukken hé.
                            http://pieterbie.skynetblogs.be

                            Comment


                            • #44
                              Dat is helemaal waar
                              www.turnfoto.nl

                              Comment


                              • #45
                                iris, ik ben vooral geinteresseerd in voetbal.
                                GO ON...BE A TIGER!!!

                                Pentax K5 + Tamron 70-200 F2.8

                                Comment

                                Working...
                                X