Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

(Afgesplitst van "Plaats eens een Extreme CS foto" in Fotobewerking)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: (Afgesplitst van "Plaats eens een Extreme CS foto" in Fotobewerking)

    Awel, Dominiek, chapeau ! Je hebt dit heel mooi en vooral met de nagel op de kop beschreven !
    www.damafoto.be
    Facebook Damafoto

    Comment


    • #47
      Re: (Afgesplitst van "Plaats eens een Extreme CS foto" in Fotobewerking)

      Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
      @ Pascal : ik ken het bijna vanbuiten zonder er ooit geweest te zijn
      Die indruk kreeg ik de laatste tijd ook vaak. Iets meer zelfdiscipline zou toch wenselijk zijn.
      David Leemans
      Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

      Comment


      • #48
        Re: (Afgesplitst van "Plaats eens een Extreme CS foto" in Fotobewerking)

        @ DLeemans, Devid...
        Heb de boodschap begrepen maar ik trek er me niets van aan dat ik in mijn gebied blijf.

        Enne...Dominiek..
        Mvg, Pascal,Schoonspikke
        Als je schiet..schiet dan raak!
        500 PIXHuawei P30 PRO

        Comment


        • #49
          Re: (Afgesplitst van "Plaats eens een Extreme CS foto" in Fotobewerking

          Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
          Wat sommigen van hem ook mogen vinden, maar kijk eens naar bijvoorbeeld Marsel van Oosten. Hij maakt vooral dierenfoto's, waarvan ook veel van dezelfde soort dieren. En tòch, hij slaagt erin om heel vaak op een nieuwe, andere manier iets in beeld te brengen. Dus dat je beperkt bent als je je beperkt tot 1 bepaald soort fotografie hoeft echt niet altijd waar te zijn. Maar da's dan weer mijn eigen bescheiden mening.
          En ik noem nu per toeval Marsel, omdat het de eerste is die in mij opkomt. Maar zo zie ik er nog wel verschijnen hier op BD.

          mvg,
          Bart
          Los van de persoon die je hier vermeldt,

          deze discussie is dit het verschil tussen Bd met zijn HoF en 1x.
          mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

          IMac/IPad/Mac Air 
          D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

          Comment


          • #50
            Re: (Afgesplitst van "Plaats eens een Extreme CS foto" in Fotobewerking

            Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
            Los van de persoon die je hier vermeldt,

            deze discussie is dit het verschil tussen Bd met zijn HoF en 1x.
            Dank u!
            www.brunodyserinck.be
            https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

            Comment


            • #51
              Re: (Afgesplitst van "Plaats eens een Extreme CS foto" in Fotobewerking)

              Mooie tekst DominiekC ... komt bij mij helemaal niet over als "preek" hoor

              Ook wat ThieryM in begin van topic zette:

              Zo lang de HoF bestaat zal er kritiek op komen van mensen die vinden dat ze er zelf niet genoeg in komen, mensen die vinden dat anderen er te veel in komen, en mensen die vinden dat het niveau niet hoog genoeg ligt... De enige juiste conclusie lijkt me dat veel mensen overmatig veel belang hechten aan het hele gegeven 't Is maar een weekselectie van een handjevol liefhebbers hé mensen.
              kan ik enkel en alleen maar beamen. En laatste zin slaat gewoon de "nagel op de kop"
              The quickest way to make money at photography is to sell your camera

              Comment


              • #52
                Re: Plaats eens een Extreme CS foto....

                Oorspronkelijk geplaatst door ThierryM Bekijk bericht
                ...'t Is maar een weekselectie van een handjevol liefhebbers ...
                En dat wordt met de week duidelijker en duidelijker !

                grts
                Sieg
                Voor meer foto's ; www.sieg.be

                Comment


                • #53
                  Re: (Afgesplitst van "Plaats eens een Extreme CS foto" in Fotobewerking)

                  Na lange afwezigheid op dit topic terechtgekomen.

                  Ik ben eens gaan kijken wanneer ik nog eens iets gepost heb, een paar foto's vorig jaar september - oktober. en Daarvoor was het ook ongeveer een jaar geleden. En waarom eigenlijk? Verschillende redenen eigenlijk, de som van vele kleintjes...

                  Eerst en vooral, ik heb me hier geregistreerd ergens in 2004, kwam regelmatig kijken naar alle afbeeldingen en postte later ook wel van tijd tot tijd eens een product van mijn creatieve mind. (kuch kuch).
                  Toen vond ik het hier een vrij leuke sfeer hebben, vrij regelmatig al dan niet positieve, maar steeds opbouwende kritieken. Dan is er langzaamaan een mentaliteitswijziging geweest, langzaammaar zeker kwam er steeds meer kritiek en had ik de indruk dat er niet op de foto, maar op de man gespeeld werd. Terwijl de wereld steeds ruimdenkender werd, ging BD back to the dark ages. Mooi voorbeeld hiervan vind ik de behandeling van foto's met hier en daar een streepje naakt. Er werd meer gediscussieerd over het feit dat er ergens een poep of een halve tepel zichtbaar was dan over de foto zelf.
                  Ik, en met mij nog anderen, hadden of kregen ook meer en meer het gevoel dat BD eerder een besloten clubje aan het worden was van de so-called (toenmalige) mods die duidelijk hun vriendjes hadden en uiteraard ook "vijanden".
                  Er zijn categorieën bijgemaakt, regels aangepast, members gebanned, threads gelocked, verwijten gemaakt, persoonlijke aanvallen geweest. Als alle tijd die in dat flamen is gegaan, in foto's nemen had geïnvesteerd had geweest, we zouden hier prachtplaatjes te zien hebben gekregen.
                  Ik heb er hier veel zien vertrekken na onenigheid met één of andere mod, of andere gebruikers die de fotograaf speelden ipv de foto. Jammer, want er waren echt wel een paar kleppers bij.
                  En die kleppers, tja die zorgen er natuurlijk voor dat velen hun eigen werk veel te kritisch bekeken en niet durfden te posten omdat de "pro's" met hun eigen studio en props en visagistes tè mooie foto's postten. :-)

                  Nu zal ik het misschien eens over de HoF hebben
                  .
                  Alle, en dat meen ik, alle foto's die ooit in de Hof hebben gestaan, verdienden het, dat waren steeds mooie, leuke, prachtige, bijzondere, rare foto's om naar te kijken. Maar tegelijkertijd bekeek ik de andere inzendingen op het forum en dacht ik, allez, waarom is deze niet in den Hof gekomen? Wat en hoe iets op een foto staat is zo subjectief..... als het onderwerp mij totaal niets zegt, zal het al een hele goeie moeten zijn om mij te bekoren, terwijl een minder goede opname van een onderwerp dat in mijn interessesfeer ligt, direct mijn aandacht trekt. Maakte je een foto volgens de regels was het: hier toch beter anders gedaan en als je de "regels" brak was het van "volgens de regels....." Je post een foto van een arend en in de titel staat vogelshow en je krijgt als commentaar: "als je vogelshow had weggelaten uit je titel had je meer commentaar gekregen".... Als een foto mij persoonlijk iets zegt, en er voor zorgt dat ik er langer dan 2 seconden naar kijk, kijk ik er ook anders naar. De volgens de regels technisch meest perfecte foto van een perfect model op het perfecte moment van de dag op de meest exotische perfecte locatie, klik ik soms sneller weg dan een snapshot, omdat die snapshot mij meer zegt dan die in scène gezette situatie.

                  Ik zelf heb nooit tot de Hof weten door te dringen, en ik vind dat ook niet jammer, maar wat zijn/waren de criteria? Sommige van mijn foto's kregen unaniem "prachtig" als commentaar, dat ik soms dacht, wauw nu ben ik echt wel goe bezig. En die week/maand zag ik dan foto's in de hof staan waarvan ik dacht. WTF is dat? Ik herinner mij een discussie (een positieve) die ik heb gehad met een hof winnaar (weet niet meer wie maar was een totaal bewogen foto van die glazen driehoek aan het louvre). Ik heb toen iets geschreven als: amai, straf dat een mislukte foto den HoF haalt. Ik ben toen ook de poster ervan zijn andere werken gaan bekijken en daar stonden er wel tussen waarvan ik dacht: knap! En dat heb ik em dan ook laten weten. Waarmee ik wederom wil zeggen dat de HoF iets heel relatiefs is, wat ik graag zie, zien de mods niet graag en omgekeerd misschien. Lang, heel lang geleden werd er al geopperd een module te activeren/plaatsen waardoor de forumbezoekers één keer per week hun "stem" konden geven aan één foto, of te werken met een sterrensysteem, van 1 tot 5.

                  eigenlijk ben ik nu totaal mijn draai kwijt :-) kweet nie meer wa ik wou zeggen. goe bezig zouwek zeggen

                  zal heel misschien binnenkort nog eens een fotooke zetten en anders blijf ik gewoon kijken

                  feit is: meer naar de foto's zien, minder zagen tegen elkaar
                  Nikon D200- 18-200 VR --- 50mm 1.4

                  Comment


                  • #54
                    Re: (Afgesplitst van "Plaats eens een Extreme CS foto" in Fotobewerking)

                    Oorspronkelijk geplaatst door jupilleke Bekijk bericht
                    Nu zal ik het misschien eens over de HoF hebben
                    .
                    Alle, en dat meen ik, alle foto's die ooit in de Hof hebben gestaan, verdienden het, dat waren steeds mooie, leuke, prachtige, bijzondere, rare foto's om naar te kijken. Maar tegelijkertijd bekeek ik de andere inzendingen op het forum en dacht ik, allez, waarom is deze niet in den Hof gekomen? Wat en hoe iets op een foto staat is zo subjectief..... als het onderwerp mij totaal niets zegt, zal het al een hele goeie moeten zijn om mij te bekoren, terwijl een minder goede opname van een onderwerp dat in mijn interessesfeer ligt, direct mijn aandacht trekt. Maakte je een foto volgens de regels was het: hier toch beter anders gedaan en als je de "regels" brak was het van "volgens de regels....." Je post een foto van een arend en in de titel staat vogelshow en je krijgt als commentaar: "als je vogelshow had weggelaten uit je titel had je meer commentaar gekregen".... Als een foto mij persoonlijk iets zegt, en er voor zorgt dat ik er langer dan 2 seconden naar kijk, kijk ik er ook anders naar. De volgens de regels technisch meest perfecte foto van een perfect model op het perfecte moment van de dag op de meest exotische perfecte locatie, klik ik soms sneller weg dan een snapshot, omdat die snapshot mij meer zegt dan die in scène gezette situatie.

                    Ik zelf heb nooit tot de Hof weten door te dringen, en ik vind dat ook niet jammer, maar wat zijn/waren de criteria? Sommige van mijn foto's kregen unaniem "prachtig" als commentaar, dat ik soms dacht, wauw nu ben ik echt wel goe bezig. En die week/maand zag ik dan foto's in de hof staan waarvan ik dacht. WTF is dat? Ik herinner mij een discussie (een positieve) die ik heb gehad met een hof winnaar (weet niet meer wie maar was een totaal bewogen foto van die glazen driehoek aan het louvre). Ik heb toen iets geschreven als: amai, straf dat een mislukte foto den HoF haalt. Ik ben toen ook de poster ervan zijn andere werken gaan bekijken en daar stonden er wel tussen waarvan ik dacht: knap! En dat heb ik em dan ook laten weten. Waarmee ik wederom wil zeggen dat de HoF iets heel relatiefs is, wat ik graag zie, zien de mods niet graag en omgekeerd misschien. Lang, heel lang geleden werd er al geopperd een module te activeren/plaatsen waardoor de forumbezoekers één keer per week hun "stem" konden geven aan één foto, of te werken met een sterrensysteem, van 1 tot 5.
                    Ik kan je alleen maar bijtreden in verband met de HOF selectie (en ik niet alleen als iedereen echt voor zijn mening zou uitkomen)
                    En het wordt er met de week absoluut niet beter op volgens mij, ik vraag mij zelfs af aan wat een foto, misschien zelfs aan wat een fotograaf moet voldoen.
                    Als je ziet wat er de laatste tijd in de HOF verkozen wordt begin je uiteraard te twijfelen aan jezelf.
                    Ik ben daarom gestopt met piekeren daarover, ik post hier nog heel veel foto's maar ook op internationale sites en ik ga gewoon af op de commentaren die ik krijg internationaal en hier.
                    Uiteraard neem ik de commentaren wel terharte

                    Gewoon verder posten zou ik zeggen en je niks aantrekken van die hof selectie, die trouwens beslist wordt door 4 à 5 personen en niet het merendeel hier op het forum, en gewoon doen waar je plezier in hebt.

                    Trouwens een HOF plaatsje is ook dubbelzinnig, wat de ene week de HOF niet haalt zou bvb de andere week wel de HOF gehaald hebben.

                    Dus m.a.w niks van aantrekken, als het voor jouw een goed foto is dan is dat voldoende

                    grts
                    Sieg
                    Voor meer foto's ; www.sieg.be

                    Comment


                    • #55
                      Re: (Afgesplitst van "Plaats eens een Extreme CS foto" in Fotobewerking)

                      Bij deze voel ik me beschaamd dit jaar al een paar keer een HOF gehaald te hebben, zal wat minder posten en ook wat uitwijken naar andere plaatsen.
                      Waar ik echter wel wil voor pleiten is het op de juiste manier onthalen van nieuwelingen, want dat loopt wel de spuigaten uit, en laat ons wel zijn, iedereen kan iedereen inspireren, en dat kan toch alleen maar positief zijn.

                      Comment


                      • #56
                        Re: (Afgesplitst van "Plaats eens een Extreme CS foto" in Fotobewerking)

                        Zappa, zèker niet beschaamd zijn, zoals ik al zei: elke foto die de HoF gehaald heeft, verdiende het wel. En ik zit er echt niet mee dat ik er nooit geraakt ben hoor. Fotograferen moet nog leuk blijven, de moment dat prijzen halen het doel is, is de fun er af.
                        Nog eens voor alle duidelijkheid: ik vind dat alle HoF's hun plaats verdiend hebben (wat me wel opvalt, nu ik de laatste HoF's aan het doorlopen ben, is dat er vrij veel insecten tussen zitten )

                        Wanneer komen de Photoshop-battles terug?
                        Nikon D200- 18-200 VR --- 50mm 1.4

                        Comment


                        • #57
                          Re: (Afgesplitst van "Plaats eens een Extreme CS foto" in Fotobewerking)

                          ugh, het gaat weer over die HoF.
                          Dan zal ik er maar het zwijgen toe doen zekers, of ik krijg weer een ban.
                          Ik heb zo mijn bedenkingen over die HoF.
                          veel bagger, weinig diepgaande fotografie.

                          Comment


                          • #58
                            Re: (Afgesplitst van "Plaats eens een Extreme CS foto" in Fotobewerking)

                            Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
                            ugh, het gaat weer over die HoF.
                            Dan zal ik er maar het zwijgen toe doen zekers, of ik krijg weer een ban.
                            Ik heb zo mijn bedenkingen over die HoF.
                            veel bagger, weinig diepgaande fotografie.
                            ik kijk al uit naar jou diepgaande plaatjes die zeker een hof waard zijn.....

                            tot hiertoe moet ik zeggen dat bijna alle platen die in de hof verschijnen het dubbel en dik verdient hebben....
                            http://www.jvs-photography.be/

                            Comment

                            Working...
                            X