Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beginnen met evenementfotografie ? of toch even wachten ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Beginnen met evenementfotografie ? of toch even wachten ?

    Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
    En waar bevindt zich volgens jou dan 2.8? Volgens mijn beperkte kennis van wiskunde toch zo ergens tussen 1 en 3?


    Bij fuiven lijkt het mij toch wel doenbaar met de huidige combinatie van body, objectief en flits. OK, niet de meest ideale, maar wel bruikbaar.
    Het is trouwens nogal gek om nu al een pak geld te gaan uitgeven aan een duur objectief. Misschien beter een tijdje (gratis en met toestemming van de organisatie) op fuiven foto's te gaan nemen, en na verloop van tijd eens te evalueren wat je mist, wat beter zou kunnen en wat je daarvoor dan wel nodig hebt.

    DJ's en muzikanten op een podium zou ik voorlopig laten voor wat ze zijn, want met jouw huidige objectieven kan je bijna onmogelijk scherpe foto's maken zonder gebruik van een flits. En laat die flits nou net iets zijn waar die mensen totaal niet van houden (sporters en dieren zijn er meestal ook niet erg tuk op).
    Dat was m'n bedoeling, gratis & met toestemming en het is inderdaad een pak geld voor een student..Maar ik zal het gewoon eens proberen en zien hoe het bevalt !
    Enkele foto's->http://www.facebook.com/Jordy.Van.D

    Comment


    • #17
      Re: Beginnen met evenementfotografie ? of toch even wachten ?

      Ja, wie weet krijg je na 2 maand wel zin in iets helemaal anders qua fotografie en zit je dan met een objectief dat je helemaal niet meer kan gebruiken. Onmiddellijk veel geld uitgeven is een beetje een risico, zeker als je geen bergen geld op voorraad hebt liggen
      Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

      Comment


      • #18
        Re: Beginnen met evenementfotografie ? of toch even wachten ?

        Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
        Ja, wie weet krijg je na 2 maand wel zin in iets helemaal anders qua fotografie en zit je dan met een objectief dat je helemaal niet meer kan gebruiken. Onmiddellijk veel geld uitgeven is een beetje een risico, zeker als je geen bergen geld op voorraad hebt liggen
        En die 70-300mm ? niet te gebruiken bij zo een dingen ? (:
        Enkele foto's->http://www.facebook.com/Jordy.Van.D

        Comment


        • #19
          Oorspronkelijk geplaatst door Jordy Van Driessche

          En die 70-300mm ? niet te gebruiken bij zo een dingen ? (:
          Ik vrees er een beetje voor. Ik denk, maar anderen zullen dat moeten bevestigen of ontkennen, dat het niet ideaal is in combiatie met een flits.
          Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

          Comment


          • #20
            Re: Beginnen met evenementfotografie ? of toch even wachten ?

            Oorspronkelijk geplaatst door Jordy Van Driessche Bekijk bericht
            En die 70-300mm ? niet te gebruiken bij zo een dingen ? (:
            Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
            Ik vrees er een beetje voor. Ik denk, maar anderen zullen dat moeten bevestigen of ontkennen, dat het niet ideaal is in combiatie met een flits.
            Inderdaad dat is niet aan te raden vrees ik. Daar is bij fuiven en evenement geen plaats
            genoeg voor. Toch als het een goed en druk event is (anders plaats genoeg) ! En voor
            eventueel andere dingen zoals podium enz daar zijn de mm's wel goed voor maar dan zal
            je (zonder flits) weer te kort gaan komen in licht sterkte.

            Life Isn't About Finding Yourself... Life Is About Creating Yourself...
            Canon Stuff, 5DII & 40D met het nodige glaswerk, filters en knipperlichten...

            Comment


            • #21
              Re: Beginnen met evenementfotografie ? of toch even wachten ?

              Oorspronkelijk geplaatst door The Art Of Silence Bekijk bericht
              Inderdaad dat is niet aan te raden vrees ik. Daar is bij fuiven en evenement geen plaats
              genoeg voor. Toch als het een goed en druk event is (anders plaats genoeg) ! En voor
              eventueel andere dingen zoals podium enz daar zijn de mm's wel goed voor maar dan zal
              je (zonder flits) weer te kort gaan komen in licht sterkte.
              Ik dacht dat de lens ook een schaduw afwierp op de foto's bij gebruik van een flits, maar dat ben ik niet echt zeker...
              Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

              Comment


              • #22
                Re: Beginnen met evenementfotografie ? of toch even wachten ?

                Ik denk dat een belangrijke vraag is wat juist je doel is in evenementen fotografie?

                -> mensen op fuiven?
                -> optredens/podia?
                -> tentoonstellingen?

                als je mensen wilt trekken op fuiven lijkt 300mm totaal overbodig,
                als je podia wilt trekken, dan lijkt mij dat je een sterke zoom en geweldige lichtsterkte nodig hebt om zonder flits iets te bereiken.

                Verder is mijn mening als puur amateur en totaal beginner, mss fout,
                maar dan word ik wel verbeterd door de kenners.
                It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                Comment


                • #23
                  Re: Beginnen met evenementfotografie ? of toch even wachten ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                  Ik denk dat een belangrijke vraag is wat juist je doel is in evenementen fotografie?

                  -> mensen op fuiven?
                  -> optredens/podia?
                  -> tentoonstellingen?

                  als je mensen wilt trekken op fuiven lijkt 300mm totaal overbodig,
                  als je podia wilt trekken, dan lijkt mij dat je een sterke zoom en geweldige lichtsterkte nodig hebt om zonder flits iets te bereiken.

                  Verder is mijn mening als puur amateur en totaal beginner, mss fout,
                  maar dan word ik wel verbeterd door de kenners.
                  Mijn keuze ging vooral naar mensen op fuiven, (:
                  Enkele foto's->http://www.facebook.com/Jordy.Van.D

                  Comment


                  • #24
                    Re: Beginnen met evenementfotografie ? of toch even wachten ?

                    Wel dan lijkt mij 18-105 meer als genoeg gaat behelpen,
                    uiteindelijk,
                    op een goeie fuif, ga je nooit overdreven inzoomen (er gaan dan toch enkel mensen in de weg van je foto lopen).

                    dus ik (en dat is dus een amateur-beginner) denk dat je met je huidige combi best toekomt om te beginnen... dat je zoo meer als genoeg mooie foto's kan maken van fuif-mensen ;-)
                    It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Beginnen met evenementfotografie ? of toch even wachten ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
                      Ik dacht dat de lens ook een schaduw afwierp op de foto's bij gebruik van een flits, maar dat ben ik niet echt zeker...
                      Bij de 70-300 weet ik niet met 100% zekerheid. Maar als je een interne flits zou gaan
                      gebruiken dan is dat zeker her geval. Zelfs met een externe is de kans heel erg groot
                      en zeker het geval bij gebruik van een zonnekap. Aangezien bij zulke fotografie een
                      zonnekap zeker niet overbodig is wegens veiligheid (duwen en stoten) op fuiven, zal dit
                      waarschijnlijk zeker wel het geval gaan zijn...

                      Life Isn't About Finding Yourself... Life Is About Creating Yourself...
                      Canon Stuff, 5DII & 40D met het nodige glaswerk, filters en knipperlichten...

                      Comment


                      • #26
                        Re: Beginnen met evenementfotografie ? of toch even wachten ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door The Art Of Silence Bekijk bericht
                        Bij de 70-300 weet ik niet met 100% zekerheid. Maar als je een interne flits zou gaan
                        gebruiken dan is dat zeker her geval. Zelfs met een externe is de kans heel erg groot
                        en zeker het geval bij gebruik van een zonnekap. Aangezien bij zulke fotografie een
                        zonnekap zeker niet overbodig is wegens veiligheid (duwen en stoten) op fuiven, zal dit
                        waarschijnlijk zeker wel het geval gaan zijn...
                        Bij sommige foto's geeft m'n 18-105mm ook een schaduw bij gebruik van de interne flits wel te verstaan
                        Enkele foto's->http://www.facebook.com/Jordy.Van.D

                        Comment


                        • #27
                          Re: Beginnen met evenementfotografie ? of toch even wachten ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
                          Ik dacht dat de lens ook een schaduw afwierp op de foto's bij gebruik van een flits, maar dat ben ik niet echt zeker...
                          Oorspronkelijk geplaatst door Jordy Van Driessche Bekijk bericht
                          Bij sommige foto's geeft m'n 18-105mm ook een schaduw bij gebruik van de interne flits wel te verstaan
                          Geloof ik meteen... Ik gebruik zelden tot nooit een flits, alleen als het ECHT moet en dan
                          nog met tegenzin . Als ik dan toch een flits gebruikt is het altijd de externe en zeker nooit
                          de interne. Die van mij 40D is nog nooit gebruikt en ja op de 5DII heb ik geen interne flits
                          trouwens.

                          Maar voor hetgeen jij wil gaan doen daar geld gewoon echt "veel" wel oefenen voor. Gewoon doen en
                          blijven proberen. Zo krijg je trouwens ook je eigen stijl, is dan voor jezelf ook veel leuker denk ik.

                          Enkel natuurlijk oppassen voor zatte en natte toestanden. Dat is voor geen enkele lens of body goed of gezond !

                          Life Isn't About Finding Yourself... Life Is About Creating Yourself...
                          Canon Stuff, 5DII & 40D met het nodige glaswerk, filters en knipperlichten...

                          Comment


                          • #28
                            Re: Beginnen met evenementfotografie ? of toch even wachten ?

                            Oorspronkelijk geplaatst door The Art Of Silence Bekijk bericht
                            Geloof ik meteen... Ik gebruik zelden tot nooit een flits, alleen als het ECHT moet en dan
                            nog met tegenzin . Als ik dan toch een flits gebruikt is het altijd de externe en zeker nooit
                            de interne. Die van mij 40D is nog nooit gebruikt en ja op de 5DII heb ik geen interne flits
                            trouwens.

                            Maar voor hetgeen jij wil gaan doen daar geld gewoon echt "veel" wel oefenen voor. Gewoon doen en
                            blijven proberen. Zo krijg je trouwens ook je eigen stijl, is dan voor jezelf ook veel leuker denk ik.

                            Enkel natuurlijk oppassen voor zatte en natte toestanden. Dat is voor geen enkele lens of body goed of gezond !
                            Achja we zullen wel zien he, en ik denk als je de zatte en natte toestanden mijd, dat ze dan ook wel weg blijven
                            Enkele foto's->http://www.facebook.com/Jordy.Van.D

                            Comment


                            • #29
                              Re: Beginnen met evenementfotografie ? of toch even wachten ?

                              Iemand een idee wat het beste is om als Scherpstelstand in te stellen ? (het "snelste")
                              Enkele foto's->http://www.facebook.com/Jordy.Van.D

                              Comment


                              • #30
                                Re: Beginnen met evenementfotografie ? of toch even wachten ?

                                Oorspronkelijk geplaatst door Jordy Van Driessche Bekijk bericht
                                Iemand een idee wat het beste is om als Scherpstelstand in te stellen ? (het "snelste")
                                Wat bedoel je precies ?

                                Comment

                                Working...
                                X