aqw0, t'is niet om je schrik aan te doen, maar ik vind dat je dit moet weten. Uit de statistieken van de (vroegere) gerechtelijke politie blijkt dat plaatsen waar succesvol werd ingebroken, 90% meer kans hebben om binnen 1 à 2 jaar opnieuw bezoek te krijgen van inbrekers. Die bendes onthouden namelijk waar het de moeite loonde en waar ze de weg al kennen. Ze hebben de neiging om na enige maanden terug te komen, tegen dat de mensen hun verlies opnieuw hebben goedgemaakt.
Ik raad je dus aan om te investeren in de beveiliging van je woning. Vooral de mechanische beveiliging is ontradend. Je moet het hen knap lastig maken, dan gaan ze elders. Ook niet aarzelen om verdachte bewegingen of observaties direct door te bellen naar de politie. Die bandieten worden zelden op heterdaad betrapt maar lopen vaak tegen de lamp n.a.v. een controle nadat de politie werd getipt door alerte burgers.
Ik raad je dus aan om te investeren in de beveiliging van je woning. Vooral de mechanische beveiliging is ontradend. Je moet het hen knap lastig maken, dan gaan ze elders. Ook niet aarzelen om verdachte bewegingen of observaties direct door te bellen naar de politie. Die bandieten worden zelden op heterdaad betrapt maar lopen vaak tegen de lamp n.a.v. een controle nadat de politie werd getipt door alerte burgers.
Comment