Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

verkoopsgesprek canon 500 f4 is usm

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: verkoopsgesprek canon 500 f4 is usm

Oorspronkelijk geplaatst door olivetti Bekijk bericht
    Vind je? Ik heb het over de toon en aard van een te voeren emailwisseling met betrekking tot de aan- of verkoop van bijvoorbeeld lenzen en als ik het bericht van de TS goed gelezen heb denk ik dat als ik de TS geweest zou zijn geweest dan zou ik uit de stroef lopende email wisseling en het onbeantwoord blijven van relevante vragen genoeg info opgemaakt hebben om van de aankoop af te zien.
    Zo denk ik er ook over.
    Oorspronkelijk geplaatst door go4it Bekijk bericht
    Wanneer je iets te verkopen hebt is antwoord geven op vragen van een geďnteresserde toch het minste wat je kan doen. Je wenst immers toch van je spulletjes af te raken! Niet antwoorden is in deze veelbetekenend!.

Comment

sinds er dan toch zoveel regels zijn al... waarom geen nieuwe regel:

maak een basispost voor het verkopen van een toestel, lens en ander materiaal met vast in te vullen items :

merk lens
      merk vatting
      lengte
      max opening
      gewenste prijs
      bouwjaar
      serienummer
      ....
      voeg hier een foto van het objectief toe
      voeg hier een foto genomen met het objectief op f11 toe

wat er ook maar echt nodig is om een verkoop in te kunnen schatten....

max 2 verkoop-posts per persoon per maand bvb kan ook oplossing bieden voor het professioneel verkopen....

iets meer werk voor mods...
      iets minder last voor serieus geintereseerde verkopers en kopers... alle info staat altijd in de post, zoniet verwijdert mod hem...

alternatief voorstel:

maak comments mogelijk in verkoopsforum... : feedback van kenners over te dure of verdachte of fout geadverteerde zaken... (zo stond er laatste een hama statief aangeprezen als goed en stabiel en ok tot 2 kg... slik...)... zal snel de misbruikers wegjagen

risico op throlling... mods iets meer werk opnieuw
      www.aeri-photography.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
        Wel, zo simpel kan het zijn. Ik heb hier al meer dan eens melding gemaakt van personen die enkel in de rubriek Aangeboden posten. Wanneer daar melding van wordt gemaakt, dan kan een Mod dat heel eenvoudig checken, en desbetreffend lid gewoon bannen. Of dat gedaan wordt, daar heb ik geen zicht op. Gewoon nu en dan een steekproef doen onder de personen die in die rubriek posten kan ook al iets opleveren. Niemand beweert dat men die praktijken volledig kan laten ophouden en dat een mod zich nog enkel daar hoeft mee bezig te houden. Maar er kan denk ik wel al flink gesnoeid worden in dat soort leden, zonder daar echt moeite voor te doen.
        Zo simpel is het helaas niet.
        Hoeveel posts moet een verkoper volgens jou maken alvorens die wat mag aanbieden? 10? 100? Als dat een factor is gaan die handelaars snel wat reply's aanmaken om aan hun quota te komen. Ik kan nu al voorspellen dat dit zéér interessante reply's zullen zijn waar niemand wat aan heeft. Na die x-aantal reply's staat de deur weer gewoon open in de koopjeshoek. In het beste geval kan je er zo een paar afschrikken, de rest zie je na enkel uren of dagen weer opduiken. Overigens worden posts in Chit-chat niet meegerekend in het aantal posts een forumlid heeft

Oorspronkelijk geplaatst door Aeri Bekijk bericht
        sinds er dan toch zoveel regels zijn al... waarom geen nieuwe regel:

....

max 2 verkoop-posts per persoon per maand bvb kan ook oplossing bieden voor het professioneel verkopen....

iets meer werk voor mods...
        iets minder last voor serieus geintereseerde verkopers en kopers... alle info staat altijd in de post, zoniet verwijdert mod hem...

alternatief voorstel:

maak comments mogelijk in verkoopsforum... : feedback van kenners over te dure of verdachte of fout geadverteerde zaken... (zo stond er laatste een hama statief aangeprezen als goed en stabiel en ok tot 2 kg... slik...)... zal snel de misbruikers wegjagen

risico op throlling... mods iets meer werk opnieuw
        2 verkoopstopics per maand... met 17 stuks fotomateriaal? Er worden nu al regelmatig vermoedelijke handelaars verbannen omdat ze met dubbel accounts werken.
        Als iemand een Canon 7D te koop stelt, nieuwstaat en aangekocht op 2 september 2011, wat moet je daar nog een foto van maken? Alle info vind je perfect op het internet en als er wat slijtagesporen zijn zullen deze niet snel op de foto te zien zijn (toevallig of niet).
        Comments in Koopjeshoek was vroeger mogelijk en werd afgeschaft wegens throlling. Dikwijls ook omdat een aangeboden item "te duur" werd aangeboden. Hoeveel iemand wenst te betalen voor fotomateriaal is een zaak tussen de koper en de verkoper.

Zoals ik al vroeger schreef, je mag zelf ook een beetje moeite doen. Twee: het is niet omdat een bepaald item fotomateriaal van een handelaar gekocht is dat het daarom minder goed is. In het slechtste geval heb je er wat meer voor betaald. Waar haalt die handelaar zijn fotomateriaal? Oók in de Koopjeshoek.
        Het is dus kwestie van er snel bij te zijn en direct van een regulier forumlid te kopen.

Er is volgens mij maar één goede oplossing en dat is álle verkopers laten registreren met volledige identiteitsgegevens alvorens deze kunnen posten in koopjeshoek.

Willy
        Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

Koop en Verkoop trekt natuurlijk veel bezoekers naar BD.
          dat is goed voor eventuele adverteerders.
          en das weer in het belang van het voortbestaan van BD...maar:

Het is echter niet de bedoeling om het forum te misbruiken om iemands handeltje aan te prijzen......
          - - Lucratieve handelaars - mensen die enkel privaat kopen en verkopen om (woeker)winsten te maken - worden niet geduld en riskeren dat hun account wordt beëindigd.
          __
          het blijft een moeilijk geval.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
            Wat een gezaag..'

Ik heb hier een tijdje en koelkast te koop gehad.
            3 keer kopers die afspreken en niet komen opdagen of ter plaatse komen en ineens maar de helft willen betalen.
            Ik reserveer niks meer, tenzij voor een paar uur, en ik ben daar ook duidelijk over.

Het staat iedereen vrij iets te verkopen, als de methode je niet aanstaat heb jij vooral het recht om niet te kopen en verder te zoeken.
            Als je de (ver)koper niet vertrouwt, zoek dan gewoon een andere.
            Had ne lens te koop :voor 750 euro, en ne koper die van Gent naar de kempen kwam.. teste de lens, maar zei dat hij maar 700 euro bijhad,(probeerde natuurlijk ) ik zei dat het kaske van de bank 150 meter verder was, en hij ging het halen. en... nooit meer terug gezien. voor 50 euro op ne lens van 750 euro, en dan voor meer naft oprijden dan die 50 euro waard was geweest ... mensen rare dingen soms

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Scherpie Bekijk bericht
              ......... ik zei dat het kaske van de bank 150 meter verder was, en hij ging het halen. en... nooit meer terug gezien.....
              waarschijnlijk verdwaald.....?
              grt,bouk.

Comment

Ik kan je zeer goed begrijpen, maar hier, en net als op een ander is een beetje doorzicht en mensenkennis toch wel aangewezen. Bij twijfel gewoon niet op ingaan en je zoektocht verder zetten. Het taalgebruik tegenwoordig is erbarmelijk, vooral bij de jongere personen, soms is dit voor mij al voldoende om af te haken. Praten werkt ! zeggen ze, en dat is in veel gevallen waar, dus een ontmoeting bij de persoon thuis is toch wel nodig, en niet ergens halverwege op een parking, het idee alleen al van een deal te sluiten met een vreemde op een parking... No Way.

Wat je bij dit alles niet mag vergeten, en dat wil niet zeggen dat het daarom goed is, maar door de jaren is BD enorm groot geworden, dus stijgt de kans op malafide aanbieders in dezelfde orde van grote. Daar waar je vroeger kon vertrouwen op BD zie ik het nu net zoals Kapaza of Tweedehands.be en andere sites voor verkoop tussen particulieren.

MVG, Jeff Ceuppens
                Last edited by Digipics357; 4 december 2011, 13:07.
                Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Verplicht inloggen via eID als je wil aanbieden zou misschien ook niet slecht zijn (al weet ik niet in hoeverre dit al mogelijk is voor particuliere sites als een forum).
                  Ik weet niet of het de veelverkopers zal afschrikken, maar in elk geval wel de "oplichters"...
                  Op vlak van body's en objectieven kan een serienummer verplicht opgeven ook een oplossing zijn (sommigen zijn daar tegenstander van omwille van allerhande redenen), deze valt via de zoekfunctie vrij snel terug te vinden, wat maakt dat je onmiddellijk kan zien of het item hier werd aangekocht, en na hoeveel tijd terug te koop wordt aangeboden.

En zoals gezegd, een systematisch verwijderen van accounts van mensen die enkel in de rubriek aangeboden posten. Door middel van de ip-adressen kan toch wel min of meer voorkomen worden dat ze zich snel terug registreren onder een andere naam (ok, valt uiteindelijk ook wel te omzeilen)
                  Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

Comment

Wat je ook verzint, het gaat net zo werken als een virusscanner: oplossing komt na het virus en de gebruiker moet updaten. Dus een handelaar vindt altijd wel een oplossing en kopers gaan weg door te veel gedoe.
                    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                      Wat je ook verzint, het gaat net zo werken als een virusscanner: oplossing komt na het virus en de gebruiker moet updaten. Dus een handelaar vindt altijd wel een oplossing en kopers gaan weg door te veel gedoe.
                      Volledig mee akkoord. Ik heb tot mijn tevredenheid en die van de respectieve kopers en verkopers verschillende lenzen en accessoires verkocht en gekocht.
                      Als je goed het aanbod leest en de historiek van de verkoper nagaat en dan nog eens het toestel of de lens summier kunt uitproberen, kom je zelden bedrogen uit.

En soms is de koper niet meer geinteresseerd (omdat het toestel hem niet bevalt of hij bij nader inzien de prijs toch wat hoog vindt) of heeft de verkoper genoeg aanbiedingen, en wil hij daarom niet echt veel tijd meer investeren.

Groeten

Peter

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                        Dus een handelaar vindt altijd wel een oplossing en kopers gaan weg door te veel gedoe.
                        volgens het forumreglement mogen handelaars de rubrieken aangeboden en gezocht gebruiken. Enkel vuil spel is niet toegelaten. In het voorbeeld dat deze draad op gang bracht zie ik 2 mensen die niet tot verkoopsrapport kwamen, maar geen vuil spel.
                        The Knight That Says Ni...kon

Comment

Definitie van vuil spel?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
                            volgens het forumreglement mogen handelaars de rubrieken aangeboden en gezocht gebruiken........
                            5. Koop en Verkoop

De koopjeshoek is enkel voor PARTICULIERE aanbiedingen, lucratieve handeltjes worden niet geduld (zie ook punt 6 van het forumreglement).
                            grt,bouk.

Comment

Ik volg bouk hier volledig...
                              Meestal heb je nooit problemen bij aankoop van een tweedehands toestel of lens... zo heb ik ook een 1000d voor mijn vrouwtje aangekocht met kitlens en een sigma lens. Ook tijdens onze verbouwingen heb ik wel eens het 1 en ander tweedehands aangekocht op andere sites en nooit problemen mee gehad. Enkel maar positieve ervaringen.... Maar blijkbaar is het precies een moeilijk lensje om op een normale manier tweedehands te verkrijgen of ze zijn FAKE en ben je je geld kwijt of heb je met een handelaar te maken die precies niet aan de man wil brengen waar het ding vandaan komt.... Een mens kan zo ook maar even gestolen spul kopen als je geen informatie krijgt of dergelijke, en dat vind ik erg...
                              Dus een goed idee om enkele referenties meer weer te geven over het te verkopen item(s) in de koopjeshoek vind ik.
                              groetjes
                              http://500px.com/lishapics

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                                5. Koop en Verkoop

De koopjeshoek is enkel voor PARTICULIERE aanbiedingen, lucratieve handeltjes worden niet geduld (zie ook punt 6 van het forumreglement).
                                grt,bouk.
                                voor zover ik het begrepen heb kan een professioneel fotograaf (een handelaar dus in diensten en/of goederen) materiaal dat hij niet meer gebruikt verkopen in 'aangeboden'. Dat dit forum geen verlengstuk mag zijn van een site als redcoon.com of zo is duidelijk, maar handelaars worden niet per definitie geweerd.
                                The Knight That Says Ni...kon

Comment

Working...
                                X