Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ik ga BACKPACKEN en neem meeeeee...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Ik ga BACKPACKEN en neem meeeeee...

Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
    Is nog zo gek niet. Ben een paar jaar geleden met de taxi 's nachts van Quito naar Guyaquil gereden. Taxichauffeur maakte eerst een ommetje om 2 assistenten met machinegeweren en een kist munitie op te pikken. Zonder bewapening wou geen enkele chauffeur de rit maken. 12 uur gereden voor 250km. Onderweg was de baan 3 keer versperd met stenen. De chauffeur moest telkens betalen
    voor het wegruimen van de stenen alvorens we verder mochten rijden. Gelukkig werden de wapens niet gebruikt.
    ON TOPIC GRAAGGGG *frightened now* shhhhhhhhhtttttttttt
    * Canon 5DmkIII + 5D mkII - 70-200 f/2.8 IS II L - 24-70 f/2.8 L - 85 f/1.8 - 50 f/1.2L -580EXII-mac-my website-my facebook page-my flickr*

Comment

Re: Ik ga BACKPACKEN en neem meeeeee...

Ik ben een keer of 10 in Ecuador geweest, in alle seizoenen. Eerst met een SLR, dan met een DSLR en nog later met een Canon compactje. Bijna altijd last van condensatie in de camera gehad, zelfs met het compactje. Dat was steeds toen ik uit het hotel (met airco) kwam, maar na een half uurtje in de buitenlucht was de camera terug bruikbaar.
      De laatste keer had ik een UW8 onderwatercompactje van de Aldi meegenomen.
      Werkte perfect zonder condensatieproblemen, maar spijtig genoeg te weinig Mpixels.

Afhankelijk van het seizoen dat je er naartoe gaat : een paraplu meenemen .

Silicagelzakjes helpen, maar zijn na 1 dag al volledig verzadigd met het vocht.
      Je moet de zakjes dan steeds in een (microgolf)oven opwarmen om te regenereren.

Je hebt weinig plaats om fotografiemateriaal mee te nemen. Waarom dan die tripod meenemen, of heb je een schuilhut en 300mm lens bij voor dierenfotografie ?
      Ik heb meermaals met de auto het regenwoud doorkruist, maar heb buiten vogels nooit wilde dieren gezien. (ik ben dan ook nooit verder dan 50m van de baan in het bos gelopen wegens te veel insecten).
      Voor de zee, de vulkanen en de eilanden heb je voldoende licht, en is de tripod niet echt nodig.

Comment

Working...
      X