Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

iemand gezocht voor paardenfotografie (limburg)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: iemand gezocht voor paardenfotografie (limburg)

    @ Voltigeur: amai, je kan er niet over zwijgen hoe slecht je het wel vindt.
    Nikon D90/16-85mmVR/50mm1.4/105mm2.8 micro/sb-900/70-210mm/Panasonic Lumix TZ7/ Manfrotto 1 en 3-poot

    Comment


    • #17
      Re: iemand gezocht voor paardenfotografie (limburg)

      maar voltigeur heeft dan in deze ook wel een punt he, gewoon vreselijk naar de knoppen geholpen die plaat , en ook ik moest even 2 keer kijken of ik wel zeker was van wat ik las bovenaan.....die kerel heeft geen enkele nota van photoshop.....
      http://www.jvs-photography.be/

      Comment


      • #18
        Re: iemand gezocht voor paardenfotografie (limburg)

        Oorspronkelijk geplaatst door Happy Genes Bekijk bericht
        @ Voltigeur: amai, je kan er niet over zwijgen hoe slecht je het wel vindt.
        Goh, misschien eerder een reactie op jouw reactie?

        Maar om (nog maar eens) mijn kritiek een beetje te onderbouwen...
        Mocht ik een dergelijke foto posten hier in showcase of fotobeoordeling, dan kan ik mij al voorstellen wat de eerste commentaren zouden zijn:
        - onderwerp te centraal in beeld
        - het gras is niet groen, de witbalans staat verkeerd
        - alle detail is uit de vacht van het paard verdwenen
        - ...

        Stel jezelf gewoon eens de vraag wat je van deze foto zou vinden mocht ie nièt op die website, maar gewoon hier in Beginnershoek hebben gestaan...
        Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

        Comment


        • #19
          Re: iemand gezocht voor paardenfotografie (limburg)

          Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
          Goh, misschien eerder een reactie op jouw reactie?

          Maar om (nog maar eens) mijn kritiek een beetje te onderbouwen...
          Mocht ik een dergelijke foto posten hier in showcase of fotobeoordeling, dan kan ik mij al voorstellen wat de eerste commentaren zouden zijn:
          - onderwerp te centraal in beeld
          - het gras is niet groen, de witbalans staat verkeerd
          - alle detail is uit de vacht van het paard verdwenen
          - ...

          Stel jezelf gewoon eens de vraag wat je van deze foto zou vinden mocht ie nièt op die website, maar gewoon hier in Beginnershoek hebben gestaan...
          Niet volledig mee eens Voltigeur,

          Eerst was het jouw mening, maar nu lijkt het eerder alsof je het afkeurt omdat de meerderheid op dit forum het zou afkeuren?

          Verder heb ik de indruk dat merendeel van de commentaren inderdaad door velen worden aangehaald en dat de 'regels' hier bijna als absoluut gelden.
          God forbid als je onderwerp eens centraal staat bvb, ik ken vele sterke beelden waar dit wel degelijk het geval is.

          Kleuren, jah, ieder z'n smaak zeker? Als ik dezelfde scene schiet op een grijze dag met Fuji Velvia, Kodak Portra NC of Tri-X. Krijg ik 3 keer andere kleurtonen (meer gesatureerd dan werkelijk, wereklijkheid benaderend, zwart-wit). Is er dan een de juiste en de rest niet? Dat hangt toch volledig af van de keuze van de fotograaf?
          Ik wil al niet gedroomd hebben welke comments er dan komen op Holga-shots en/of cross-processed foto's...
          En wat als je een nostalgische look net moet creëeren van je client? De trouwshoot voor m'n broer is zo'n voorbeeld (http://www.focaldesign.be/v2/2011/06...ging-bart-evy/). Natuurlijke kleuren gaven hier bijlange niet het gewenste resultaat.

          Werkelijkheid is ook relatief, niet? Als ik een portret neem op f/1.4, is dat ook niet wat ik als persoon zie, toch? HDR's zijn ook niet volledig realistisch. Who cares, de fotograaf had een beeld voor ogen en probeert deze te creëren, is dat niet waar fotografie om gaat?

          Alle detail uit de vacht daar kan ik je enigszins volgen. Ook ik heb een hekel aan platsieken fashion shoots en dergelijke. Maar vergeet ook niet dat het voorbeeld op de site daar een kleine foto is. Op een grote afdruk heb je misschien wel nog details?

          Soit, iedereen kan hier blijven over discussiëren. Smaken verschillen nu eenmaal.
          Equine & Dance photography by Stefaan Ellebaut website | Facebook
          Focaldesign

          Comment


          • #20
            Re: iemand gezocht voor paardenfotografie (limburg)

            Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
            Goh, misschien eerder een reactie op jouw reactie?

            Maar om (nog maar eens) mijn kritiek een beetje te onderbouwen...
            Mocht ik een dergelijke foto posten hier in showcase of fotobeoordeling, dan kan ik mij al voorstellen wat de eerste commentaren zouden zijn:
            - onderwerp te centraal in beeld
            - het gras is niet groen, de witbalans staat verkeerd
            - alle detail is uit de vacht van het paard verdwenen
            - ...

            Stel jezelf gewoon eens de vraag wat je van deze foto zou vinden mocht ie nièt op die website, maar gewoon hier in Beginnershoek hebben gestaan...
            ooit gehoord van picturalisme? Deze foto is er een voorbeeld van. Ook niet echt mijn meug, maar je argumenten houden geen rekening met het feit dat fotografie iets anders kan zijn dan het zo realistisch mogelijk weergeven van de realiteit.
            The Knight That Says Ni...kon

            Comment


            • #21
              Re: iemand gezocht voor paardenfotografie (limburg)

              Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
              ......... maar je argumenten houden geen rekening met het feit dat fotografie iets anders kan zijn dan het zo realistisch mogelijk weergeven van de realiteit.
              das meteen het verschil tussen een foto NEMEN en een foto MAKEN.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

              Comment


              • #22
                Oorspronkelijk geplaatst door putor

                ooit gehoord van picturalisme? Deze foto is er een voorbeeld van. Ook niet echt mijn meug, maar je argumenten houden geen rekening met het feit dat fotografie iets anders kan zijn dan het zo realistisch mogelijk weergeven van de realiteit.
                Het is inderdaad totaal mijn meug niet.
                Misschien vinden anderen dit super, hun goede recht. Maar, het is toch niet bepaald een foto (en bewerking) om als enige voorbeeld van je kunnen te gebruiken op een website?
                Het leunt al bijna aan bij een fotomanip, i.p.v. bewerking.

                Smaken verschillen, zoveel is duidelijk.
                Ik ga niet beweren dat die persoon niet met photoshop overweg kan, da's kort door de bocht. Maar ik blijf toch bij mijn eerste mening.
                Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

                Comment

                Working...
                X