Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

En ja hoor ... weer foto's gepikt

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #61
    Re: En ja hoor ... weer foto's gepikt

    Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
    Dat bedoel ik dus. Geen foto maar de overlay. Als jij (putor) dat een foto noemt
    ik heb dat nog nooit meegemaakt.
    The Knight That Says Ni...kon

    Comment


    • #62
      Re: En ja hoor ... weer foto's gepikt

      Oorspronkelijk geplaatst door JordiC Bekijk bericht
      minder dan 2 minuten ook

      in firefox rechts klikken.....
      Zoals in deze post.
      bye, Maurice
      https://on4bam.com/
      Nikon D7500

      Comment


      • #63
        Re: En ja hoor ... weer foto's gepikt

        Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
        Zoals in deze post.
        inderdaad

        Comment


        • #64
          Re: En ja hoor ... weer foto's gepikt

          Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
          Kisten, dat is een leuke gedachtegang als je amateur bent.
          Nou zelfs dan zou ik het niet willen. Dat ze hun foto's zelf maken als ze er willen van iets en
          zeker als het is om dingen te verkopen. Wat ze dan ook nog doen met jou goeie foto's waar
          je best veel werk in hebt gestoken.
          Zij hebben er niets voor moeten doen dan alleen maar jatten. En maken er dan nog winst
          mee ook. Dat allemaal met jou foto... Nee hoor vind ik ook niet kunnen, zelfs niet als een
          amateur.
          Als je foto's worden gebruikt als amateur n je weet er van. Het is je op voorhand gevraagd en je
          geeft weliswaar "gratis" als amateur er toestemming voor. Dan zou ik het ook leuk vinden en er
          fier op zijn hoor . Maar niet zomaar pikken en gebruiken...
          Last edited by The Art Of Silence; 23 november 2011, 18:46.

          Life Isn't About Finding Yourself... Life Is About Creating Yourself...
          Canon Stuff, 5DII & 40D met het nodige glaswerk, filters en knipperlichten...

          Comment


          • #65
            Re: En ja hoor ... weer foto's gepikt

            Oorspronkelijk geplaatst door The Art Of Silence Bekijk bericht
            Nou zelfs dan zou ik het niet willen. Dat ze hun foto's zelf maken als ze er willen van iets en
            zeker als het is om dingen te verkopen. Wat ze dan ook nog doen met jou goeie foto's waar
            je best veel werk in hebt gestoken.
            Zij hebben er niets voor moeten doen dan alleen maar jatten. En maken er dan nog winst
            mee ook. Dat allemaal met jou foto... Nee hoor vind ik ook niet kunnen, zelfs niet als een
            amateur.
            Als je foto's worden gebruikt als amateur n je weet er van. Het is je op voorhand gevraagd en je
            geeft weliswaar "gratis" als amateur er toestemming voor. Dan zou ik het ook leuk vinden en er
            fier op zijn hoor . Maar niet zomaar pikken en gebruiken...
            Ik heb nergens beweerd dat ik het de juiste manier van handelen vind om foto's van een amateur te pikken en te gebruiken zonder zijn/haar toestemming. Ik zei enkel wat jij hierboven quote.

            Het is wel zo dat door zo'n houding aan te nemen, en het niet bestraffen (of het te duur maken om te bestraffen) van dergelijke diefstallen er primo, bijna niemand meer een poging doet om iemand ervoor te laten bestraffen, en secundo, dit een soort vrijgeleide wordt voor mensen die foto's willen jatten.
            Maar dit is dan weer een andere discussie.
            Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

            Comment


            • #66
              Re: En ja hoor ... weer foto's gepikt

              Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
              OF je denkt bij jezelf; hmm.... mijn foto's worden blijkbaar gesmaakt want iemand gebruikt ze voor reclame/advertentie/verkoop of whatever.
              Als ze mijn logo en url op de foto laten staan zou je nog zo kunnen reageren, maar als ze echt een crop van je foto maken waar net al de informatie waarmee jouw foto herkenbaar is weggehaald is, dan is het gewoon kwade wil vind ik.
              Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
              Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

              Comment


              • #67
                Re: En ja hoor ... weer foto's gepikt

                Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
                Als ze mijn logo en url op de foto laten staan zou je nog zo kunnen reageren, maar als ze echt een crop van je foto maken waar net al de informatie waarmee jouw foto herkenbaar is weggehaald is, dan is het gewoon kwade wil vind ik.
                Volgens het scheermes van Hanlon: "schrijf niet toe aan kwade wil wat door domheid kan worden verklaard", is het inderdaad kwade wil. Toch zeker als ze jou op basis van de info op de foto hadden kunnen contacteren.
                The Knight That Says Ni...kon

                Comment

                Working...
                X