Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

oproep forum moderators

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Originally posted by mila
    Alles kan opgelost worden met nog één forum erbij met als titel bv 'de klaagmuur' speciaal bestemd voor de nooitcontenten
    De "KLAAGMUUR" met allemaal.... sticky's....

    Skitch



    " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

    Comment


    • #47
      Naar mijn mening is de structuur zoals die nu is goed.

      Geen apartheid, wel kruisbestuiving !

      Van belang is dat experts nieuwkomelingen helpen.
      Ervaringen delen !

      Zou wel leuk zijn mocht er een search mogelijk zijn over meerdere forums.
      (Sven ? kan dit ?)
      BD0251BE
      Canon EOS 300D, EF-S 18-55 (kit), EF 50 f/1.4 USM, EF 55-200 f/4.5-5.6 USM, Speedlite 220EX, Sandisk ultra II 512 Mb, Ext. Tube EF 25 II, RC-5 remote

      Comment


      • #48
        Mijn indruk als recente waarnemer-deelnemer:
        De kracht van BD is de gezelligheid van de forums en de hulpvaardigheid onder de leden, de laagdrempeligheid enz.... Er is duidelijk een consensus om dit te behouden. Te veel nieuwe leden, te veel nieuwe topics over te dikwijls reeds eerder gestelde vragen, de oudgedienden vinden zichzelf niet meer terug en niemand kan alles blijven lezen. De echte vraag is dus of BD niet onvermijdelijk het slachtoffer wordt van zijn succesformule en hoe die fatale verschuiving kan worden vermeden of zo lang mogelijk uitgesteld.
        Pistes:
        - versterking van de moderators-ploeg (desnoods met een ploegensysteem, wachtdiensten), ze zouden eigenmachtig de naam van een topic moeten kunnen verbeteren, aanvullen, topics in een bestaande topic kunnen inschuiven,
        - werken met sticky's: bv in showcase de carnavalfoto's , sneeuwfoto's, in camera's en accessoires D70, etc.,
        - krachtiger zoekmotor zal helpen om reeds gestelde vragen niet meer opnieuw te stellen.
        - updating en stroomlijning van special pages rond bepaalde onderwerpen, camera's
        - orde in de archieven, bv interessante technische uitleg bewaren, ordenen, of in special pages, imaging tips, fotocursus opnemen.
        - Imaging tips uitbreiden met links naar interessante uitleg over bv portretfotografie, studiobelichtingsmateriaal, enz...
        - overbodige topics verwijderen nadat ie afdoend is beantwoord (bv wat is een diafragma? uitleg staat in cursus digitale fotografie) = delicate evenwichtsoefening voor de mod's om ballast te verwijderen.
        - zoekmotor zou ook in de special pages moeten kunnen zoeken.

        BD0252BE

        Comment


        • #49
          oeps, wat een reacties, nooit verwacht
          ik ben zelf al gestart met een en ander 'beter' te betitelen

          Comment


          • #50
            Inderdaad het beter betitelen bij camera’s en accessoires is inderdaad een stap in de goeie richting.

            Comment


            • #51
              Akkoord in Camera's en Accessoires !
              Niet akkoord als er foto's getoond moeten worden, zoals in Showcase, Beoordeel mijn foto etc ...
              Albums : http://fotografiepeterderycke.be
              Losse fotos : https://500px.com/lightyear63

              Comment


              • #52
                Dat betitelen is een probleem. In showcase is dat misschien leuk en prikkelend. Je weet dat er een foto komt, maar welke is natuurlijk de verrassing. In andere forums vind ik het wel belangrijk. Een aantal keren heb ik forumleden gemaild en vriendelijk verzocht om de titel beter te beschrijven. Ik heb daar nog nooit een reactie op gehad. Nu staat er in Cam. & Acc. weer een topic met de titel 'Lens' en dat kan natuurlijk van alles betekenen. Ondanks twee mailtje (een mailtje om te zeggen dat ik de topic van 'Algemeen' naar 'Cam. & Acc.' verplaats heb) heeft de poster nog niet gereageerd. Ik denk dan misschien is de poster op vakantie of heeft hij/zij de mail nog niet gelezen, maar eigenlijk moet je als moderator in zo'n geval de topic verwijderen.

                Comment


                • #53
                  Ik zou ... euh.. ben het alweer kwijt
                  http://www.magendans-fotografie.nl Canon 10D, 20D, 60D + Canon 50mm + Sigma 50-500 + Tamron AF17-35mm + Canon 28-80.

                  Comment


                  • #54
                    Voor mij zou dan de aantrekkelijkheid van het forum wegvallen.
                    Ikzelf heb een sony v1. Daarmee zou ik dan niet meer weten waar te posten of posten zonder reactie te krijgen.
                    Laat de goede dingen zoals ze zijn.
                    Canon 450D

                    "Wat ik ooit gedaan heb is absoluut geen garantie dat ik dat nog eens kan"

                    Comment

                    Working...
                    X