Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

oproep forum moderators

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Op die manier zie ik het ook : de leden moeten maar zorgen voor een duidelijk subject. Geen apartheid, en geen "selecte" groepjes dus. Hopelijk blijft ook het snobisme achterwege.

    Helemaal mee eens er zijn Dpreview site's genoeg, blij dat BD anders is, ik hoop dat het ook zo blijft.

    Groeten Omega.

    www.digiwaart.nl

    Comment


    • #32
      Voor mij hoeft BD niet te veranderen , het is goed zoals het nu is
      Canon Eos 60D / Canon 50 mm 1.8 / Canon 60 MM Macro 2.8 / Canon 18-135 IS / Canon 70-300 IS USM / Canon Speedlight 430 EX II
      Mijn showcase : http://www.flickr.com/photos/hanskebd/with/8754387358/

      Comment


      • #33
        Originally posted by Omega
        Op die manier zie ik het ook : de leden moeten maar zorgen voor een duidelijk subject. Geen apartheid, en geen "selecte" groepjes dus. Hopelijk blijft ook het snobisme achterwege.

        Helemaal mee eens er zijn Dpreview site's genoeg, blij dat BD anders is, ik hoop dat het ook zo blijft.
        'k Dacht mijne mond te houden,maar dat is ook geen oplossing.
        Volledig eens en het is natuurlijk niet gemakkelijk voor iedereen zijn zin te geven.
        Soms ondervind ik hier al apartheid genoeg,zo zou het nog erger worden.
        mvg FrançoisVM
        Canon 7D

        Comment


        • #34
          Originally posted by Cois
          Originally posted by Omega
          Op die manier zie ik het ook : de leden moeten maar zorgen voor een duidelijk subject. Geen apartheid, en geen "selecte" groepjes dus. Hopelijk blijft ook het snobisme achterwege.

          Helemaal mee eens er zijn Dpreview site's genoeg, blij dat BD anders is, ik hoop dat het ook zo blijft.
          'k Dacht mijne mond te houden,maar dat is ook geen oplossing.
          Volledig eens en het is natuurlijk niet gemakkelijk voor iedereen zijn zin te geven.
          Soms ondervind ik hier al apartheid genoeg,zo zou het nog erger worden.

          We kunnen misschien een categorie +55 maken
          http://www.vannecke.be
          Canon 10D /Canon 350D /Canon Powershot G5
          Sigma 12-24 / Tamron 28-75/Canon 28-135 / Sigma 180 macro / Canon EF 50 1.8II / Sigma 50-500 / Speedlite 420EX/ Speedlite 580EX/ X-drive II / Manfrotto 055BWB + 329RC4

          Comment


          • #35
            Of een categorie voor de eeuwige twijfelaars
            Canon 10D, glass, flashes & extra's
            Fuji S602Z & extra's
            www.CooMa.be BD0176BE

            Comment


            • #36
              Originally posted by Wunjo

              We kunnen misschien een categorie +55 maken
              Originally posted by CooMa
              Of een categorie voor de eeuwige twijfelaars
              De jeugd van tegenwoordig hé,ze hebben geen........
              mvg FrançoisVM
              Canon 7D

              Comment


              • #37
                - nieuw onderdeel waarbij een onderscheid DSLR en compact wordt gemaakt
                Foeifoei Phille !! "DSLR" in hoofdletters en "compact" in kleine letters, is er hier al een klasseverschil te merken?
                Ik volg het bewuste forum op de voet, lees tegenwoordig veeeeeeeeeeeel over dslr's en de lenzen en maar weinig meer over de COMPACT'S. Hoewel ikzelf een bezitter ben van een COMPACT lees ik toch altijd met veel interesse alles over de DSLR. Is dat dan omgekeerd niet meer zo ??
                Ik ben de laatste tijd ook wel beetje geschrokken hoe bruusk de DSLR zijn intrede heefd gedaan hoewel COMPACT'S in vele gevallen ook nog talrijke voordelen hebben.
                Ook de prijs van dergelijke toestellen mag je niet vergeten !
                Ik verslijt mijn werkdagen in een frituur tussen de modale Belg en ik kan je vertellen dat de meesten onder geen paar duizenden euro's van hun gezinsbudget kunnen missen voor hun hobby. De oplossing is dan nog altijd een goede COMPACT !

                Laten we dus maar gezellig samenblijven en zeker niet het gevoel creëren dat mensen hun prestatie's afhangen van hun portefeuille.
                fredje

                Comment


                • #38
                  Wel... ik ga m'n mond houden.

                  Comment


                  • #39
                    Originally posted by Wunjo

                    We kunnen misschien een categorie +55 maken
                    Geen goed plan , denk dat je dan een van de weinige daar bent , die dan foto´s mag plaatsten


                    *away-mode* kom even een paar weken niet meer
                    Canon Eos 60D / Canon 50 mm 1.8 / Canon 60 MM Macro 2.8 / Canon 18-135 IS / Canon 70-300 IS USM / Canon Speedlight 430 EX II
                    Mijn showcase : http://www.flickr.com/photos/hanskebd/with/8754387358/

                    Comment


                    • #40
                      Originally posted by Erik Mansvelders
                      ik dan als Limburgse hermafrodiet...
                      amaai... respect... als outing kan dat tellen...en dan nog Limburger ook nog...

                      Comment


                      • #41
                        Volgens mij bedoelde Phille alleen het gedeelte Camera's en Accessoires, gezien zijn opmerking:
                        Persoonlijk denk ik dat de lezers meer gericht naar hun ding kunnen zoeken als ze over een bepaald type mee rinfo willen, de posters kunnen ook gerichter antwoorden. Nu staat alles door elkaar.
                        Het zal dus totaal niets te maken hebben met beoordeling van foto's, maar slechts betrekking hebben op camera-informatieve en technische zaken, denk ik (correct me if I'm wrong, Phille).
                        En in dat opzicht zitten er wel verchillen tusen DSLR en COMPACT. Kijk bijvoorbeeld maar naar de vragen over lenzen e.d. .

                        Niet dat ik nu voor het voorstel ben, maar we moeten het idee van Phille wel in het juiste licht blijven zien en niet gaan doen alsof het Phille voorstelt dat het hele forum nu opgesplitst moet gaan worden.

                        Groet,
                        Michael (die zowel een DSLR als een COMPACT heeft en beide nog steeds met alle plezier gebruikt)
                        www.lowspark.nl

                        Comment


                        • #42
                          Ne, minstens één minuut m'n mond gehouden.

                          Nu moet ik er iets aan doen. (Was echt niet te houden)

                          Ik vind, pasop da's m'n persoonlijke menig,ik vind, ik zeg zo maar: Dat er al te veel forums in BD zijn.
                          Er is nu al teveel onderscheid... , Algemeen, Mededelingen, Beoordeel, Showcase, tips & trucs, camera's & acces, fotobewerking, SD, Waarheen,test, challenge, koopjeshoek,..enz...
                          Zonder dan de knoppen en menu's op de homepage.
                          Er is een spreekwoord wat zegt: "We zien door het woud het hout niet meer." (Ofzoiets)
                          Er is nu al teveel, ik lees ze zelfs niet allemaal meer door het overaanbod.
                          Misschien een voorstel in plaats van nog meer onderscheid te maken tussen toestellen , mensen enz. Alle forums samenvoegen?.
                          Dan moet je maar één opendoen en kan je alles lezen.

                          Neenee, laat het aub zoals 't is... Anders kunnen we 't allemaal niet meer gelezen krijgen.
                          Ik heb voor mezelf al een keuze gemaakt en lees enkele forums al niet meer. (tijdsgebrek)
                          De Challenge heb ik nu ook al naar de ongelezenen verwezen.

                          Comment


                          • #43
                            Ik ben persoonlijk van mening dat een verdere opsplitsing niet echt noodzakelijk is. Veel topic lopen toch door elkaar, en gaan over zowel dslr en compacts.... Waar moeten mensen zulke topic's dan gaan plaatsen?

                            Wat wel een goed idee zou zijn is om de leden aan te moedigen hun titels een beetje relevant te maken. Er zijn imho teveel mensen die zomaar wat invullen dat echt geen duidelijk omschrijving geeft...

                            Concreet voorbeeld:

                            Titel: "Vraagske over camera"

                            Zo'n titel zegt totaal niks! Heb je een vraag over een specifieke camera, vermeld dat gewoon:

                            "Vraag over Canon G5"

                            Dan weet iedereen direct of de topic voor hem de moeite is om te openen.

                            Misschien de forum regels beetje aanpassen zodat de mensen hun titels een beetje zinvol houden ofzo?
                            Nikon D7000 * Nikon AF-S 18-200 IF-ED VR DX * Nikon SB-600 Flitser * Nog wa frutsel

                            Comment


                            • #44
                              Hallo Aragorn,

                              En kijk, wat staat er in het forumreglement?
                              "Duidelijke titels
                              Als je een topic post, zorg dan voor een duidelijke titel. Deze moet bij voorkeur de vraag of inhoud van het topic kort omschrijven. Een titel als "Kijk hier!" is dus niet de bedoeling. Duidelijke topictitels zorgen er ook voor dat men later gemakkelijker oude topics terug kan vinden door middel van de zoekfunctie."

                              Als we dat nu met z'n allen een beetje willen toepassen, dan wordt het idd makkelijker ...

                              Jaja

                              Originally posted by Aragorn
                              Ik ben persoonlijk van mening dat een verdere opsplitsing niet echt noodzakelijk is. Veel topic lopen toch door elkaar, en gaan over zowel dslr en compacts.... Waar moeten mensen zulke topic's dan gaan plaatsen?

                              Wat wel een goed idee zou zijn is om de leden aan te moedigen hun titels een beetje relevant te maken. Er zijn imho teveel mensen die zomaar wat invullen dat echt geen duidelijk omschrijving geeft...

                              Concreet voorbeeld:

                              Titel: "Vraagske over camera"

                              Zo'n titel zegt totaal niks! Heb je een vraag over een specifieke camera, vermeld dat gewoon:

                              "Vraag over Canon G5"

                              Dan weet iedereen direct of de topic voor hem de moeite is om te openen.

                              Misschien de forum regels beetje aanpassen zodat de mensen hun titels een beetje zinvol houden ofzo?
                              Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                              Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                              Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                              Comment


                              • #45
                                Alles kan opgelost worden met nog één forum erbij met als titel bv 'de klaagmuur' speciaal bestemd voor de nooitcontenten

                                Comment

                                Working...
                                X