Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Recordbedrag voor foto van Adreas Gursky

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Recordbedrag voor foto van Adreas Gursky

Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
    Ik denk dat je de foto van Gursky in het geheel van het project moet bekijken, net zoals de zeebeelden van Sugimoto.
    Want als afzonderlijke foto, is er ook bij Sugimoto weinig te zien he om er eventueel 3,15 miljoen aan te geven.
    ik zou nooit miljoenen aan een foto geven, maar de beelden van Sugimoto betoveren mij elke keer opnieuw en daarvoor moet ik ze niet in een reeks bekijken. Als het zonder context of reeks of dit of dat niet aanspreekt is het beeld gewoon niet sterk genoeg. Da's mijn mening en er gebeurt niet veel dat daaraan iets verandert.
    The Knight That Says Ni...kon

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
      ik zou nooit miljoenen aan een foto geven, maar de beelden van Sugimoto betoveren mij elke keer opnieuw en daarvoor moet ik ze niet in een reeks bekijken. Als het zonder context of reeks of dit of dat niet aanspreekt is het beeld gewoon niet sterk genoeg. Da's mijn mening en er gebeurt niet veel dat daaraan iets verandert.
      Je hebt gelijk.
      zelfs zonder de reeks, moet elk beeld sterk genoeg zijn om op zichzelf te staan.
      Maar dat mis ik aan de Rijnfoto en dat heb ik wel bij de beelden van Gursky op deze pagina. (scrollen)

Comment

Rothko is een groot kunstenaar.
        't Zou boeiend kunnen worden als je in je eigen woorden zou kunnen uitleggen wat er zo goed aan is.

Walter
        D850

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
          't Zou boeiend kunnen worden als je in je eigen woorden zou kunnen uitleggen wat er zo goed aan is.

Walter
          Ik vermoed dat putor het ironisch bedoelt, of heb ik het mis?

Comment

Walter
            ik hou enorm van dynamische vlakverdeling. Ik vind het kleurgebruik, zijn techniek van georganiseerde slordigheid en het gebruik van gewicht en lichtheid in zijn werk fantastisch. Vroeger hadden we een reproductie van zijn werk in onze woonkamer hangen en die maakte het geheel helemaal af. Nu zijn we verhuist en past dat werk minder bij de gebruikte kleuren. Een Mondriaan zou nu beter passen.

Als ik de zeebeelden van Sugimoto zo goed vind, is het toch niet moeilijk te begrijpen dat ik ook van Rohtko en Mondriaan hou.

Comment

Het is toch precies dit soort fratsen en grollen en malligheden die kunst zo onweerstaan-
              baar boeiend en fascinerend maakt. Of niet?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
                Het is toch precies dit soort fratsen en grollen en malligheden die kunst zo onweerstaan-
                baar boeiend en fascinerend maakt. Of niet?
                zolang de nadruk op het kunstwerk blijft liggen en niet op het proces of concept.

Ik ken zo een mens die onscherpe en verkeerd belichte foto's kunst noemt omdat hij ze in een kartonnen camera obscura maakt.

Comment

ik hou enorm van dynamische vlakverdeling. Ik vind het kleurgebruik, zijn techniek van georganiseerde slordigheid en het gebruik van gewicht en lichtheid in zijn werk fantastisch. Vroeger hadden we een reproductie van zijn werk in onze woonkamer hangen en die maakte het geheel helemaal af. Nu zijn we verhuist en past dat werk minder bij de gebruikte kleuren. Een Mondriaan zou nu beter passen.

Als ik de zeebeelden van Sugimoto zo goed vind, is het toch niet moeilijk te begrijpen dat ik ook van Rohtko en Mondriaan hou.

Dat heb je goed verwoord.Toch is mijn bescheiden mening dat je hier een en ander op een verkeerde wijze tot je laat komen.De zeebeelden van Sugimoto geven de overweldigende quasi oneindigheid weer van de zee,en drukken je op onnavolgbare wijze op je nietige en sterfelijke aard.
                  Mondria(a)n,dat is puur religieuze kunst,de pijnlijk juiste lijn,het Goddelijke evenwicht.En Rothko,tja...dat zijn ook vlakken hé zal ik maar zeggen,de drie gelijken oppervlakkig op elkaar,een beetje zoals een esdoorn kan gelijken op een plataan.
                  Maar dan je bezig ze te smaken als een soort decoratief behang,niet als het soort grote Kunst die ze ambiëren te zijn.
                  ...waar vervolgens niets mis mee is,een zoveelste bewijs dat esthetiseren of inherente esthetiek niet in de weg staat van waarachtige kunst,maar er zelfs meermaals de wegbereider voor kan zijn.
                  Hoewel ik voor die Rothko sterk voorbehoud maak,wat hij zelf voor ogen had komt er niet uit en het resultaat zijn geestelijke excrementen,een gehypete figuur-persoonlijke mening.

Walter
                  D850

Comment

Maar dan je bezig ze te smaken als een soort decoratief behang,niet als het soort grote Kunst die ze ambiëren te zijn.
                    dat heb ik niet zo geschreven. In ons vorige huis paste die Rothko gewoon perfect, bij alles. Waar we nu wonen zou een grote Sugimoto goed tot zijn recht komen.

Het al dan niet passen van een werk in een huis betekent niet dat je kunst als louter esthetische objecten bekijkt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Animalshot Bekijk bericht
                      Bij mij komt het niet aan de muur (ook niet gratis).
                      Kan volgens mij ook niet ... Om je te parafraseren : ik ken je muur niet maar de foto in kwestie is etwas uit de kluiten gewassen : 356 x 206. Met de kader erbij (die is trouwens in de prijs begrepen !) heb je best wel wat vrije ruimte nodig

Tjerri

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door saintlambert Bekijk bericht
                        Wie is er de gek, diegene die het vraagt of diegene die het geeft?
                        Dit was toch ook het eerste dat bij mij opkwam...

In ieder geval, was dit ook voer voor het Vlaamse programma "Man bijt hond" gisterenavond. Filmpje nog eens te bekijken via deze link: http://www.een.be/programmas/man-bij...stelijk-kiekje (Kostelijk kiekje).
                        Facebook & http://www.nelemispelonphotography.be/

Comment

... Of hoe menig fotoclub-lid er zal over denken

Linkje.

Of de foto zijn 3,15 miljoen euros effectief waard is laat ik in het midden maar het filmpje laat perfect zien wat er deze week een "hot" item zal zijn bij de doorwinterde fotoclub leden
                          www.fotofolio.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk bericht
                            1 ... Of hoe menig fotoclub-lid er zal over denken

Linkje.

Of de foto zijn 3,15 miljoen euros effectief waard is laat ik in het midden maar het filmpje laat perfect zien wat er deze week een "hot" item zal zijn bij de doorwinterde fotoclub leden
                            1 geen een van die mannen komt op het idee dat de Rein op bepaalde plaatsen zodanig vervuild is dat Gursky's steriele vlakverdeling een heel mooie metafoor is voor de levensloosheid van die rivier. Het is nu wel beter dan tien jaar, of langer, geleden, maar toch...

2 in kuifje vlucht 714:
                            Laslo Carreidas
                            een paar Picasso's en Renoirs... oh ik heb er al zoveel. Wat zeg je? Onnassis wil ze? Dan moet je ze allemaal kopen natuurlijk, prijs maakt niet uit.
                            Dat is natuurlijk een grapje van Hergé, maar ik denk niet dat het echt ver van de realiteit is

Comment

1 geen een van die mannen komt op het idee dat de Rein op bepaalde plaatsen zodanig vervuild is dat Gursky's steriele vlakverdeling een heel mooie metafoor is voor de levensloosheid van die rivier. Het is nu wel beter dan tien jaar, of langer, geleden, maar toch...

Nog zo een en 't is Pasen

2 in kuifje vlucht 714:

Dat is natuurlijk een grapje van Hergé, maar ik denk niet dat het echt ver van de realiteit is
                              Voilà je zegt het zelf : met eventueel onpeilbaar diep geniale ideeën heeft het maar weinig te maken.
                              Lees ook :

Hilarisch!

En hier,de mening van een andere fotograaf, in de loop van dit gesprek komt natuurlijk ook die Rijnfoto ter sprake.Lagrange draait wat rond de pot,maar 't is wel duidelijk dat hij niet in katzwijm valt voor dit peperdure "meesterwerk".

Walter
                              Last edited by Phororhacos; 16 november 2011, 18:45.
                              D850

Comment

Rein was dichterlijke vrijheid om te contrasteren met smerigheid van de rivier.

Comment

Working...
                                X