Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

clochards gezocht

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: clochards gezocht

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
    maak het je zelf makkelijk en creëer er zelf èèn.
    grt,bouk.
    inderdaad , zo mijd je ook wat ambras
    grts Peter
    BD1754BE / Body & glass

Comment

In de metro van Antwerpen zit er altijd ene met een hond (aan de lijnwinkel onder de groenplaats).

Deze kan wel agressief uit de hoek komen als je er voorbij wandelt, dus opgepast

Comment

Raar dat iedereen dit steeds zoekt in grote steden en liefst bij de buur.
        Kijk eens goed rond op je eigen gemeente, vraag het desnoods aan het OCMW, maar op iedere gemeente zijn er meer dan voldoende personen (hoe spijtig ook) die zich de term clochard moeten aantrekken.
        Nu, indien je die mensen wil fotograferen neem dan even de tijd om met hen te praten en je doel te vertellen. Vergeet daarbij niet om ze eventueel te helpen met voeding of wat geld.
        Raar, maar dit werkt beter dan je denken zou. In Brussel is inderdaad, zoals hierboven al gemeld, de rommelmarkt op het vossenplein een goede stek. Om 13ur, 14 uur verdwijnt alle verhandelbare 'rommel' en blijft enkel nog (en dat is wel massaal) troep over.
        Je ziet dan ook schoorvoetend mensen komen die daar nog iets nuttigs proberen uit te halen. Je neemt die dramatiek het beste op bij grijzig weer en naar mijn buikgevoel vanuit een gehurkte houding.
        Maar nog eens, op de gemeente zijn er wel genoeg situaties te vinden. Na de shoot even binnenwippen op het OCMW en daar eventueel bespreken of ze de foto's kunnen gebruiken die die dan ter beschikking stellen. Zo heeft, hebben de clochards er misschien ook iets aan.
        Merk wel op dat er clochards zijn en clochards. De echte clochard zie, vind je niet zo makkelijk. Zijn vaak heel teruggetrokken personen.
        https://www.fotospotter.be
        Je suis content d’être heureux

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
          Een portret maak je altijd in je omgeving, dat is eigen aan een portret of je dat nu maakt in Brussel of Peking.
          een "portret in omgeving" is een geijkte uitdrukking voor een portret waar de leef / werkomgeving van de geportretteerde mee een rol speelt in beeld.
          dat is zeker niet het geval bij alle protretten. Bijvoorbeeld studioportretten.

Comment

Volgend setje kwam ik een tijdje terug tegen op Flickr, het gaat om een dakloze die toevallig voor de fotograaf zijn lens verscheen, en wat een prachtige beelden daaruit zijn voortgevloeid...

meet: Josh. I ran into Josh on Campus Corner - playing his harmonica and sitting on just about everything he owned. An empty coin cup collected any change passersby could spare. Josh: "I'm trying to get to the city...get me a guitar." Me: "Staying down there to play?" Josh: "I'll probably get down to Austin [Texas]...try my luck there." Homelessness has a face - and a personality.

Dit is wat ik noem; prachtig stukje fotografie!
            "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
            Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door magietje Bekijk bericht
              @ darkshadow: is dat ook in het weekend die rommelmarkt en best als vrouw niet alleen gaan denk ik?
              clochards hoeven niet gevaarlijk te zijn hoor! Dikwijls integendeel...
              some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
              Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door magietje Bekijk bericht
                @ darkshadow: is dat ook in het weekend die rommelmarkt en best als vrouw niet alleen gaan denk ik?
                Dit is alle dagen met de zaterdag als top.
                Buiten oppassen voor zakkenrollers zie ik niet goed in waarom je daar las vrouw niet zou durven lopen. Ik ben er nog geen monsters tegengekomen, toch niet op klaarlichte dag.
                Maar, in het weekend zal je er wel minder clochards vinden gezien het toeristisch overdruk is.
                https://www.fotospotter.be
                Je suis content d’être heureux

Comment

Brussel Zuid aan de avenue fonsny uitgang, het ligt er vol.

Ga dan de straat door aan het Ibis hotel tot aan de Artipain, en daar op de hoek heb je er ook wel altijd. Als je dan links inslaat (wel opletten voor de talloze lege flessen Ravini wodka), vind je er ook wel nog een paar in de Latijns Amerikaanse coté. Wel af en toe opletten dat je niet in een plas bloed trapt.

Comment

En? Hoe zit het intussen met je schoolopdracht?

Comment

Working...
                    X