Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe laptop aankopen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nieuwe laptop aankopen

Er is een verschil tussen een laptop en een draagbare desktop hé
    Ik heb een 17" MacBook Pro én een 17,3" HP draagbare desktop ... nooit meer eerlijk gezegd !

Het werkt prima zo'n groot scherm, veel pixels en al wat je wilt ... maar dat zijn geen laptops hé, dat zijn sleurbakken ... véél te groot én te zwaar om echt handig mee te nemen naar klanten.

Ik heb een 10" netbook gekocht ... dat is dan weer te klein om echt handig te zijn, zo'n ding is eieren noch vis vind ik, handig, maar alleen om snel een mailtje of zo op te maken ... en dan neem ik liever mijn iPad.

Van mijn werkgever heb ik een 15" EliteBook van HP ... dat is de ideale combinatie, niet te groot, niet te zwaar, ziet er degelijk uit met zijn alu (of alu look ?) cover en werkt snel (zit een i5 in).

Als je meer dan 75% van je tijd op de laptop zit te werken aan je bureau zou je eigenlijk beter een desktop kopen vrees ik, en een kleine netbook erbij, ben je voor €1000 ook gesteld, of je koopt een goed uitgeruste 15" laptop én een 27" extern scherm, maar hou wel rekening met de grafische kaart van je laptop.

Een MacBook Pro ? Als je het kan betalen niet twijfelen, werkt perfect, draait snel, lange batterij duur ... maar je zal wel een nieuwe PhotoShop moeten kopen (Lightroom is tegelijk PC én Mac dacht ik ?)

In elk geval is mijn volgende aankoop een 27" iMac ... naast mijn twee Dell desktops
    Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
    Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Het hangt er ook vanaf hoeveel keer je dat ding meeneemt. Is het dagelijks, dan is een 17" effectief te groot en te zwaar. Ik neem het ding gemiddeld om de 2 weken eens mee, en dan is dat geen probleem...
      Groeten,

Polleke

Comment

Alvast bedankt voor jullie reacties. Heb met het surfen een website gevonden maar of het volledig betrouwbaar is dat is natuurlijk de vraag...
        Weet niet of er iemand van jullie deze site kent?
        http://www.tiendadevalen.com/

Ben nu zelf ook meer en meer aan het kijken voor een iMac ipv een MacBook pro.
        Nikon D90, Tamron 17-50 F2.8 VC, Nikkor DX 35mm F1.8, Manfrotto 055XDB met 808RC4

Comment

Betrouwbaar ?? Aan die ongelooflijk lage prijzen ?? Wat denk je nu zelf?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door losyke Bekijk bericht
            Heb met het surfen een website gevonden maar of het volledig betrouwbaar is dat is natuurlijk de vraag...
            Een iMac 27" met i7 aan 800 Euro ... moet kunnen hé.

Nu het btw nummer is al onbestaand, dus vals, in de about us wordt een naam en Spanje vermeld ... terwijl de .com in Duitsland geregistreerd werd ... en ze willen alleen betaling via overschrijving, dus paypal buyer protection kan je ook al vergeten.

Gewoon een bende oplichters dus !
            Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
            Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Alvast bedankt voor jullie reacties. Heb met het surfen een website gevonden maar of het volledig betrouwbaar is dat is natuurlijk de vraag...

Ben nu zelf ook meer en meer aan het kijken voor een iMac ipv een MacBook pro.
              Als je een Apple laptop wil hebben met vergelijkbare eigenschappen als de Asus die ik je voorstelde dan vrees ik dat je wel héél diep in de geldbuidel zal moeten tasten . . .
              There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
              A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
              Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                Als je een Apple laptop wil hebben met vergelijkbare eigenschappen als de Asus die ik je voorstelde dan vrees ik dat je wel héél diep in de geldbuidel zal moeten tasten . . .
                Allé : 3000€ of zo. Dat valt toch nog mee ???
                Groeten,

Polleke

Comment

Ik ben ook een fervent gebruiker van Macbook Pro's. Mijn huidige is een 15" Unibody met een Intel I7 2.0Ghz quad core processor en 8Gb RAM geheugen. En dat vliegt erover

Los van de specs zijn de MBP's gewoon een klasse apart, zéker de huidige Unibody machines. Verfijnde technieken zoals de Macsafe en het glazen trackpad maken het geheel af. En dan heb ik het nog niet eens over de betrouwbaarheid van OSX

Één tip, mocht je wel voor een MBP gaan. Koop één met het duurdere, matte scherm (met ook nog een hogere resolutie). Ik heb dit afgelopen zomer niet gedaan en heb daar eigenlijk al sinds dag 1 spijt van. Mijn vorige MBP had wel een matte scherm en dit keek mijns inziens véél prettiger... 't Is zelfs zo dat als ik het geld ervoor zou hebben dat ik serieus zou overwegen om mijn scherm te laten vervangen voor een matte scherm. (of uiteraard gewoon mijn machine te verkopen en een weer te kopen met matte scherm).
                  www.indetailfotografie.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
                    Ik ben ook een fervent gebruiker van Macbook Pro's. Mijn huidige is een 15" Unibody met een Intel I7 2.0Ghz quad core processor en 8Gb RAM geheugen. En dat vliegt erover

Los van de specs zijn de MBP's gewoon een klasse apart, zéker de huidige Unibody machines. Verfijnde technieken zoals de Macsafe en het glazen trackpad maken het geheel af. En dan heb ik het nog niet eens over de betrouwbaarheid van OSX

Één tip, mocht je wel voor een MBP gaan. Koop één met het duurdere, matte scherm (met ook nog een hogere resolutie). Ik heb dit afgelopen zomer niet gedaan en heb daar eigenlijk al sinds dag 1 spijt van. Mijn vorige MBP had wel een matte scherm en dit keek mijns inziens véél prettiger... 't Is zelfs zo dat als ik het geld ervoor zou hebben dat ik serieus zou overwegen om mijn scherm te laten vervangen voor een matte scherm. (of uiteraard gewoon mijn machine te verkopen en een weer te kopen met matte scherm).
                    i7, 128 GB SSD, SandForce, 13.3" 1600×900, alu unibody, glazen trackpad, 1,3kg. Voor de helft van de prijs van een MBP : Asus ux31

Jan

Comment

........

Nu wou ik jullie mening eens horen over het al dan niet aanschaffen van een MacBook Pro..........
                      Forum voor alle off-topic postings, postings die dus absoluut NIETS met fotografie te maken hoeven hebben. Lees de specifieke forumregels erop na in de sticky posting.

grt,bouk.
                      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

imac 27 inch off dell precision m4600 ... ( quad core i7, 8 gb ram, 2 gb dedicated videokaart,... portable power !)

Comment

Ik heb een Asus 2 X 2,2 Ghz - Windows prestatiescore: 5.5
                          met 4 GB RAM ...............-.......................: 5.5
                          NVIDIA Geforce GT 220M.....-.....................: 4.9
                          Totaal grafisch geheugen 2559 MB.................: 6.2
                          Primaire schijf 49 GB...............................: 5.9
                          D-schijf 417 GB
                          17 inch (1600 x 900)
                          64 bit mogelijk, maar draait nog op 32
                          Bijzonderheden: Ice cool palm rest
                          Niet tevreden met: dvd gaat ongewild open
                          Betaald: 700 €, zonder Windows,... in de Macro van Pitesti

Comment

Working...
                          X