Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

luchtfoto

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

In Belgie is het zo dat je eerst een vergunning moet aanvragen bij de Regie der Luchtvaart om te mogen fotograferen.
    Wil je foto's maken in industrie gebieden dan moet dit ook eerst aangevraagd worden.
    Ik fotografeer altijd bij gesluierde zon te veel zon geeft te veel schaduw en bij een gesluierde zon heb je nooit last van tegen licht.
    Ik laat altijd de deur naast mij eruit halen zodat je geen last hebt van vervormingen en onscherpte.
    Een heli heeft goede verwarming maar zonder der deur erin is het raadzaam een flinke jas aan te doen.
    Ik fotografeer met 28 - 70 mm lens iso 400 en een zo hoog mogelijke sluitersnelheid bij diafragma 11 of 16.
    Beste groetjes
    Ronny

Comment

Het zal een topografische foto worden, ofwel recht naar beneden
      Als ik even de kans zie maak ik ook nog wel wat andere foto's dan alleen foto's voor de opdrachtgever
      http://www.magendans-fotografie.nl Canon 10D, 20D, 60D + Canon 50mm + Sigma 50-500 + Tamron AF17-35mm + Canon 28-80.

Comment

By the way : er bestaan inderdaad helicopters met schietstoelen. Eerst wordt dan de schroef door een kleine explosie weggeblazen en daarna wortd je naar buiten gecatapulteerd. Piloten zijn immers duurder om te vervangen dan de helicopters zelf.
        This reflects my opinion. Beware, for you it is just an opinion.
        My websites : Digitale camera's & Photoshop 7 & FireFox : The Album

Comment

euh wel off-topic maar alé: waarom schieten ze die ni gewoon zijwaarts weg ipv al da gedoe met die schroef ? (of naar onder ? )
          Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
          Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

Comment

Originally posted by Dirtyharry71
            euh wel off-topic maar alé: waarom schieten ze die ni gewoon zijwaarts weg ipv al da gedoe met die schroef ? (of naar onder ? )
            Omdat men nooit kan weten of de helicopter op het moment van het gebruik van de schietstoel nog genoeg hoogte heeft. Zijwaartse schietstoelen bestaan wel, maar het risico dat de stoel bij het afschieten iets anders raakt (bomen, gebouwen, zelfs een andere helicopter) is veel groter.

seppuku.

Comment

Originally posted by seppuku
              Originally posted by Dirtyharry71
              Omdat men nooit kan weten of de helicopter op het moment van het gebruik van de schietstoel nog genoeg hoogte heeft. Zijwaartse schietstoelen bestaan wel, maar het risico dat de stoel bij het afschieten iets anders raakt (bomen, gebouwen, zelfs een andere helicopter) is veel groter.

seppuku.

En we blijgen off-topic:
              Een heli die crasht kan in auto-rotatie gaan... door de luchtverplaatsing blijven de rotoren bewegen, en blijft de daalsnelheid beperkt. Een veilige (maar iets harder dan normale) landing blijft perfect mogelijk. Een schietstoel is dus nie echt nodig. In veel heli's heeft men wel crashbestendige stoelen gemonteerd, deze kunnen zware klappen opvangen.
              | www.fototbr.be - Huwelijksfotograaf en freelance persfotograaf voor het Brugsch Handelsblad/Krant van West-Vlaanderen |
              100% Canon - 50% Mac - 25% Strobist

Comment

Originally posted by peter
                Triker,

Advies kan ik je niet echt geven. Een collega heeft anderhalf jaar terug ook eens een tochtje in België mogen meemaken met een oude Kodak DSLR.

http://www.pbase.com/eow/seaking

Voor de belgen.... ik neem aan dat jullie kunnen afleiden welke tocht het was.

mvg,
                peter
                Mooie reportage, mijn collega waarmee ik m'n Sea King artikel heb gemaakt voor Piloot & vliegtuig was ook aan boord van diezelfde vlucht, prachtige kans om air-to-air foto's te schieten.

http://www.pbase.com/image/3274803 en deze foto (althans één die er op gelijkt) staat ook bij BELGA... ze hebben 'm al een paar keer gebruikt bij ons in de Zondag .

Tom
                | www.fototbr.be - Huwelijksfotograaf en freelance persfotograaf voor het Brugsch Handelsblad/Krant van West-Vlaanderen |
                100% Canon - 50% Mac - 25% Strobist

Comment

Working...
                X