Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

EXIF gegevens.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: EXIF gegevens.

    Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
    OK... maar blijft het feit, dat het interessant is te weten vanuit welke basis is begonnen
    alvorens tot het eindproduct te komen.
    grt,bouk.
    Alleen interessant wanneer je dan beide foto's plaatst : de originele en de bewerkte, maar.... dat mag niet op BD.

    Comment


    • #32
      Re: EXIF gegevens.

      Oorspronkelijk geplaatst door jojoken Bekijk bericht
      Alleen interessant wanneer je dan beide foto's plaatst : de originele en de bewerkte, maar.... dat mag niet op BD.
      dat mag wel hoor, alleen in Showcase moet er eerst een verzoek zijn, maar het origineel achter een linkje plaatsen mag altijd.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #33
        Re: EXIF gegevens.

        Oorspronkelijk geplaatst door jojoken Bekijk bericht
        Voor mij wel ja. Je weet per slot van rekening niet wat er aan de foto gewijzigd is via vb Photoshop, Photoshop Elements of een ander fotobewerkingsprogramma en dan hebben je geliefde cijferkes geen enkele waarde meer.
        Inderdaad. Bijkomend zijn nog andere gegevens belangrijk. Bvb:
        • met of zonder statief gewerkt
        • waar heb je je scherpstelpunt geplaatst (hyperfocale afstand)
        • filters gebruikt (al dan niet softwarematig)
        • waar stond de zon? Hoe hoog stond de zon?
        • welke opstelling flitser(s), reflectieschermen?
        • bijgelicht?
        • enz


        Dat leer je bij mijn weten niet uit exifgegevens. En bijgevolg zou het exif-fetischisme imho best aan de kant gezet worden.
        Trouwens Bouk waarom verwijder jij de exifgegevens uit je showcase-foto's? Bang dat we je geheim(en) zouden leren kennen? Het excuus dat je je ze alleen meedeelt in beoordeling en beginnershoek om de beginners iets te laten leren, vind ik maar flauw.
        Geniet van foto's maken

        Comment


        • #34
          Re: EXIF gegevens.

          Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
          dat mag wel hoor, alleen in Showcase moet er eerst een verzoek zijn, maar het origineel achter een linkje plaatsen mag altijd.
          grt,bouk.
          Veel forum bezoekers houden niet van "achter een lnkje" en niet iedereen heeft 2 schermen om beide foto's gelijktijdig te kunnen zien. ;-)
          Dat "verzoek" moet dat "op de knieën gebeuren?

          Comment


          • #35
            Re: EXIF gegevens.

            Ik lees graag in oude fotoboeken (zoals die Lekturamareeks ), toen alles nog analoog was. Bij de meeste staat diafragma, sluiter en iso. Ik heb daar toch al heel wat van opgestoken hoor. Uiteraard staat er natuurlijk wel heel de uitleg bij, niet alleen die gegevens. Zonder uitleg ben je er ook maar niets mee natuurlijk.
            https://www.tinicleemputfotografie.com/

            Comment

            Working...
            X