Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Ken je onze belgiumdigital.comFacebook groep al? Dé plaats voor foto's, feedback en aankondigingen!
Originally posted by Dama
Dany,
de link staat in de eerste post van de topic over wel of geen EXIF.
In PS7 zou er een truc zijn, door de foto's in een andere map op te slaan. Zelf nooit geprobeerd.
Ik doe het met exifer : http://www.exifer.friedemann.info/
Originally posted by DanyDC
Hi Dama,
Ik heb het volledige debat over met of zonder exif niet gevolgd.
Toevallig weet ik van mijn plaatselijke fotograaf dat hij ook in bepaalde gevallen beter geen exif meestuurt naar het labo.
Kort vraagje : hoe verwijdert ge de exif en meer specifiek kan dit in Photoshop CS ?
Thanks.
Dany.
Kan er mij misschien eens iemand helpen.
Ik krijg er kop noch staart aan hoe je met exifer de exif data kunt verwijderen
Bedankt
Silver,
je selecteert een foto (best eerst foto kopiëren, zodat je origineel met EXIF nog hebt), en dan klik je boven op het rode kruisje.
Als je er met de aanwijzer even blijft boven staan, zie "Remove exif/IPTC data". Daarmee verwijder je de exif-info, niet de foto zoals je zou kunnen denken.
Je kan ook de exif exporteren, en later terug in de foto importeren, maar dat heb ik zelf nog niet geprobeerd.
Voor ik de foto's doorstuur naar labo, kopieer ik ze, verwijder daarvan de exif, en na het doorsturen verwijder ik eventueel de foto's zonder exif, zodat enkel de foto's met exif bewaard blijven.
Comment