Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Betalend opdracht

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Betalend opdracht

Hoe triestig! Als je 60 euro vraagt voor 5 uren te werken en de reactie is dat dit te veel is, amai!
    Als je 5 uren in de horeca werkt heb je netto meer dan 60 euro over... zonder een goeie camera en lenzen te moeten kopen, zonder al de kilomters naar elk huis te moeten rijden, zonder een pc nodig te hebben.
    Tip voor iedereen die geld wil verdienen met hun fotografie: ga in de horeca gaan werken....
    Belachelijk dat er iemand in opdracht van dat immokantoor werkt aan 30 euro/huis - die man steekt er aan toe, hij kan niet eens z'n transportkost betalen

Een lader/losser of een stagehand, die geen technische kennis moet hebben, niks moet meebrengen, niks zelf moet aankopen kan al minimum 18 euro/u excl. btw vragen, waarom zou je zelf dan minder vragen.
    Nikon D7000 - Nikon D200 - Nikkor 28-85 F/3.5-4.5 - Nikkor 50mm F/1.4 - Sigma 70-200 F/2.8 II HSM - Sigma 10-20 mm - SB 800 - 3x YN 460 - SB20 - 3x Jinbei DP600Ws - 2x 200Ws - setje pocketwizards

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dennis vandermeersch Bekijk bericht
      een kind kan met een compactje gaan en op het knopje drukken.
      2 bedenkingen:
      - schrijf eens een 16 jarige jobstudent in - dat kost u al meer dan 15 euro/u (alle patronale bijdragen... erbij)
      - neem eens zelf de meest simpele foto (zonder flits natuurlijk) van uw living met zonlicht dat binnenkomt en kijk eens: je hebt overbelichte ramen met geen enkel detail buiten en binnen is alles onderbelicht met geen enkel detail van het interieur. Is dat dan een goeie foto voor een immo-kantoor?
      Nikon D7000 - Nikon D200 - Nikkor 28-85 F/3.5-4.5 - Nikkor 50mm F/1.4 - Sigma 70-200 F/2.8 II HSM - Sigma 10-20 mm - SB 800 - 3x YN 460 - SB20 - 3x Jinbei DP600Ws - 2x 200Ws - setje pocketwizards

Comment

TS, je opdrachtgever zal dan een van de enige verkoop kantoren zijn die kwaliteit wenst van de foto's. Als je ziet met welke foto's huizen of appartementen verkocht worden door de kantoren. Amai.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jojoken Bekijk bericht
          TS, je opdrachtgever zal dan een van de enige verkoop kantoren zijn die kwaliteit wenst van de foto's. Als je ziet met welke foto's huizen of appartementen verkocht worden door de kantoren. Amai.
          Jep, de gewone huizen staan meestal maar gewone foto's op de site, meestal genomen met een compactje, door iemand het immo kantoor.
          Ik kan mij wel voorstellen wanneer je in een duurdere klasse "huizen" terecht komt, met inkomhallen ter grootte van de gemiddelde living, keukens ter grootte van een sterren restaurantkeuken, etc. dat er wordt uitgekeken naar foto's waarbij alles goed tot zijn recht komt. En bij die prijzenklasse mogen de foto's dan ook net iets meer kosten lijkt me.
          Trouwens, foto's op een immo site, of in een notarisblaadje zijn een ruwe indicatie. Niemand koopt een huis op basis van die foto's.
          Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
            ........
            Trouwens, foto's op een immo site, of in een notarisblaadje zijn een ruwe indicatie. Niemand koopt een huis op basis van die foto's.
            gaat ook om de interesse te wekken .
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jojoken Bekijk bericht
              Maar ik begrijp waarom ze dat doen. Ik heb zelf net foto's genomen voor het huis van mijn schoonbroer dat te koop staat, hij is zelf makelaar.
              Ik heb het simpel gehouden: 10-20mm telkens, onderbelicht en dan telkens de lowlights opgetrokken in PS om zowel detail in hooglichten (zoals vensters) als detail in laaglichten te hebben.
              De reactie was: zeer mooie foto's, maar iets te mooi, uit ervaring weet hij dat mensen dan komen kijken naar het huis en ontgoocheld zijn in vergelijking met de foto's. Ook moet je absoluut vermijden dat je ruimtes groter doet lijken dan ze zijn.

Comment

Working...
              X