Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Betalend opdracht

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Betalend opdracht

Oorspronkelijk geplaatst door jojoken Bekijk bericht
    @ TS : misschien je gastenboek eens bekijken van de site in je handtekening. ;-) Er is iemand die enkele maanden geleden wat reclame heeft proberen te maken voor blauwe pillekes. Denk niet dat dit de bedoeling is van een gastenboek. ;-)
    iemand??? is een plaag!!! nie bevorderlijk voor de site.

ook weer leuk da goedbedoelde posts weer aangevallen worden.

zou er zelf geen prijs kunnen op plakken!
    maar 't is zoals eerder gezegt afhankelijk van je gebruikte gear, tijd, postprocessing, ...

en waarschijnlijk ook de keuze, doe ik het iets minder duur en hou er veel werk aan over of vraag ik iets meer en blijft het bij die ene keer.
    nikon stuff

Comment

een bevriend fotograaf (beroeps) die ik ken werkt voor verschillende immo kantoren en doet voor de rest produktfotografie, voor een huis te fotograferen (binnen en buiten) vraagd en krijgd hij 100 euro, hij fotografeerd zoals veel beroeps in jpg, foto's worden niet nabewerkt en is ook niet nodig....
      dat is zowat de gangbare prijs en lijkt me ook redelijk...
      een huis fotograferen is niet veel werk, je hebt er geen duur materiaal voor nodig (de meest eenvoudige dslr volstaat )en de kans op mislukkingen zijn erg klein....
      http://www.jvs-photography.be/

Comment

Bekijk eens de foto's van een willekeurige immokantoor... Vele daarvan zijn getrokken met een simpel compactje en stellen foto-technisch gezien niet zo veel voor.
        Voor meer prestigeuzere projecten zal misschien budget zijn om een fotograaf te betalen maar niet voor de doorsnee woning.
        Voor doorsnee woningen zal dat immokantoor kantoor mss 100€ uitrekken maar niet meer ( vrees ik)
        Die 100€ kan in bijberoep mss je kosten dekken als het en bij de deur is en maar een uurtje fotograferen is en er weinig of geen post processing komt bij kijken

Maar laat ons hier later gerust weten welke prijs je betaald krijgt en wat je er voor moet doen
        Fuji X-E1 - 18-55mm
        facebook

Comment

Deze mail heb ik ontvangen per woning heb ik ongeveer 5 uur gerekend 60€ btw incl dus..

Bedankt voor de offerte. Ik moet helaas meedelen dat uw offerte meer als het dubbele is dan onze vaste fotograaf. Dus we kunnen jammer genoeg niet samenwerken voor dit onderwerp.

Succes nog verder!
          www.photochacra.com
          Canon D5 markII Canon 5D Canon 40D Canonlens 70,200,2,8 L canon 24/105L lens sigmalens 18,125 canon 75,300 flash 430 ex

Comment

vroeg je dan 300 euro per huis....?
            ja is een beetje overdreven ook he vind je zelf niet?
            ik heb de prijs aangegeven die gebruikelijk is in deze branche, een paar berichten terug....en die prijs lijkt me redelijk en eerlijk voor de geleverde prestatie
            http://www.jvs-photography.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jvs
              vroeg je dan 300 euro per huis....?
              ja is een beetje overdreven ook he vind je zelf niet?
              ik heb de prijs aangegeven die gebruikelijk is in deze branche, een paar berichten terug....en die prijs lijkt me redelijk en eerlijk voor de geleverde prestatie
              Ik denk dat ie 60 euro/huis rekende...
              Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
                Ik denk dat ie 60 euro/huis rekende...
                Slik...
                Het is te hopen van niet.
                €60 incl btw = €49,59 ex btw en dat voor 5 uur werk.

Trouwens als je 5 uur nodig hebt om één woning te fotograferen zullen ze wel iemand anders vinden die effectiever (sneller) werkt.
                Alhoewel... aan die prijs...
                Mvg Tim

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Melis Bekijk bericht
                  .....

Bedankt voor de offerte. Ik moet helaas meedelen dat uw offerte meer als het dubbele is dan onze vaste fotograaf.
                  moet zijn: meer DAN het dubbele?
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

İk ben uit Diest het was bedoelt in limbrug gaan fotograferen dus stede voor als ik naar maasmechellen moet reden dat is zeker een 1uur reden .2urekes fotograferen inde huis en rest 2 urekes nabewerkingen van de fotos want ze hebben gvraagt kawaliteid..
                    de prijs dat ik gevraagt hen is normaal denk ik toch..

1 Heel de limbrug
                    2 ongeveer gemiddeld 50 km per woning verplaatsing
                    3 Fotos nemen en nabewerkingen van de fotos
                    4 opsturen fotos via net.
                    5 factuur, verzendingskosten, telefoon, verzekeringen
                    6 per woning ongeveer 5 uur werk aan
                    www.photochacra.com
                    Canon D5 markII Canon 5D Canon 40D Canonlens 70,200,2,8 L canon 24/105L lens sigmalens 18,125 canon 75,300 flash 430 ex

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Melis Bekijk bericht
                      İk ben uit Diest het was bedoelt in limbrug gaan fotograferen dus stede voor als ik naar maasmechellen moet reden dat is zeker een 1uur reden .2urekes fotograferen inde huis en rest 2 urekes nabewerkingen van de fotos want ze hebben gvraagt kawaliteid..
                      de prijs dat ik gevraagt hen is normaal denk ik toch..

1 Heel de limbrug
                      2 ongeveer gemiddeld 50 km per woning verplaatsing
                      3 Fotos nemen en nabewerkingen van de fotos
                      4 opsturen fotos via net.
                      5 factuur, verzendingskosten, telefoon, verzekeringen
                      6 per woning ongeveer 5 uur werk aan
                      Vroeg je nu €60/huis incl btw? Als ze iemand hebben die het voor minder dan €30 incl btw doet, dan zijn er twee mogelijkheden: a) ze liegen b) ze hebben een zot gevonden
                      Mvg Tim

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ticor

Vroeg je nu €60/huis incl btw? Als ze iemand hebben die het voor minder dan €30 incl btw doet, dan zijn er twee mogelijkheden: a) ze liegen b) ze hebben een zot gevonden
                        Ik gok op het laatste.
                        En volgens mij is kwaliteit ook vrij relatief in deze... Jpeg's zonder nabewerking zullen volgens mij ook goed zijn. Ik denk dat als ze meer betalen, evengoed zèlf hun tijd kunnen gaan opofferen om foto's te gaan maken, want een immo kantoor komt sowieso eerst naar de woning kijken voor ze ze aannemen.
                        Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

Comment

dit noem ik 'domme opdrachten'
                          een kind kan met een compactje gaan en op het knopje drukken.
                          Er is geen speciaal materiaal voor nodig en geen echte artistieke kennis.

de prijs hoort daar dan ook naar gericht te zijn. 60 euro is volgens mij 6 keer te duur.
                          nikon D300 en Nikon D300s met 18-70mm + 70-300mm + Tamron 90mm macro 1:1 + 10-20 sigma + 10.5 FE nikon + 17-70 macro sigma + 2x sb800
                          http://users.pandora.be/kdk/ voor mijn onderwaterfoto's

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dennis vandermeersch Bekijk bericht
                            dit noem ik 'domme opdrachten'
                            een kind kan met een compactje gaan en op het knopje drukken.
                            Er is geen speciaal materiaal voor nodig en geen echte artistieke kennis.

de prijs hoort daar dan ook naar gericht te zijn. 60 euro is volgens mij 6 keer te duur.
                            Dat dacht ik eigenlijk ook. Het is geen interieur- en architectuurfotografie (ondanks het feit dat het woningen betreft). En met de breedhoek die tegenwoordig op de meeste compactjes zit, moet dat wel kunnen. Je hoeft zelfs niet echt over massa's megapixels te beschikken, want de foto's zijn in principe enkel voor internetgebruik en kleine afbeeldingen in foldertjes of zo...

Comment

Dat kan allemaal best wel zijn, maar als ze die opdracht uit handen willen geven dan moeten ze maar geluk hebben om een zot te vinden die het voor peanuts zou doen.
                              Want:
                              1. Je steekt er tijd in. En dat gaat van contact met opdrachtgever, verplaatsing, fotograferen tot het afleveren bestanden.
                              2. Verplaatsingsonkosten (niet te onderschatten als je van pand tot pand moet rijden)
                              3. Alle andere onkosten die je als zelfstandige hebt.

En natuurlijk kan een kind dat. Maar een immo-kantoor die een fotograaf wil inhuren, wil volgens mij juist betere foto's dan hetgeen ze zelf kunnen maken.
                              Mvg Tim

Comment

de opdracht wordt volgens mij toch wat onderschat door velen hier hoor...

een immo zet heus niet alleen foto's van de buitenkant online maar ook van het interieur.
                                buitenkant is inderdaad niet zo bijster moeilijk maar een interieur er zo opzetten dat
                                de foto een meerwaarde geeft aan de immo is wel wat anders dan point, shoot en onbewerkte jpg doorsturen.

Nu concreet hoeveel jij er aan wil verdienen kunnen wij niet uitmaken. Jij kan alleen zelf bepalen hoeveel jouw tijd waard is.
                                With Canon, I can (or at least try)
                                Photastic.be ~ Passion for the picture
                                Nieuwe site

Comment

Working...
                                X