Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

waarom zijn er bij lenzen .. zoveel leugens??

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #61
    Re: waarom zijn er bij lenzen .. zoveel leugens??

    Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
    En verder, wat ik nog het ergste van alles vind, jou neerbuigende en hautaine houding tegenover iemand die een iets minder gesofisticeerd toestel heeft dan het jouwe. Zoiets zegt veel over een persoon...
    mvg (al weet ik niet of ik die "v" echt wel meen in dit geval),
    Bart
    ik schrijf nooit mvg, want ik weet niet of die persoon dat verdient : MIJNHEER hierboven beweert wel dat ik geen L lenzen heb. Dus lieg ik ?? Straf hij kent me niet, weet niet wat ik wel heb, maar ik heb het niet dan blijkbaar zoals die reklame die dat ook mag.
    Als hij zegt dat ik lieg , dan mag ik dat schrijven wat ik geschreven heb. Hij eerst zijn "leugen " intrekken" en dan doe ik het met plezier ook.Sorry, een mes snijdt aan 2 kanten.

    Comment


    • #62
      Re: waarom zijn er bij lenzen .. zoveel leugens??

      Oorspronkelijk geplaatst door Scherpie Bekijk bericht
      @ hjanssen, hier zijn we dan eens terug

      hier ben ik terug na al de **** die ik gelezen heb, van zever in pakskes tot dat de reklame mag liegen, en dat ik dat alleen geloof en...
      neen als je mijne post leest, heb ik geen objecTEIVEN?? van ...
      ik heb L zooms objectieven van 2,8 en vaste lenzen van 1,8 ( kom anders maar zien, en breng jij dan je 550D maar mee ) , dat ik deze topic startte was omdat ik een crop toestel heb gekocht voor mijn vrouw.
      Wat een frustratie ! Is toch nergens voor nodig

      De term cropfactor wordt veel gebruikt in de foto en video wereld om een vergelijking te kunnen maken tussen de openingshoek van objectieven op verschillende camera’s, en wordt bepaald door de grootte van de sensor.

      De meeste analoge camera’s maken gebruik van zogenaamde 35 mm films. Een negatief-film of dia-film in middenformaat. De term full-frame sensor wordt nu in het digitale tijd perk het meeste gebruikt. De maten van het lichtgevoelige vlak van een 35 mm film zijn 36 x 24 mm. Full frame is de norm vanwaaruit de cropfactor wordt bepaald.

      Allereerst is de brandpuntsafstand een fysiek gegeven van het objectief en wordt niet beïnvloed door de grootte van de sensor. Wel wordt de openingshoek verkleint door het kleinere oppervlak waar het licht uit het objectief op opgevangen wordt. Wanneer die openingshoek weer vertaalt wordt naar een 35 mm camera dan weten we de (effectieve) brandpuntsafstand die bij die openingshoek zou horen. Daarom wordt er gebruik gemaakt van de term effectieve brandpuntsafstand. In feite valt er een deel van het beeld weg omdat het buiten de sensor valt. Het is dus eigenlijk een crop (uitsnede) van het beeld wat op een 35 mm sensor gevallen zou zijn.

      Kijk als je niet weet wat een crop factor inhoud dat is geen schande, maar om dan te zeggen fabrikanten liegen. Dat klopt dus niet. Ze vermelden netje de cropfactor in de specificaties

      550D meebrengen word lastig, aangezien ik deze niet bezit

      Comment


      • #63
        Re: waarom zijn er bij lenzen .. zoveel leugens??

        Oorspronkelijk geplaatst door Scherpie Bekijk bericht
        Ik zet mijne full op 35 mm en zie door de camera, ik zet die van ons hare crop op 35 mm , en ik krijg niet hetzelfde beeld, maar ik zal er wel naast zijn, en jullie hebben allemaal gelijk alhoewel dat, hier meer gestreden word dat het zo is, en de volgende dat het anders is, dus alleman weet het beter.. Rare mannen die fotografen. ( ikke dus ook )
        als jij verwacht met een 35mm op crop en FF hetzelfde beeld te krijgen ligt de fout toch duidelijk bij jou. Niet bij marketingmannetjes, niet bij andere fotografen, niet bij liegenbeest, niet bij Tita de tovenaar.

        en neem nu je medicatie!
        The Knight That Says Ni...kon

        Comment


        • #64
          Re: waarom zijn er bij lenzen .. zoveel leugens??

          Oorspronkelijk geplaatst door Superdaantje Bekijk bericht
          550D meebrengen word lastig, aangezien ik deze niet bezit
          Aaai, doe dan den exif weg in je eerste foto op je site ( in je onderschrift )
          Dancing Queen @ Sri Lanka want die zegt iets anders...

          Comment

          Working...
          X