Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Accidenten tijdens het fotograferen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Accidenten tijdens het fotograferen

    Gelukkig heeft Moniq op de SD macrodag 16/7/2011 me dit verteld, ze wist dat ik geregeld naar het Rivierenhof ga voor macro en landschap. Ben van Deurne rij dus met de fiets er naar toe val dan misschien wat minder op. Alweer een plaats waar ne mens niet meer veilig kan rondlopen.
    Nog iets van die man gehoord ??

    Oorspronkelijk geplaatst door Hidden Dreams Bekijk bericht
    Enkele maanden geleden ging ik naar het rivierenhof in Deurne eens een kijkje nemen samen met mijn camera, daar aangekomen stap ik uit de auto en uit de auto voor mij stapt een man uit helemaal bepakt met camera, statief...
    Aan de praat geraakt en besloten om samen het rivierenhof rond te gaan, kwestie van een babbeltje te hebben onderweg.
    Na een vijf minuutjes stappen zetten we onze statieven op om de eerste shots te kunnen maken en kwamen er gelijk een paar allochtone hangjongeren aangelopen die kost wat kost bij op de foto moesten. Dus heel democratisch besloten om toch enkele foto's van die gasten te nemen. Toen we eenmaal verder gingen bleven die gasten ons achtervolgen, op gegeven moment wilden ze zelfs ons gerief afnemen. Dat was het moment voor mij dat het genoeg geweest was. In overleg met mijn eendagspartner besloot ik om terug naar de auto te gaan en andere oorden op te zoeken en hij bleef nog wat rondlopen.
    Kwam ik na een tijdje terug aan mijn auto, zag ik dat de auto van mijn eendagspartner al weg was. Ik dacht dat hij het ook beu was geworden en ondertussen ook al andere oorden opgezocht had.
    Ik vertrek met de auto en na een vijftig meter zie ik mijn compaan aan komen rennen volledig onder het bloed zonder iets van camera bij. Na dat ik vertrokken was waren de gasten ook vertrokken om een tijdje later met een paar man meer hem eens goed af te ranselen. Gevolg: camera en toebehoren kwijt, neus gebroken en zijn auto ook weg...
    Direct met hem naar de politie gereden aangifte gaan doen, verder naar het ziekenhuis, en dan die man thuis gaan afzetten. Vertelde zijn vrouw nog dat het al de vierde keer was dat hij zoiets voorhad...
    Voor mij was dit goed afgelopen, maar mijn collega had minder geluk...
    Last edited by IngridVD; 19 juli 2011, 09:40.
    groetjes Ingrid

    Comment


    • #32
      Re: Accidenten tijdens het fotograferen

      Dan komt een monopod altijd van pas :-)
      www.YourConcertShots.com

      Comment


      • #33
        Re: Accidenten tijdens het fotograferen

        Oorspronkelijk geplaatst door rsted Bekijk bericht
        Dan komt een monopod altijd van pas :-)
        een gewoon statief ook, maar niet als ze met meerdere afkomen, dan is het best dat je goed hard kan lopen
        groetjes Ingrid

        Comment


        • #34
          Re: Accidenten tijdens het fotograferen

          Oorspronkelijk geplaatst door MG-TF Bekijk bericht
          een gewoon statief ook, maar niet als ze met meerdere afkomen, dan is het best dat je goed hard kan lopen
          Ge pakt uw camera bij de riem en laat die maar wat in het rond zwaaien ... zo een camera tegen ene zijne smikkel moet ook wel deugd doen.
          Is hem stuk ... is toch om laten af te pakken.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #35
            Re: Accidenten tijdens het fotograferen

            Oorspronkelijk geplaatst door Hidden Dreams Bekijk bericht
            ......... Vertelde zijn vrouw nog dat het al de vierde keer was dat hij zoiets voorhad...
            ...
            tja..vreemd/toevallig/pech?
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment


            • #36
              Re: Accidenten tijdens het fotograferen

              Oorspronkelijk geplaatst door MG-TF Bekijk bericht
              Gelukkig heeft Moniq op de SD macrodag 16/7/2011 me dit verteld, ze wist dat ik geregeld naar het Rivierenhof ga voor macro en landschap. Ben van Deurne rij dus met de fiets er naar toe val dan misschien wat minder op. Alweer een plaats waar ne mens niet meer veilig kan rondlopen.
              Nog iets van die man gehoord ??
              Op 10/7 hebben wij een wedstrijd gehad met de honden en daar is hij een paar foto's komen nemen.
              Ook had hij een bedankje bij voor mij...
              Natuurlijk veel gepraat over fotografie en in het kort hebben we afgesproken om nog eens samen op pad te gaan.

              @Bouk: De man in kwestie fotografeert al 35 jaar, en het is op die 35 jaar reeds 4 keer gebeurd dat zijn gerief gestolen word.
              Vreemd? In deze tijd niet echt
              Toevallig? Zou kunnen
              Pech? Zeer waarschijnlijk...

              Comment


              • #37
                Re: Accidenten tijdens het fotograferen

                Oorspronkelijk geplaatst door Hidden Dreams Bekijk bericht
                Op 10/7 hebben wij een wedstrijd gehad met de honden en daar is hij een paar foto's komen nemen.
                Ook had hij een bedankje bij voor mij...
                Natuurlijk veel gepraat over fotografie en in het kort hebben we afgesproken om nog eens samen op pad te gaan.
                tof, hij heeft zich er dan toch kunnen overzetten
                groetjes Ingrid

                Comment


                • #38
                  Re: Accidenten tijdens het fotograferen

                  Niet zo lang geleden, tijdens een spottingtrip naar Charles De Gaulle. Had, zoals gewoonlijk, alles netjes voorbereid, opgezocht waar ik moest zijn enz enz.
                  Ik parkeer mijn auto, rugzak over de schouders en de fiets op. Volgens mijn aantekeningen moet ik ergens een zandweg inslaan, dan de spoorweg onderdoor om zo in de buurt te komen. De spoorwegbrug had ik even daarvoor al gezien en het zandweggetje is ook gauw gevonden, maar de omgeving lijkt me niet aan de veilige kant. Ik slalom door een rij van autowrakken, kapotte caravans en stapels stort. Hier klopt iets niet. En ja hoor, een beetje verder wordt ik tegengehouden door een vervaarljik uitziend figuur, die het midden houdt tussen Kapitein Zwartbaard en Iwan de Verschrikkelijke en die mij op een "vriendelijke" manier wijsmaakt dat ik mij op privé terrein bevindt en dat de hond, die ginder aan de ketting ligt, graag bijt. Ik ben wel gek, maar rij wel graag zonder kleerscheuren en met al mijn materiaal in goede staat terug naar huis,. Die hond ziet er ook niet van de gemakkelijkste uit, dus in mijn beste frans mompel ik wat excuses voor mijn vergissing en maak een one eighty, wegwezen. Achteraf blijkt dat ik door het plaatselijke zigeunerkamp aan het fietsen was.....
                  Achteraf kon ik er wel mee lachen, alleen spijtg dat ik geen foto durfde nemen van " Zwartbaard"....
                  Greetzzzzzzzzzzzz......
                  Wonnie
                  www.spectare.be

                  Comment


                  • #39
                    Re: Accidenten tijdens het fotograferen

                    Na deze foto (onder een brug te Parijs) , ben ik met mijne schone broer is héél hard moeten gaan lopen
                    Nen tiep uit zo'n tentje was niet bepaald content met onze interesse




                    XXX


                    Laatsleden op 21 juli ( nationale feestdag ) ben ik vlak achterover gevallen op de stenen dijk te Wemeldinge aan de schelde (nl)
                    Spiegelglad is die groene aanslag
                    Mijn splinternieuw toestel ( E5ke) én pas herstelde lens heb ik innig vast gehouden ;
                    Mijn staartbeentje is zwaar gekneusd( hopelijk niet gebroken, morgen weet ik de uitslag) Ik heb héél véél pijn nu . . .


                    Grts Maddy
                    zero

                    Comment


                    • #40
                      Re: Accidenten tijdens het fotograferen

                      Aangezien ik nog niet zo heel lang fotografeer, heb ikzelf nog geen spectaculaire dingen meegemaakt.

                      Ik heb onlangs echter wel gehoord van een iets verdere collega (tevens natuurfotograaf van Vilda) dat hij tijdens een van zijn vakantietrip vleermuizen aan het fotograferen was. Hij heeft daar destijds een beet van een met hondsdolheid besmette vleermuis gekregen. Nu wordt ie blijkbaar jaarlijks nauwgezet gemonitord door ziekenhuizen en doktoren.
                      Dit lijkt mee zeer beangstigende ziekte om te hebben.
                      Canon 40D + Canon EF 70-200mm f2.8 IS USM L + Canon EF-S 17-55mm f2.8 IS UMS + Sigma 17-50mm f2.8 EX DC OS HSM + Manfrotto statief mét "Heavy Duty Grip Ball Head"

                      Comment


                      • #41
                        Re: Accidenten tijdens het fotograferen

                        Oorspronkelijk geplaatst door Deftone82 Bekijk bericht
                        Nu wordt ie blijkbaar jaarlijks nauwgezet gemonitord door ziekenhuizen en doktoren.
                        Dit lijkt mee zeer beangstigende ziekte om te hebben.
                        Inderdaad, ge moet mijnen baas soms bezig zien
                        Greetzzzzzzzzzzzz......
                        Wonnie
                        www.spectare.be

                        Comment


                        • #42
                          Re: Accidenten tijdens het fotograferen

                          Oorspronkelijk geplaatst door Wonnie Bekijk bericht
                          Inderdaad, ge moet mijnen baas soms bezig zien
                          Hebt gij zelf ook hondsdolheid dan?
                          Canon 40D + Canon EF 70-200mm f2.8 IS USM L + Canon EF-S 17-55mm f2.8 IS UMS + Sigma 17-50mm f2.8 EX DC OS HSM + Manfrotto statief mét "Heavy Duty Grip Ball Head"

                          Comment


                          • #43
                            Re: Accidenten tijdens het fotograferen

                            Als ik dit hier hoor van in Deurne, goh, ik ga dus noooit alleen op pad met mijn materiaal (voorlopig nog niet veel maar maakt niet uit!) op plaatsen waar ik het niet ken. Beetje beangstigend. Ik zit nog maar zo'n 2 weken in fotografie en heb dus nog niet iets spectaculair of dergelijke meegemaakt. 1 keertje eventjes schrik gehad Ik woon rechtover een camping, en er zijn daar soms wat 'louche' mensen op dus ik ben op mijn hoede als ik hier rond loop.
                            Die ene keer dus .. Ik was een klein wandelingetje gaan maken, alleen weliswaar, gewoon bij ons vlakbij een veldweg gevolgd, overgegaan naar een ander weggetje om zo rond wat velden heen te gaan om dan weer thuis aan te komen (deze twee weggetjes komen samen in een punt, en komen van eenzelfde straat, driehoekje dus eig). Na dat ik op het 2e weggetje kwam, zag ik op het vorige weggetje iemand stappen met zijn hond. Ik dacht natuurlijk, zal wel maar wandelaar zijn .. Ik stap voort, wel elke 5 stappen eens achter mij kijken en zo wat mijn camera verstoppen. Uitendelijk, 50 meter verder, ik kijk achter me, zit opeens die mens achter me, dus zo'n 50 meter achter mij. Ik natuurlijk al wat schrik krijgen ik stap subtiel wat rapper en kijk niet meer achter me. Ik kom op die ene straat waar deze wegen op beginnen. Ik ga in de richting van waar ik woon, en gelukkig op het veld dat tegen deze weggetjes aan grenst, stond er maïs, goed hoog zodat hij me niet kon zien en ben beginnen lopen, rap naar binnen en vergeten die handel!
                            Lijkt misschien wat dom, maar voor hetzelfde geld is het byebye fototoestel.

                            Iets te lang verhaal voor wat het is lijkt me Opletten is de boodschap, en blijkbaar zelfs ook waar je het kent!
                            Canon EOS 6D + 24-105 f4.0 L IS USM - 50mm f1.8 - 85mm f1.8 - Sigma 150mm f2.8 macro.
                            https://www.flickr.com/photos/129745547@N08

                            Comment


                            • #44
                              Re: Accidenten tijdens het fotograferen

                              Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
                              Het gebeurde in Brugge. Nabij het Minnewaterpark. En niet eens zo lang geleden. De
                              toeristen trekken foto's. Ik trek toeristen.
                              Dan zie ik een mooi, Spaans uitziend meisje. Daar wou ik graag een foto van. Ik leg
                              aan, stel scherp, en zij? Zij trekt ongegeneerd haar hemdje omhoog. Geen BH. Ik heb
                              daar, echt waar, geen foto van. Verlamd.
                              Verlamd! Dat is toch het ergste dat een fotograaf kan overkomen. Ik droom er nog van,
                              en het zijn niet alleen maar nachtmerries.
                              Verlamd?!? Doudeke, dat zijn fouten man!

                              L.
                              http://lievendevlaminck.wordpress.com/

                              Comment


                              • #45
                                Re: Accidenten tijdens het fotograferen

                                bij het fotograferen van een geiseruitbarsting
                                Ik had reeds gedacht dat ik dit verhaal hier zou vinden

                                Wat mezelf betreft: uit een Bulgaarse trein hangen om het landschap te fotograferen is niet aan te raden, zeker aangezien ze ginds de treinen zelf gebruiken om de bomen en struiken kort te houden. Gelukkig met louter enkele schrammen in het gezicht en aan de arm vanaf gekomen. Wat contactlenzen betreft: één verdwenen... (nog een geluk dat ik een wisselpaartje bijhad)

                                Arthur
                                flickr | facebook

                                Comment

                                Working...
                                X