Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Accidenten tijdens het fotograferen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Accidenten tijdens het fotograferen

    Oorspronkelijk geplaatst door Hidden Dreams Bekijk bericht
    Enkele maanden geleden ging ik naar het rivierenhof in Deurne eens een kijkje nemen samen met mijn camera, daar aangekomen stap ik uit de auto en uit de auto voor mij stapt een man uit helemaal bepakt met camera, statief...
    It's like a sad song...

    Comment


    • #17
      Re: Accidenten tijdens het fotograferen

      Oorspronkelijk geplaatst door Macroshopper Bekijk bericht
      Met macro's lig je al eens op de grond maar dat wist die hond niet die daar net voor mij ook even geweest was.
      Dat gevoeg moet gedacht hebben: een giant ******vlieg.

      Comment


      • #18
        Re: Accidenten tijdens het fotograferen

        Oorspronkelijk geplaatst door Hidden Dreams Bekijk bericht
        Enkele maanden geleden ging ik naar het rivierenhof in Deurne eens een kijkje nemen samen met mijn camera, .
        Wegblijven,'k ben van Deurne en wou dat voor enkele jaren ook eens doen maar had al direct in de gaten dat er iets niet juist was.Zelfs gewoon op de middag worden daar oudjes berooft ... het park is op 200m van het politiebureel !!!
        'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

        Comment


        • #19
          Re: Accidenten tijdens het fotograferen

          Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
          Het gebeurde in Brugge. Nabij het Minnewaterpark. En niet eens zo lang geleden. De
          toeristen trekken foto's. Ik trek toeristen.
          Dan zie ik een mooi, Spaans uitziend meisje. Daar wou ik graag een foto van. Ik leg
          aan, stel scherp, en zij? Zij trekt ongegeneerd haar hemdje omhoog. Geen BH. Ik heb
          daar, echt waar, geen foto van. Verlamd.
          Verlamd! Dat is toch het ergste dat een fotograaf kan overkomen. Ik droom er nog van,
          en het zijn niet alleen maar nachtmerries.
          't moet echt de moeite geweest zijn als ze "Doudeke" sprakeloos zetten. ( 'k had er wel graag bij geweest, maar da's een andere zaak).
          perman
          canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

          Comment


          • #20
            Re: Accidenten tijdens het fotograferen

            Oorspronkelijk geplaatst door Hidden Dreams Bekijk bericht
            ... en kwamen er gelijk een paar allochtone hangjongeren aangelopen die kost wat kost bij op de foto moesten. Dus heel democratisch besloten om toch enkele foto's van die gasten te nemen. ...Na dat ik vertrokken was waren de gasten ook vertrokken om een tijdje later met een paar man meer hem eens goed af te ranselen ...
            Dus je had foto's van die criminelen ...
            Blijkbaar zijn die gasten ook niet de snuggerste

            greetz
            Cheeta
            Light travels faster than sound. This is why some people appear bright, until you hear them speak.
            flickr

            Comment


            • #21
              Re: Accidenten tijdens het fotograferen

              Oorspronkelijk geplaatst door Cheeta Bekijk bericht
              Dus je had foto's van die criminelen ...
              Blijkbaar zijn die gasten ook niet de snuggerste

              greetz
              Cheeta
              Hebben de flikken hen gevonden adhv jouw foto's ?

              Pff, gruwelijk verhaal.
              Canon-man. Concerten en natuur.
              Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

              Comment


              • #22
                Re: Accidenten tijdens het fotograferen

                Tuurlijk hadden we de foto's van die gasten nog, en ze waren bekend bij de politie.
                De hele zaak komt voor de rechtbank, maar wanneer???
                Uiteindelijk is die man zijn auto teruggevonden in Charleroi, uitgebrand...

                Ik heb hem nog eens een voorstel gedaan om samen eens een (veilig) uitstapje te doen, maar hij houd het voor bekeken met de fotografie.
                Jammer...

                Comment


                • #23
                  Re: Accidenten tijdens het fotograferen

                  Jawadde, dat is zowat de nachtmerrie van iedere fotograaf

                  Dan mag ik nog van geluk spreken dat ik nog niets ergens heb voorgehad dan hetvolgende:

                  Ergens in Februari had ik het geweldige plan om een zonsopgang te gaan fotograferen aan het Schulens Meer desondanks het kwik nog aanzienlijk onder de nul stond. Eens aangekomen om m'n geplande locatie loop ik te vloeken omdat ik geen interessante voorgrond vind om een leuke compositie te maken. Dus ik denk; laat ik een grote afgewaaide tak in het water plaatsen, zodat ik tenminste iets op de voorgrond heb alsook ook iets om op scherp te stellen (het was super mistig, maar de kleuren waren prachtig). Terwijl ik die tak in het lage water rechtopstaand wil plaatsen verlies ik m'n evenwicht, leun ik iets te fel op die tak en breekt hij over met gevolg dat ik dus in het water lag. Tegen dat ik terug aan m'n auto was waren m'n mouwen letterlijk bevroren.
                  Ik heb nog nooit zo'n kou geleden als toen. Gelukkig heb ik er niks aan over gehouden buiten een serieuze verkoudheid.
                  http://www.bertbeckers.be
                  http://www.facebook.com/Bert.Beckers.Photography

                  Comment


                  • #24
                    Re: Accidenten tijdens het fotograferen

                    Keertje met de 20D en 70-200mm het slijk in getotterd.
                    Camera: Canon 60D, 20D, A570. Objectieven: 10mm - 500mm + 1,4x en 2x TC

                    Comment


                    • #25
                      Re: Accidenten tijdens het fotograferen

                      Op een bevroren loch in Schotland uitgegleden. Statief en cam in de hand, rugzak op de rug...
                      Mijn benen gingen onderuit, en viel op mijn rug. De fototas brak de val. Cam en statief kon ik vrijwaren.
                      5 dagen pijn aan mijn "stutebeen", ook wel staartbeen genoemd en aan de nek (soort van necklash).

                      2e voorval : op een kleur- en geurrijke lokale vismarkt in Marokko, liep ik tussen de menigte foto's te maken (met telelens) van de zwoegende vissers... Plots kwam er een visser pal voor mij dreigend met een groot mes staan. Waarschijnlijk een dorpsgek... 5 andere vissers moesten hem tot bedaren brengen. Hij dacht dat ik hem aan het fotograferen was, maar het ging om iemand die naast hem stond...
                      www.damafoto.be
                      Facebook Damafoto

                      Comment


                      • #26
                        Re: Accidenten tijdens het fotograferen

                        Ongeveer 2 maand geleden heb ik mij zeer gedaan

                        Ik ben aangesloten bij een wielerclub.
                        Toen het in mei onze fietsorganisatie was had men mij gevraagd om sfeerbeeldjes te nemen van voor,tijdens en na de fietstocht.
                        Dus ik doe dat met plezier...en vertrek met mijne mountainbike met de korte koersbroek en mijn toestel in een rugzakje.
                        Na een 5-tal km stop ik een tweede keer voor een groepje dat ik achter mij zag aankomen.
                        Ik ga in de graskant op mijn knieën zitten en voel iets prikken, ik dacht een prikkeldraad en kijk om ernaast te gaan zitten.
                        Ik zie dat ik in de scherven zit van een gebroken glazen potje dat onder het gras lag verstopt.
                        Geen probleem dacht ik, het was maar een prikje.
                        Ik fotografeer die fietsers, en als ze voorbij zijn ga ik terug naar mijne fiets en voel iets kriebelen over mijn been.
                        Een spin of zo dacht ik, ik kijk...en zie ik dat het bloed over mijn been loopt in mijn sandaal.
                        Een grote gapende wonde bovenop mijne knie!
                        Telkens ik mijn been beweeg stroomt het bloed eruit!
                        Er was daar 1 huis in de buurt en de dame stond buiten te telefoneren.
                        Ik bij haar en vraag haar een "lakske" om de wonde tijdelijk dicht te houden tot aan de controlepost nog een 10-tal km verder; daar hebben ze een EHBO-kit.
                        Mevrouw komt daar af met een lakske, een ontsmettingsmiddel en een klein "watteke".
                        Maar door al dat bloed dat maar bleef komen kon ik dat niet schoonmaken en daar onmogelijk een lakske op kleven.
                        2 nieuwsgierige kindjes zaten binnen met grote ogen door het raam te kijken...mijn sandaal liet ondertussen al een rood spoor achter in de keitjes van de oprit.
                        Meneer komt ook kijken en zegt direckt; zo gaat gij niet verder fietsen, waar is uwen fiets, ik breng je terug van waar gij komt!
                        Die vriendelijke meneer heeft me terug gebracht, gewacht tot de de verpleegsters van het rode kruis de eerste zorgen én de papieren voor de dokter in orde gemaakt hadden, mij naar de dokter gevoerd en daar gewacht en mij tenslotte terug gebracht naar de inschrijving.
                        5 draadjes, een spuit tegen het klem, en een antibiotica kuur tegen ontstekingen.
                        Toen ik terug was dichtgenaaid was het ocharme een sneetje van 3,5 cm...die leek eerst wel 9 cm met al dat bloed en de manier hoe die opengaapte.
                        Vreemd genoeg heeft dat totaal geen pijn gedaan....had het toen slecht weer geweest, had ik een lange koersbroek aan en daar was ik gegarandeerd mee verder gereden.
                        Canon 7D met een paar lensjes, statief en een flitser.

                        Comment


                        • #27
                          Re: Accidenten tijdens het fotograferen

                          Mijn neus was bevroren (brandwonde) door constant contact met de metalen body van mijn 1DmkII tijdens een 6-daagse shoot op de skipiste...

                          veel meer is er nog niet gebeurd
                          5DmkIII en wat glas

                          Comment


                          • #28
                            Re: Accidenten tijdens het fotograferen

                            In de winter wat sneeuwfoto's gaan maken in het bos. Op de terugweg gleed ik uit over een bevroren plas water onder de sneeuw. Gewoon mezelf laten vallen en de camera gered natuurlijk

                            Mijn zus nam intussen blijkbaar haar compactje, en voor ik het wist stond deze epic fail op facebook:



                            Achteraf nog goed om gelachen want ik wist helemaal niet dat ze er een foto van had gemaakt

                            Yannick

                            Comment


                            • #29
                              Re: Accidenten tijdens het fotograferen

                              Ik was een paar jaar geleden op vakantie in Ierland, op wandel in de ring of Kerry. Uiteraard had het weer geregend en de rotsen waren redelijk glibberig. Mijn camera hield ik zo half op mijn hand en onderarm want ik dacht dat ik ze niet zou kunnen beschermen bij een eventuele val als ik ze met de riem rond mijn schouder had. En, zoals voorspelbaar, schoof ik ondanks stevige bergschoenen op een gegeven moment op een glad stuk rots uit. Erop bedacht dat dit kon gebeuren wilde ik, liever dan ze te laten vallen, uiteraard mijn camera tussen mijn romp en mijn arm beschermen. En aldus kwam ik op met een fameuze knal op mijn elleboog terecht. Meer bepaald op dat knikkervormig bolletje aan de achterkant van de elleboog, het olecranon voor de kenners. Resultaat, gebroken natuurlijk en nog een dikke bloeding erbij. Achteraf, vele weken later, is het toch nog allemaal goed gekomen en de elleboog doet het sindsdien weer helemaal.

                              Djienbe

                              Comment


                              • #30
                                Re: Accidenten tijdens het fotograferen

                                Zeer recent, tijdens de afdaling op een gletsjer toch snel even de instellingen van het toestel proberen klaar te krijgen tijdens het wandelen. Even niet op het parcours gelet en voor ik wist gestruikeld. In een poging mezelf overeind te houden doe je rare dingen met je benen. Op zich geen probleem moest er aan het uiteinde van dat been geen stijgijzer zitten, dat zich zonder enige moeite in de kuit van het andere been boorde. Gevolg: een kanjer van een wond, de dag nadien een verschrikkelijk stijf been en niet voldoende kracht om de geplande ijswand te gaan beklimmen. Al bij al viel het goed mee (geen spier geraakt, enkel huid en vetweefsel "weggeschraapt"), maar toch ferm afgezien. Tijdens deze stunt schaatste trouwens ook mijn lensdop en zonnekap met een stevige snelheid de gletsjer af.

                                Comment

                                Working...
                                X