Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

is Leica eigenlijk wel duur

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: is Leica eigenlijk wel duur

ik heb er vandaag een in mijn handen gehad in een fotowinkel in parijs.

persoonlijke collectie van de eigenaar weliswaar, en niet tweedehands te koop.

maar, ik heb er wel mee mogen spelen met een paar leica lenzen er op. WOW! is mijn enige reactie hierop. de viewfinder, het gemak van de manuele focus, de ergonomie, de build quality, de looks,.... alles de absolute top. ik had enkele weken geleden al eens een tweedehandse m8.2 in mijn handen gehad in foto rembrandt in merksem. m9 lijkt me nog een stukske geweldiger dan dat....

eigenaar van de shop wist me nog te zeggen dat hij volgende week een m9p zou binnenkrijgen die waarschijnlijk niet gereserveerd is. hij had ook een quasi nieuwe summicron 35 2.0 lens staan voor 2000 EUR staan en eensummicron 50 2.0 voor 1200

het begint toch een beetje te kriebelen. alle canon materiaal weg voor 3000 EUR en 5000 opleggen.... mmm. wie weet loop ik volgende week wel met zo'n prachtding rond....

Comment

Wanneer je behalve een dikke beurs ook nog het talent bezit om mooie foto's te kunnen maken .....
      Ik zou zeggen laat die door middel van een leica gemaakte plaatjes eens zien.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
        Wanneer je behalve een dikke beurs ook nog het talent bezit om mooie foto's te kunnen maken .....
        Ik zou zeggen laat die door middel van een leica gemaakte plaatjes eens zien.
        héhé, daar zeg je zoiets...
        Er zitten blijkbaar wel mensen met Leica M9's op het forum zou ook graag eens foto's zien..

Leica maakt reklame met die prachtige foto's in Cuba, van die boksers, maar dat niveau heb ik nog niet gezien, zelfs niet op Flickr als je op Leica M9 zoekt...

Comment

De discussie gaat over de vraag: "is Leica eigenlijk wel duur" Of men al dan niet het talent heeft om met Leica goede resultaten te behalen hangt af van de fotograaf en niet van de Leica.

Als Leica M9 gebruiker (met beperkt talent!) met o.m. de schitterende Summilux 35 en 50mm f 1.4 lenzen, is mijn conclusie dat deze camera gemakkelijk te gebruiken is en je a.h.w. weer leert echt zelf te fotograferen (terug naar de beginselen van de fotografie). Je mist helemaal niet de vele soms zinvolle maar ook dikwijls totaal nutteloze bedieningsopties van Canon, Nikon etc. De Leica is bescheiden en onopvallend en daardoor prettig te gebruiken zoals b.v. in straatfotografie.

Vooral de Leica lenzen zijn licht, en dus gemakkelijk mee te nemen en met excellente (ook wijd open) kwaliteiten. Er bestaan simpelweg geen betere lenzen!
          De M9 zelfs met een viertal lenzen, is nog steeds prettig om een hele dag mee rond te lopen, in tegenstelling tot de alternatieven waarvan velen al met één lens, haast een molensteen vormen rond de nek. Dit aspect beïnvloedt het gebruik van de camera.
          De Leica en het Leica glas zijn duur in aanschaf, maar behouden hun waarde, hetgeen vooral voor de lenzen geldt. Dus op langere termijn vormt de Leica m.i. geen dure investering.

De Leica is zeker minder universeel dan de Japanse camera's.
          Ik heb echter al heel wat Japanse camera's gebruikt, maar voel na de aanschaf van de M9 dat de Leica mij volledig haast op een "mysterieuze wijze" tevreden stelt!
          Zeker uiterst subjectief maar dat zijn veel meningen over de fotoapparatuur die men heeft aangeschaft.
          Harry Briels

Comment

haha, leuk he hier op het forum. Duidelijk dat Leica bezitters anders denken dan (nog) geen leica bezitters. Moet ook wel want als je 10.000 euro uitgegeven hebt dan kun je niet verwachten dat je moet toegeven dat je een slechte koop gedaan hebt ( dat noemen ze het vermijden van cognitieve dissonatie). maar eerlijk is eerlijk. Ik heb er zelf ook een aangeschaft en als je dat doet dan ben je inderdaad verkocht. Niet alleen het maken van foto's ( die geweldig zijn) maar ook het vasthouden, het geluid, de aanblik is een weldaad. Hij toestel staat nu voor mij mij en af en toe kijk ik er verliefd naar. Ze noemen niets voor niks partners van Leica bezitters "Leica Weduwen' .

Comment

Mocht ik de centjes op overschot hebben dan zou ik alvast niet twijfelen en meteen zo'n M9 aanschaffen... klikker deklik

"De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
              Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

Working...
              X