Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Facebook fanpage - welke BD'er gebruikt het ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Facebook fanpage - welke BD'er gebruikt het ?

    Oorspronkelijk geplaatst door 7horses Bekijk bericht
    Op mijn facebook fanpage post ik weinig foto's maar wel linken naar de sites waar mijn foto's staan.
    Ik denk dat je beter wél wat meer foto's op je fanpage post. Je moet die bekijken als een autonoom gegeven.
    Facebook geeft een ranking aan posts. Wanneer een post intern blijft (dus binnen facebook), dan wordt deze belangrijker dan wanneer je een link plaatst die de mensen van facebook weghaalt. Je fans krijgen op die manier ook minder kans om op de 'like' knop te klikken.
    Je moet maar eens googelen naar de manier waarop Zuckerberg&Co bepalen of je post interessant genoeg is om in het 'top news' overzicht te geraken!
    Boeiende materie.

    G
    fijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
    Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

    Comment


    • #17
      Re: Facebook fanpage - welke BD'er gebruikt het ?

      Wat wordt hier juist mee bedoeld.
      Komt uit de terms of service van Facebook.

      Sharing Your Content and Information

      You own all of the content and information you post on Facebook, and you can control how it is shared through your privacy and application settings. In addition: 1. For content that is covered by intellectual property rights, like photos and videos ("IP content"), you specifically give us the following permission, subject to your privacy and application settings: you grant us a non-exclusive, transferable, sub-licensable, royalty-free, worldwide license to use any IP content that you post on or in connection with Facebook ("IP License"). This IP License ends when you delete your IP content or your account unless your content has been shared with others, and they have not deleted it.
      2. When you delete IP content, it is deleted in a manner similar to emptying the recycle bin on a computer. However, you understand that removed content may persist in backup copies for a reasonable period of time (but will not be available to others).
      3. When you use an application, your content and information is shared with the application. We require applications to respect your privacy, and your agreement with that application will control how the application can use, store, and transfer that content and information. (To learn more about Platform, read our Privacy Policy and Platform Page.)
      4. When you publish content or information using the "everyone" setting, it means that you are allowing everyone, including people off of Facebook, to access and use that information, and to associate it with you (i.e., your name and profile picture).
      5. We always appreciate your feedback or other suggestions about Facebook, but you understand that we may use them without any obligation to compensate you for them (just as you have no obligation to offer them).

      Comment


      • #18
        Re: Facebook fanpage - welke BD'er gebruikt het ?

        Oorspronkelijk geplaatst door #Paco# Bekijk bericht
        Wat wordt hier juist mee bedoeld.
        Komt uit de terms of service van Facebook.
        Dat rechten gedoe is mij ook niet helemaal duidelijk, volgens mij geef je het recht aan facebook om je materiaal kosteloos en zonder beperkingen te gebruiken. Dit is een van de redenen waarom ik liever links post naar mijn foto's dan de foto's zelf. Een andere reden is natuurlijk dat ik veel link naar mijn Redbubble site of naar een stocksite (je kan nooit weten dat er een verkoopje uitkomt).
        Nikon D7000 - Sigma 17-70mm 2.8/4 - Nikon 35mm/1.8g - Nikon 70-300mm vr
        http://www.7horses.be http://www.facebook.com/7horses.be http://www.redbubble.com/people/7horses

        Comment


        • #19
          Re: Facebook fanpage - welke BD'er gebruikt het ?

          Oorspronkelijk geplaatst door 7horses Bekijk bericht
          Dat rechten gedoe is mij ook niet helemaal duidelijk, volgens mij geef je het recht aan facebook om je materiaal kosteloos en zonder beperkingen te gebruiken. Dit is een van de redenen waarom ik liever links post naar mijn foto's dan de foto's zelf. Een andere reden is natuurlijk dat ik veel link naar mijn Redbubble site of naar een stocksite (je kan nooit weten dat er een verkoopje uitkomt).
          Dat klopt, maar het heeft een reden:

          Wanneer Facebook van haar gebruikers NIET de toestemming krijgt om content te gebruiken, dan is haar bestaansrecht in gevaar.
          Ze moeten in de mogelijkheid zijn om je content (posts, commentaren, foto's...) te publiceren naar andere gebruikers en/of gasten toe.

          Als je niet wil dat je materiaal publiek getoond wordt op facebook, dan moet je je privacy-instellingen vernauwen.

          G
          fijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
          Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

          Comment


          • #20
            Re: Facebook fanpage - welke BD'er gebruikt het ?

            Oorspronkelijk geplaatst door LittleLeentje Bekijk bericht
            Hey luitjes,

            Facebook fanpage is echt een aanrader hoor! Facebook is gewoon een super medium om jezelf beetje te profileren en (gratis) reclame te kunnen maken...

            Hier de mijne (ook in de link van m'n handtekenning)

            Meld je aan bij Facebook om te delen en contact te maken met je vrienden, familie en mensen die je kent.


            x
            Aha, dankzij die link herinner ik het me weer. Dat artikel in zoom is me op de één of andere manier bijgebleven (evolutie beginnende fotograaf met een stijl die me nieuwsgierig maakte). Ik zie nu wel dat op je website je daarvoor refereert naar november 2010, maar bij mij staat het in de winterspecial van december 2010!

            Algemeen: Facebook fanpages kunnen idd een goed alternatief zijn voor mondelinge reclame, maar persoonlijk vind ik het een te drukke omgeving wanneer ik eens op mijn gemakske iemands foto's wil bekijken. Dan ga ik toch liever naar een rustigere omgeving die de meeste websites bieden (nuja, niet allemaal ).

            Comment


            • #21
              Re: Facebook fanpage - welke BD'er gebruikt het ?

              Ohhhhhh , ja dat ben ik in de ZOOM van eind vorig jaar. Kan idd ook december zijn. Binnekort wordt m'n site gepimpt en ga ik grotere (leesbare) versie van dat artikel erop zetten..

              Mss zelf een nieuwe publicatie in volgend nummer (fingers crossed that my pic will pass the selection)

              Bedankt!


              Oorspronkelijk geplaatst door Tink Bekijk bericht
              Aha, dankzij die link herinner ik het me weer. Dat artikel in zoom is me op de één of andere manier bijgebleven (evolutie beginnende fotograaf met een stijl die me nieuwsgierig maakte). Ik zie nu wel dat op je website je daarvoor refereert naar november 2010, maar bij mij staat het in de winterspecial van december 2010!

              Algemeen: Facebook fanpages kunnen idd een goed alternatief zijn voor mondelinge reclame, maar persoonlijk vind ik het een te drukke omgeving wanneer ik eens op mijn gemakske iemands foto's wil bekijken. Dan ga ik toch liever naar een rustigere omgeving die de meeste websites bieden (nuja, niet allemaal ).
              * Canon 5DmkIII + 5D mkII - 70-200 f/2.8 IS II L - 24-70 f/2.8 L - 85 f/1.8 - 50 f/1.2L -580EXII-mac-my website-my facebook page-my flickr*

              Comment


              • #22
                Re: Facebook fanpage - welke BD'er gebruikt het ?

                Hoe doe je dat eigenlijk, zo'n fanpage aanmaken? Kom er niet goed aan uit. Heb wel een
                gewoon account.

                Comment


                • #23
                  Re: Facebook fanpage - welke BD'er gebruikt het ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
                  Hoe doe je dat eigenlijk, zo'n fanpage aanmaken? Kom er niet goed aan uit. Heb wel een
                  gewoon account.
                  afmelden en waar je inlogt/registreert staat onderaan (net onder de grote groene 'registreer-knop')

                  klikkiewikkie en je bent er.
                  The Knight That Says Ni...kon

                  Comment


                  • #24
                    Re: Facebook fanpage - welke BD'er gebruikt het ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
                    afmelden en waar je inlogt/registreert staat onderaan (net onder de grote groene 'registreer-knop')
                    nee hoor, je moet je niet afmelden.
                    ( dacht ik in het begin ook )
                    als je aangemeld bent, scrol dan naar onderaan de bladzijde en daar vind je de link "maak een pagina".

                    Comment


                    • #25
                      Re: Facebook fanpage - welke BD'er gebruikt het ?

                      Inderdaad, het belang van een fan-pagina op facebook mag zeker niet onderschat worden. Je hebt een direkter manier van contact met de mensen die je volgen.

                      Hier is de mijne: https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022
                      www.brunodyserinck.be
                      https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

                      Comment


                      • #26
                        Re: Facebook fanpage - welke BD'er gebruikt het ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
                        afmelden en waar je inlogt/registreert staat onderaan (net onder de grote groene 'registreer-knop')

                        klikkiewikkie en je bent er.
                        Dank u wel. Zal nu mijn weg wel vinden. En zo'n fanpage aanmaken. 4.000.000 fans can't
                        be wrong.

                        Comment


                        • #27
                          Re: Facebook fanpage - welke BD'er gebruikt het ?

                          Uit een informatica(en e-marketing) standpunt moet ik zeggen: DOEN, het duurt echt niet zo lang om er eentje op te zetten, foto's kunnen nog altijd gehost worden op je eigen domein/flicker ofzo en ze zo sharen via fb, of ze rechtstreeks uploaden naar de fanpagina.

                          Facebook is momenteel HET reclamemedium geworden, mensen kunnen heel snel je werk zien en je contactgegevens opvragen.
                          Dan komt de vraag onmiddellijk waarom nog een extra fanpagina als je al een eigen website online hebt staan... mensen zijn veel sneller geneigd om rechtstreeks te reageren op je foto's en op het ogenblik iemand je pagina leuk vindt komt dit op fb te staan en kun je zo nog nieuwe likes krijgen en vooral...het is gratis !

                          (Zelf heb ik er wel geen, m'n werk is daarvoor nog niet goed genoeg en kheb momenteel niet genoeg tijd om veel ermee bezig te zijn)
                          Groeten Jonathan

                          Comment


                          • #28
                            Re: Facebook fanpage - welke BD'er gebruikt het ?

                            Facebook is "het" medium om je werk te tonen!!!

                            Kijk alleen goed uit welke foto's je erop zet!!!

                            1) Betalende opdrachten ?? Zoja, een factuur gemaakt? (btw-controleurs)
                            2) Zorg dat je toestemming hebt van de personen waar je foto's van gemaakt hebt.
                            3) Gezond verstand gebruiken bij het toevoegen van vrienden. (ze kunnen je werk maken of kraken)

                            Zo, met deze 3 tips in 8 genomen kan je jezelf laten gaan
                            CANON 1DX - CANON 5D MKIII - CANON eos R - EF 35 1.4L - EF 50 1.4 - EF 85 1.2L - EF 135 2.0L - EF 24 - 70 2.8L - EF 70-200 2.8 IS II - EF 16-35 4.0L - 600EX RT - 430EX RT

                            Comment


                            • #29
                              Re: Facebook fanpage - welke BD'er gebruikt het ?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Phote4you Bekijk bericht
                              Facebook is "het" medium om je werk te tonen!!!
                              ik weet niet hoe het zit met die fanpages, maar op een gewoon facebookprofiel heeft facebook het eigendom van de rechten van alle afbeeldingen voor zolang ze op het profiel staan. Staat ergens in de algemene gebruiksvoorwaarden.
                              The Knight That Says Ni...kon

                              Comment


                              • #30
                                Re: Facebook fanpage - welke BD'er gebruikt het ?

                                Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
                                ik weet niet hoe het zit met die fanpages, maar op een gewoon facebookprofiel heeft facebook het eigendom van de rechten van alle afbeeldingen voor zolang ze op het profiel staan. Staat ergens in de algemene gebruiksvoorwaarden.
                                Dat is toch wat ik online vind op de vraag "Do I retain the copyright and other legal rights to material I upload to Facebook?":
                                Yes, you retain the copyright to your content. When you upload your content, you grant us a license to use and display that content. For more information please visit our Statement of Rights and Responsibilities, which contain information about intellectual property, as well as your privileges and responsibilities as a Facebook user.
                                te lezen @ link

                                Dus ik zie niet onmiddellijk een probleem, of lees ik het nu zo verkeerd?
                                Last edited by Jonathan Spruytte; 2 juni 2011, 16:25.
                                Groeten Jonathan

                                Comment

                                Working...
                                X