Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beginnend Fotograaf & Algemene voorwaarden

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Beginnend Fotograaf & Algemene voorwaarden

Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk bericht
    @Hung,

I.v.m. die verzekering ... moest je alle fotografen in bijberoep in België eten moeten geven die niet beschikken over een polis "Handel & Diensten" ... Velen denken dat hun familiale verzekering van toepassing is op hun bijberoep. Dit is steeds mijn eerste tip naar starters: sluit die verzekering af!
    Inderdaad, omdat ik dikwijls langs de kant van een circuit sta heb ik hiervoor ook een speciale verzekering afgesloten, je normale verzekeringen dekken eventuele ongevallen op zo'n risico plaatsen niet ... ook je gewone 'materiaal' verzekering niet !

Mark
    Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
    Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
      Inderdaad, omdat ik dikwijls langs de kant van een circuit sta heb ik hiervoor ook een speciale verzekering afgesloten, je normale verzekeringen dekken eventuele ongevallen op zo'n risico plaatsen niet ... ook je gewone 'materiaal' verzekering niet !

Mark
      Inderdaad, ik heb b.v. ook een verzekering voor de kledij die fotografeer - waarmee ik me verplaats op locatie. Kost wat, maar ik heb er al mijn (financieel) hachje mee kunnen redden.

I.v.m. de algemene verzekering Handel en Diensten:
      Je zal maar als fotograaf in een locatie tegenkomen dat een persoon / model / onderwerp (of jezelf) iets stuk maakt van echte waarde ... het moment dat je eigen getrouwe "familiale" of het onderwerp zijn/haar familiale verzekering het vermoeden heeft dat je een "vergoeding" gekregen hebt voor de foto's vervalt je familiale meteen (en dat is een feit).

Dit zou een zure opdoffer kunnen betekenen voor een "vriendendienst" IMHO. Maar dat is jammer genoeg een onderwerp wat voor vele fotografen nog steeds een "taboe" of "uit de lucht gegrepen" situatie is, toch zijn er al menig fotografen geconfronteerd met deze vervelende en vooral (voor eigen rekening) dure situatie.
      www.fotofolio.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hung Bekijk bericht
        Software kopen: lightroom, photoshop etc...
        Dat zou "je" al moeten hebben gedaan voor je beroepsfotograaf werd.
        Tenzij je er pas mee leert werken vanaf het moment je beroeps wordt.

Ben er ook over aan het nadenken om lid te worden...vooral voor het netwerken dan.
        Mvg Tim

Comment

Ik kan jullie zeker het peterschapsproject aanbevelen

Onze "peter" Francis Tilborgs heeft een blog met tips voor de startende fotografen, daar vind je nuttige tips.

Comment

Working...
          X