Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

fotografen gezocht

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: fotografen gezocht

    @johan, je hebt gelijk ... End of story?
    www.fotofolio.be

    Comment


    • #32
      Re: fotografen gezocht

      Dat wou ik horen.
      Canon-man. Concerten en natuur.
      Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

      Comment


      • #33
        Re: fotografen gezocht

        Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
        Dat wou ik horen.
        Ik weet niet of dat was wat ik had willen horen in jouw plaats, want die "@johan, je hebt gelijk ... End of story?" klonk voor mij eerder cynisch, waarbij de poster eerder bedoelt dat je géén gelijk hebt, maar dat ie jouw wèl gelijk geeft omdat ie niet verder wil discussiëren en zichzelf daarbij als de "verstandigste van de 2" kan laten overkomen...
        Ik kan natuurlijk mis zijn, maar zo kwam het voor mij toch over hoor.

        mvg,
        Bart
        Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

        Comment


        • #34
          Re: fotografen gezocht

          Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
          Ik weet niet of dat was wat ik had willen horen in jouw plaats, want die "@johan, je hebt gelijk ... End of story?" klonk voor mij eerder cynisch, waarbij de poster eerder bedoelt dat je géén gelijk hebt, maar dat ie jouw wèl gelijk geeft omdat ie niet verder wil discussiëren en zichzelf daarbij als de "verstandigste van de 2" kan laten overkomen...
          Ik kan natuurlijk mis zijn, maar zo kwam het voor mij toch over hoor.

          mvg,
          Bart
          mij niet eigenlijk. Johan heeft immers kruiwagens vol gelijk.

          OT (voor zover het vorige OFF T was)

          ik heb wel eens een opdracht via dit forum aanvaard. Dat ging om iemand die al jaren BD lid was en het niet zag zitten de trouw van zijn dochter zelf te fotograferen. Ik zou dan ook liever mij zetten, genieten en de bubbels laten vloeien. Ik vind het een totaal andere zaak wanneer forumleden onder elkaar hulp zoeken en wanneer anderen hier een profiel aanmaken om hun gerief te verkopen of een fotograaf te zoeken. Kijk maar eens het draadje na van die mensen die 'fotografen met klasse' zochten, waarin die klasse helemaal niets met fotografie te maken had.
          The Knight That Says Ni...kon

          Comment


          • #35
            Re: fotografen gezocht

            Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
            mij niet eigenlijk. Johan heeft immers kruiwagens vol gelijk.

            OT (voor zover het vorige OFF T was)

            ik heb wel eens een opdracht via dit forum aanvaard. Dat ging om iemand die al jaren BD lid was en het niet zag zitten de trouw van zijn dochter zelf te fotograferen. Ik zou dan ook liever mij zetten, genieten en de bubbels laten vloeien. Ik vind het een totaal andere zaak wanneer forumleden onder elkaar hulp zoeken en wanneer anderen hier een profiel aanmaken om hun gerief te verkopen of een fotograaf te zoeken. Kijk maar eens het draadje na van die mensen die 'fotografen met klasse' zochten, waarin die klasse helemaal niets met fotografie te maken had.
            Waarschijnlijk de eerste keer dat wij het over iets eens zijn
            Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

            Comment


            • #36
              Re: fotografen gezocht

              Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
              Waarschijnlijk de eerste keer dat wij het over iets eens zijn
              houden zo
              The Knight That Says Ni...kon

              Comment


              • #37
                Oorspronkelijk geplaatst door putor

                houden zo
                Bij deze ene keer houden, of wat?
                hahaha!!
                Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

                Comment


                • #38
                  Re: fotografen gezocht

                  @Voltigeur: gij stoker!
                  Dat van die visvijver voor modellen: goed gezien, maar 't is wat ver voor mij om modellen te gaan vissen. Zou daar eerder achter wat anders gaan vissen denk ik...

                  En Fotofolio reageert vanuit het feit dat zijn opdrachten betaald zijn (nu toch, verleden niet vergeten). Johan heeft echter idd. overschot van gelijk. HEb vanmorgen nog foto's laten afdrukken en de vader van de fotograaf (zelf fotograaf, beroepsfotograaf met pas zelfs) was nog aan 't vertellen dat hij 46.000 frank getrokken heeft via Sofam omdat VTM foto's die hij aan een kandidaat-imitator voor een programma leverde zomaar op TV toonden zonder vermelding,... Dat moeten ze bij niemand flikken. Mijn foto's worden op webformaat in sRGB aangeleverd voor een website. Niet voor ander gebruik (zoals effe een CD-hoesje gaan maken ermee). Ik aanvaard ook geen opdrachten die de 'beroepsfotograaf' ondermijnen (trouwkes in 't zwart, portfoliokes voor een prijske,...).
                  Los daarvan zie ik niet in wat hier aan deze opdracht te halen is? Foto's zullen beter zijn (liefst) dan wat er nu op de site staat. En verder? Snapshotfotografie met flash? Kan je wat bekwamer in worden, maar dat duurt ook niet lang. Opstapje naar eventfotografie? Bwaa... ik vind de modellenvisvijver nog de beste motivatie voor iemand uit de buurt, tenzij het betaald is, met contract dan wel zeker (ben je ineens verzekerd als er ene een pilleke te veel geslikt heeft en beslist om dieje *****zak die zijn vriendin staat op te vrijen voor ne fotoshoot eens effe zijn 70-200 te steken etc etc... ).
                  Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                  www.musicinframe.be

                  Comment


                  • #39
                    Re: fotografen gezocht

                    Ik begrijp ook niet waarom Fotofolio mij 'viseert' . Hij doet vooral portretfotografie, iets wat me totaal niet boeit. En moest ik dat doen, zou ik het al niet in t zwart doen, maar in bijberoep (niet zo duur ). En bovendien woont hij 100 km van hier, zelfs als ik portretfotografie zou doen, doe ik hem geen concurrentie aan.

                    Elke gerenommeerde concertfotograaf is ooit begonnen met zijn toestel stiekem binnen te smokkelen...

                    Gisteren een bandje in de Vooruit gaan fotograferen. Ik vond dat het muzikaal nogal tegenviel, maar los daarvan, mijn 'kosten' : 140 km met de wagen rijden, betaalparking 11 euro, pizza eten 15 euro. In de zaal nog 10 euro gespendeerd aan cola's, wc-madam etc ... en mijn foto's worden niet afgedrukt, noch verkocht. Ik heb enkel gratis inkom gekregen, maar als ik thuis had gebleven, had ik minder 'verlies' geleden. Zelfs als ik foto's zou verkopen aan de krant, krijg je er maar 10 euro voor.

                    Uiteindelijk is dat allemaal uit passie voor de muziek of fotografie.

                    Ik betwijfel of die band ooit bekend gaat worden, maar voor t zelfde geld heb je geweldige foto's van de volgende Hooverphonic van toen ze nog niet bekend waren.
                    Canon-man. Concerten en natuur.
                    Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

                    Comment


                    • #40
                      Re: fotografen gezocht

                      Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
                      Ik begrijp ook niet waarom Fotofolio mij 'viseert' . Hij doet vooral portretfotografie, iets wat me totaal niet boeit. En moest ik dat doen, zou ik het al niet in t zwart doen, maar in bijberoep (niet zo duur ). En bovendien woont hij 100 km van hier, zelfs als ik portretfotografie zou doen, doe ik hem geen concurrentie aan.
                      Ik denk dat je spoken ziet hoor

                      "Viseren" staat nergens in mijn woordenboek, integendeel ... ik zou nog liever een collega helpen dan hem te "viseren" - maar blijkbaar ken je mij niet persoonlijk.

                      Ik stop LETTERLIJK uren in het delen van gratis informatie over belichting op mijn blog en via FB - mail en twitter, dit voor zowel professionele fotografen als amateur fotografen.

                      Denk je nu echt dat ik vrees van jouw "reilen en zeilen"? Ik probeer je gewoon een richting te geven en als jij die richting niet uit wil dan is dat jouw keuze ... kom echter niet klagen achteraf.

                      JIJ bent de persoon die raad vraagt rond "vriendendiensten" en IK ben de persoon die je de raad geeft consequent keuzes te maken ongeacht of het een passie is of niet.

                      Dit forum is voor 90% gevuld met mensen die niet professioneel bezig zijn met fotografie en dat respecteer ik ... maar a.u.b. hou ook rekening met de kleine 10% fotografen die wel een pak ervaring hebben met commercieel werk en de markt willen opwaarderen.

                      De NMBS staakt toch ook als er beslissingen genomen worden in het nadeel van het personeel? Ewel zie mijn reacties als een vorm van staking om het beroep van fotograaf terug op te waarderen
                      www.fotofolio.be

                      Comment


                      • #41
                        Re: fotografen gezocht

                        Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk bericht
                        Ik denk dat je spoken ziet hoor

                        "Viseren" staat nergens in mijn woordenboek, integendeel ... ik zou nog liever een collega helpen dan hem te "viseren" - maar blijkbaar ken je mij niet persoonlijk.

                        Ik stop LETTERLIJK uren in het delen van gratis informatie over belichting op mijn blog en via FB - mail en twitter, dit voor zowel professionele fotografen als amateur fotografen.

                        Denk je nu echt dat ik vrees van jouw "reilen en zeilen"? Ik probeer je gewoon een richting te geven en als jij die richting niet uit wil dan is dat jouw keuze ... kom echter niet klagen achteraf.

                        JIJ bent de persoon die raad vraagt rond "vriendendiensten" en IK ben de persoon die je de raad geeft consequent keuzes te maken ongeacht of het een passie is of niet.

                        Dit forum is voor 90% gevuld met mensen die niet professioneel bezig zijn met fotografie en dat respecteer ik ... maar a.u.b. hou ook rekening met de kleine 10% fotografen die wel een pak ervaring hebben met commercieel werk en de markt willen opwaarderen.

                        De NMBS staakt toch ook als er beslissingen genomen worden in het nadeel van het personeel? Ewel zie mijn reacties als een vorm van staking om het beroep van fotograaf terug op te waarderen
                        Hell daar zeg je het!! es assistent gespeeld bij jou! tegen dat ik thuis kwam had ik naar mijn idee een halve CTL-ws gehad!!!

                        blog, fb en twitters staat vol van de goede tips, overzichten en raar en daad.

                        pro of hobby/amateurfotograaf, aan tom heb je iets!!
                        én zelf leert hij ook nog van anderen en gaat dit ook vlot toegeven!!
                        nikon stuff

                        Comment


                        • #42
                          Re: fotografen gezocht

                          Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
                          Ik begrijp ook niet waarom Fotofolio mij 'viseert' . Hij doet vooral portretfotografie, iets wat me totaal niet boeit. En moest ik dat doen, zou ik het al niet in t zwart doen, maar in bijberoep (niet zo duur ). En bovendien woont hij 100 km van hier, zelfs als ik portretfotografie zou doen, doe ik hem geen concurrentie aan.
                          Ik denk dat je erg lange tenen hebt... Als er iemand is die met z'n uitspraken en ervaring de fotografen (en vooral de amateurs en bij beroepers) op BD steeds opnieuw wil helpen en daarvoor al z'n ervaring en kunde deelt, is het wel fotofolio!!

                          je zou beter eens goed naar hem luisteren in plaats van in je arme ik te kruipen... Wat hij zegt houdt absoluut steek!

                          Ik heb tot hiertoe het draadje met belangstelling gevolgd maar hier ga je toch te ver... oordelen over iemand die jou en alle fotografen op BD wilt helpen...

                          Fotofolio is allerminst bezig met "mogelijke concurrenten", want anders zou hij niet steeds opnieuw z'n ervaring delen...
                          some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                          Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                          Comment


                          • #43
                            Re: fotografen gezocht

                            Ik heb net enkele goeie info over fotografie in bijberoep gekregen van een behulpzame jongedame hier. Ms doe ik dat wel. Zo duur is het niet.(niet dat ik zo goed ben, maar ik wil er wel meer tijd insteken)

                            De discussie hierboven is ms wat uit de hand gelopen, maar ik vind het jammer dat er steeds jongeren gratis geronseld worden voor iets wat eigenlijk 'werk' is en waar anderen terecht geld voor zouden vragen. De laatste tijd heb ik ook veel gratis vriendendiensten gedaan die me wat zuur bekwamen ...
                            Last edited by johan de man; 28 mei 2011, 08:32.
                            Canon-man. Concerten en natuur.
                            Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

                            Comment


                            • #44
                              Re: fotografen gezocht

                              @johan. Zoek eens op bouncesquad / bert stephani en tom zijn naam via google of kijk eens hier met de zoekfunctie en ga erna je mond wassen .
                              Schrik van concurrentie ? Dat houd een mens net scherp en doet je klanten beseffen hoe goed je bent. Commerciele klanten willen een constante qualiteit en niet het rad van fortuin spelen.


                              Bijberoep : xerius. Kijk op hun website/ga langs en je weet alles wat je wil.
                              www.nowforever.be We are your reflection from the past for the future

                              Comment


                              • #45
                                Re: fotografen gezocht

                                Ai Ai Ai, iedereen heeft al wel eens gratis gewerkt. Trouwens een zéér onschuldig topic dat meteen wordt onderuit gehaald. Ik vrees dat BD z'n essentie wat verloren heeft.

                                Wist je dat dit in zoveel beroepstakken voorkomt. bv Hoeveel tappers werken niet vrijwillig op festivals? Hoeveel sportbegeleiders werken er niet vrijwillig in de zomer, of skileraars voor kost en inwoon?

                                Veel bedrijven zullen zelf weigeren om gratis fotografen in te huren. Een btw nummer en factuur is vereist.
                                Veel organisatoren hebben maar weinig budget en kunnen vissen uit een grote vijver van vrijwilligers...

                                Het is die grijze tussenzone waar altijd geduwd en getrokken wordt. Maar doe daar allemaal niet zo dramatisch over.

                                Ik hoop dat ooit, BD terug een forum wordt met gezonde topics, mooie foto's, en minder mooie waar de fotograaf tips krijgt en niet wordt afgebroken. Een forum waar geen hypothesen worden gesteld. "ja, tzal wel gratis zijn" of belachelijke vragen, "welk merk camera moet het zijn?". Van achter een computerscherm is het allemaal gemakkelijk.

                                Bert Stephani heeft ooit een zéér mooie nieuwjaarsbrief geschreven waar ik vaak aan terug denk. Laten we elkaar respecteren.

                                ma bon, 't moest er even uit.

                                gegroet,
                                Andy
                                Nikon - Hasselblad H4D - profoto
                                www.andyvandeneynde.be

                                Comment

                                Working...
                                X