Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

fotografen gezocht

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: fotografen gezocht

    Op de site zie ik veel gewone jongeren, ook in jeans en t-shirt. t Is zeker geen Nacht van Exclusief. Beetje pretentieus om dan zulke eisen te stellen.
    Canon-man. Concerten en natuur.
    Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

    Comment


    • #17
      Re: fotografen gezocht

      Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht

      Ik hoop dat ik ernaast zit, maar dit is vermoedelijk weer een poging om snotapen blij te maken met een dode mus. Onder t mom van 'je mag gratis binnen op een trendy feestje', verslijt je je materiaal en je auto en steek je er nog geld in ipv dat je het verdient.

      Ik ben nu zo zot niet meer.
      Misschien een correcte last-minute stelling van je maar als ik zie hoe jij over jouw passie als concertfotograaf in dit topic spreekt en daarbij duidelijk stelt dat je voor de muziekbands die jij graag hoort meteen aan dezelfde voorwaarden (gratis ingang) wil foto's afleveren (dixit):

      Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
      Muziek is mijn passie. Concertfotografie is de combinatie van muziek en fotografie. En t heeft het voordeel dat ik foto's van mijn favoriete bands heb en gratis naar (uitverkochte) concerten kan gaan.
      Dan vind ik het nogal hypocriet om in dit topic meteen TS aan te vallen in de richting van "gratis fotografen" zoeken, terwijl jij in jouw eigen genre muziek net die gezochte doelgroep bent

      Mocht er een "johan de man" interesse hebben in "nightlife-photography" en geregeld deze clubs bezoeken (m.a.w. passie voor nightlife) dan zou het wel kunnen/mogen volgens jouw? Want deze "johan de man" zijn passie is dit nachtleven en voor zijn favoriete muziek kan hij (in ruil voor foto's) gratis toegang krijgen tot de club ...
      www.fotofolio.be

      Comment


      • #18
        Re: fotografen gezocht

        Oorspronkelijk geplaatst door jvs Bekijk bericht
        goh, wat word er weer moeilijk gedaan hier seg pffff
        ziet er mij een normale deftige vraag uit, als het je interesseert reageer je en anders niet....toch?topics als deze worden direkt in het belachelijke getrokken, waarom eigenlijk?

        trouwens al eens ergens een advertentie zien staan waar gelijk het loon in meevermeld word...? Ik nog niet trouwens....

        lijkt me trouwens vrij normaal als iemand of een organisatie foto's nodig heeft hier op een "foto-forum" een oproep doet....of heb ik dat nu mis , en moet ts zijn vraag op een scooterforum stellen?

        en een foto vragen ze tegenwoordig meer en meer bij aanwervingen en lijkt mij normaal ook, als je even nadenkt weet je vast waarom.....

        Als ze nu vragen aan ts , "en heb je fotografen gevonden op het grote BD" zal hij moeten antwoorden "nee want ze lachten mij daar vierkant uit" ......omdat ik fotografen zocht....



        Sommige reacties hier
        https://www.tinicleemputfotografie.com/

        Comment


        • #19
          Re: fotografen gezocht

          Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk bericht
          Misschien een correcte last-minute stelling van je maar als ik zie hoe jij over jouw passie als concertfotograaf in dit topic spreekt en daarbij duidelijk stelt dat je voor de muziekbands die jij graag hoort meteen aan dezelfde voorwaarden (gratis ingang) wil foto's afleveren (dixit):



          Dan vind ik het nogal hypocriet om in dit topic meteen TS aan te vallen in de richting van "gratis fotografen" zoeken, terwijl jij in jouw eigen genre muziek net die gezochte doelgroep bent

          Mocht er een "johan de man" interesse hebben in "nightlife-photography" en geregeld deze clubs bezoeken (m.a.w. passie voor nightlife) dan zou het wel kunnen/mogen volgens jouw? Want deze "johan de man" zijn passie is dit nachtleven en voor zijn favoriete muziek kan hij (in ruil voor foto's) gratis toegang krijgen tot de club ...
          Er is toch nog steeds een wezenlijk verschil tussen het gratis afleveren van foto's aan een website die er niks aan verdient, en huisfotograaf spelen voor een zaak, die jouw foto's dan gaan verkopen... Want het lijkt me niet dat de aangenomen fotograaf de foto's zèlf te koop zal mogen aanbieden tegen zijn eigen bepaalde prijs?
          Verder vind ik het ook wat raar dat er bij de gestelde eisen niet eens naar foto's wordt gevraagd die de fotograaf maakt, maar een foto van de fotograaf zelf.
          Het is tegenwoordig tot niet zo'n abnormale zaak meer dat een verloning wordt vermeld in een advertentie? Zie je toch wel vaker hoor bij jobaanbiedingen...

          mvg,
          Bart
          Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

          Comment


          • #20
            Re: fotografen gezocht

            Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
            Verder vind ik het ook wat raar dat er bij de gestelde eisen niet eens naar foto's wordt gevraagd die de fotograaf maakt, maar een foto van de fotograaf zelf.
            Het is tegenwoordig tot niet zo'n abnormale zaak meer dat een verloning wordt vermeld in een advertentie? Zie je toch wel vaker hoor bij jobaanbiedingen...

            mvg,
            Bart
            Er wordt een CV gevraagd: dus als je het serieus meent en een goede cv wil doorsturen horen hier ook foto's bij. Zeker als het om een sollicitatie over fotografie gaat.
            Nikon D750 + Nikon D800 + handgrip (2 batterijen), SB900, Lens Nikkor 14 - 24 2.8, Lens nikkor 24-70 2.8, nikkor 70-200 2.8, 50 mm 1.8 Nikon, Macro 60 mm, Jinbei flitset 500 w, Studio. Manfrottostatief.

            Comment


            • #21
              Re: fotografen gezocht

              Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
              Er is toch nog steeds een wezenlijk verschil tussen het gratis afleveren van foto's aan een website die er niks aan verdient, en huisfotograaf spelen voor een zaak, die jouw foto's dan gaan verkopen...
              Bart,

              Als het gaat om de pure essentie dan zijn beide "opdrachten" hetzelfde ... Iemand zoekt voor een doel (al dan niet commercieel) een fotograaf.

              Mensen die een fotograaf zoeken voor een communie gaan daar ook niets aan verdienen, ook zij zoeken een fotograaf.

              Ik vrees dat we ook hier weeral een welles-nietes toer opgaan, als je als vrijwilliger bij een organisatie zit dan snap ik perfect dat je voor je eigen mensen geen factuur zal opmaken. Maar organisatoren / kleine festivals / fuiven die systematisch op zoek zijn naar externen die in ruil voor ingang en drank een dienst willen "vergoeden" ... daar heb ik het moeilijk mee. Net zoals ik het moeilijk heb met bepaalde kleinere festivals die goede lokale bands voor een appel en een ei willen laten spelen, maar dat is een een volledig andere discussie - die ik op andere plaatsen aankaart.

              Dat de organisatoren geen €800,00 kunnen ophoesten voor sfeerbeelden kan ik goed begrijpen maar volgens mij is "de gemotiveerde (gepasioneerde) fotograaf" bereid om voor bepaalde doelen, waar er een duidelijk eigenbelang is, een stuk van zijn prijs te doen omdat de opdracht in het verlengde van zijn interesses ligt. Dat is een win-win situatie!

              Mijn betoog hier is echter géén kruistocht - ik heb "niets" tegen amateurfotografen - integendeel ... mensen die mij kennen weten dat ik steeds de eerste in de rij sta om vragen te beantwoorden ongeacht of ze nu alles "zuiver" doen of niet
              www.fotofolio.be

              Comment


              • #22
                Re: fotografen gezocht

                Oorspronkelijk geplaatst door tini Bekijk bericht
                sommige reacties hier :b
                +1

                l.
                http://lievendevlaminck.wordpress.com/

                Comment


                • #23
                  Re: fotografen gezocht

                  dat begint hier meer op een neut-zaag-en leuterkot te lijken dan op een constructief forum. Ik lach zelf ook graag en heb ook al off-topic comments gepost, maar aub, laat al die negativiteit hier eens achterwege?

                  Jeetje wat een kindertuin.

                  Ik ben trouwens niet geïnteresseerd in de vacature
                  * Canon 5DmkIII + 5D mkII - 70-200 f/2.8 IS II L - 24-70 f/2.8 L - 85 f/1.8 - 50 f/1.2L -580EXII-mac-my website-my facebook page-my flickr*

                  Comment


                  • #24
                    Re: fotografen gezocht

                    er zijn ondertussen al meer negatieve reacties over de negatieve reacties dan er negatieve reacties waren. Wie is er dan de zageman?
                    The Knight That Says Ni...kon

                    Comment


                    • #25
                      Re: fotografen gezocht

                      Het gaat niet echt over de negatieve reacties, het gaat over de alom toenemende vraag naar " Een gratis Fotograaf " Voor Communie, Huwelijk, Concerten,Scheidingen Eigenlijk gaat het in sommige takken van de fotografie zelfs nog net iets verder, ik ben actief in de studiofotografie met modellen.
                      De normale vraag is, werk je TFP en of TFCD, dat is perfect, das de basis al jaren.
                      En dat is ook een volmondig JA.
                      De volgende vraag tegenwoordig: Werk je met een Visagiste, en is dat ook gratis ...
                      Antwoord JA, in sommige gevallen, anders zijn de kosten voor de make-up voor U
                      De volgende vraag : Kan je me komen halen en terugbrengen .....
                      En nog erger, (ditmaal een betaald model) ik wens een vergoeding van 100 Euro voor een shoot, ik wens daar alle beelden van op CD, en ik beslis over het gebruik van ieder beeld, je mag geen beeld gebruiken zonder mijn schriftelijke toestemming, ongeacht het contract.

                      Ja wasdana, in het vervolg toch maar landschap gaan doen ....
                      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                      Comment


                      • #26
                        Re: fotografen gezocht

                        Ik heb dit topic van het begin gevolgd ... en mij op de achtergrond gehouden ... maar nu is mijne bokaal popcorn ook op ... en heb ik dus mijn pollekes vrij om ook iets neer te schrijven hier.

                        Eigenlijk is het toch simpel :
                        1. heb je geen intresse : reageer dan ook niet
                        2. heb je wel intresse : stuur dan een PM of reageer 'en plein public'

                        of het nu gratis of niet is wordt zelfs niet vermeld, dus waarom daar dan op door blijven draven ... en zelfs dan is het nog altijd simpel :

                        1. heb je tijd en intresse : dan kan je beslissen om dit gratis te doen, op die manier vergaar je ervaring, vergroot je portfolio en kan je aan networking doen (en laten we wel wezen, als je dat goed doet is dat onbetaalbaar hoor)
                        2. heb je intresse maar geen tijd : dan vraag je een vergoeding ... geven ze die niet, op naar de volgende aanbieding ... time is money.
                        3. heb je geen intresse én geen tijd : ... wat doe je dan hier ? Je hebt geen tijd te verspillen ...

                        Het leven kan toch soms simpel zijn hé ... ik heb geen intresse en nog minder tijd, dus was ik niet van plan te reageren ... maar ja, mijnen popcorn was nu toch net op, dus moet ik toch even wachten tot de nieuwe lading klaar is
                        Last edited by LamboCars; 25 mei 2011, 12:34.
                        Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                        Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

                        Comment


                        • #27
                          Re: fotografen gezocht

                          Oorspronkelijk geplaatst door lambocars Bekijk bericht
                          het leven kan toch soms simpel zijn hé ... Ik heb geen intresse en nog minder tijd, dus was ik niet van plan te reageren ... Maar ja, mijnen popcorn was nu toch net op, dus moet ik toch even wachten tot de nieuwe lading klaar is :d
                          :d:d:d:d:d
                          Facebook: http://www.facebook.com/pages/Tim-Pe...19157834849647

                          Comment


                          • #28
                            Re: fotografen gezocht

                            voor modelfotografen die verlegen zitten om model is dit de ideale visvijver !
                            EOS5DMkIII/40D /Sony RX 100 MkIII/ EF70-200mmF/2.8L USM / EF 24-70mmF/2.8 / EF50mmF1,4 USM / EF100mmmF2,8 USM
                            https://sites.google.com/view/pdh65/

                            Comment


                            • #29
                              Re: fotografen gezocht

                              1: een goed forum maakt net meningsverschillen.

                              2: voor elk soort opdracht zijn er uitvoerders te vinden...

                              3: welles-nietes is blijkbaar de maatstaf op eender welk forum. van een creatief fotografieforum kan er misschien iets meer uit de bus komen.
                              Steven

                              Comment


                              • #30
                                Re: fotografen gezocht

                                Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk bericht
                                Bart,

                                Als het gaat om de pure essentie dan zijn beide "opdrachten" hetzelfde ... Iemand zoekt voor een doel (al dan niet commercieel) een fotograaf.
                                Ik vind dat niet ... Een discotheek of organisatie die fuiven organiseert, is een commerciele onderneming. Als ze dan een gratis of bijna gratis fotograaf zoeken (liefst een snotneus die ze alles kunnen wijsmaken), dat vind ik niet correct.

                                De site waar ik gratis voor fotografeer betaalt mij niet, maar anderzijds hebben ze ook geen commercieel belang bij mijn foto's. Ze verkopen ze niet, en de bands of platenfirma's of zalen gebruiken ze ook niet. En ze verdienen er ook niks aan.

                                In die zin neem ik niemands job af.

                                Het enige wat ik krijg is gratis inkom (een stempel, geen ticket) , maar zelfs dat kan ik niet verpatsen als ik dat al zou willen.

                                De webmaster van de concertfotografiesite heeft een druk hoofdberoep en de site is gewoon een hobby, uit passie voor 'alternatieve' muziek.
                                Canon-man. Concerten en natuur.
                                Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

                                Comment

                                Working...
                                X