Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Moest je gerief gestolen worden...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Moest je gerief gestolen worden...

Als mijn materiaal gepikt zou worden, zou ik ook nieuw materiaal op krediet kopen, omdat ik me moeilijk kan voorstellen om weken of maanden zonder te zitten !

Ik heb wel ontdekt dat ik van mijn 2 'pro' bodies er tegenwoordig altijd maar 1 meepak, dus dan zouden ze me zowel thuis als onderweg moeten overvallen om zonder te vallen. En er is altijd nog mijn 500D.

Mijn rugzak is wel vrij onopvallend.

Als ik zie hoe sommige mensen in de stad te koop lopen met hun fototoestel, al is t er eentje van 100 euro uit Aldi, dat zou ik nooit doen. En die kleine draagtasjes met de merknaam op ...

Als ik naar concerten in Brussel ga, ga ik tegenwoordig liever met de auto om de trein te vermijden (hoewel ik gratis met de trein kan). Ik parkeer me in een parkeergarage dicht bij de zaal en loop niet onnodig veel rond in louche buurten.

Als ik bv een terrasje doe, draai ik altijd mijn been in de draagriem.

Ik zou nooit mijn tas op een draagrek in de trein leggen, al is het maar de rugzak die ik meepak naar t werk en waar enkel wat documenten van t werk en mijn boterhammen zitten ...

Kop op !!!
    Canon-man. Concerten en natuur.
    Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

[Mod-LesC]Verplaatst van Camera's naar Algemeen, waar je wel meer dergelijke topics aantreft. Weet dat als je je gegevens (serienummers e.d.) doorspeelt bv via privébericht, een Mod jouw gestolen goederen kan opnemen in de speciaal daartoe bestemde topic. KLIK[/Mod]
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3.1) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Hoe is het gebeurt? Niet opgelet?
        Andy Lemaire

andylemaire.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Anthon Bekijk bericht
          Eingelijk geen hypotetische vraag, want zondag hebben ze al mijn foto spullen op een trein naar Ardennen gepikt (eos 550D met grip, Canon 50mm 1.4, Samyang Fisheye, 24-70L, Speedlite EX580II, Benro carbon statief, en nog wat kleine dingen in een splinter nieuwe Lowepro zak - samengeteld meer dan 3000 euro waard).

Maarja, van mij part kunnen ze die spullen in hun reet steken, maar stoppen met dit fascinerende bezigheid ga ik echt niet doen! Ze kunnen mijn gerief afpakken, maar niet mijn passie. (blijft een grote tegenslag, dat wel).
          Daarom heb ik besloten niet lang te wachten, en direct nieuw gerief op krediet te kopen. (hoewel ik helemaal niet rijk ben)

Ik denk dat ik toch een overschakeling ga doen naar Nikon (D7000).
          Wat lensen betreft, neem ik terug een 50mm 1.4 en samyang Fisheye (echt een prachtige lens IMHO). Dan nog een goedkope manuele flitser van Yongnou, omdat ik zelden de ETTL gebruik.
          Deze keer ga ik geen zoom pakken voor -70mm range, gewoon paar vaste lenzen (eerst gewoon de 50mm). 2 stops meer licht is voor mij belangrijker dan snel je kader kunnen aanpassen, bij mijn 24-70 gebruikte ik toch bijna altijd de extrema.
          Ik vind dat je er nogal licht over heen gaat. Spullen gepikt, hop meteen nieuw gerief! Voor een beroepsfotograaf is dat haalbaar want hij verdient er geld mee maar een 24-70 opnieuw kopen en al de rest erbij... wat garandeert dat je ze niet opnieuw zult verliezen?

Hoe bescherm je je gerief?
          Door je hoofd erbij te houden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MadJazz Bekijk bericht
            Ik vind dat je er nogal licht over heen gaat. Spullen gepikt, hop meteen nieuw gerief! Voor een beroepsfotograaf is dat haalbaar want hij verdient er geld mee maar een 24-70 opnieuw kopen en al de rest erbij... wat garandeert dat je ze niet opnieuw zult verliezen?
            2de optie is natuurlijk voor altijd stoppen met fotografie, een garantie heb je nooit, dat wist ik vanaf het begin al (tenzij verzekerd, maar zelfs dan nog).
            Het leven gaat gewoon door, dat zijn nu dure spullen, waarvoor ik echt lang en hard gewerkt heb - maar dat is nu verleden tijd.

Oorspronkelijk geplaatst door MadJazz Bekijk bericht
            je hoofd erbij te houden.
            Dat is nu een beetje arrogant - zoiets kan iedereen overkomen. Het is niet zo dat ik in slaap gevallen was, of te veel gedronken had. De spullen waren recht voor mijne neus, ik was afgeleid door de andere gast - ze waren georganiseerd, en dan vinden ze wel een manier. Sorry dat ik geen racist ben, hé. Nu dus wel.
            Je hoofd erbij te houden - is niet genoeg, vrees ik. Een goochelaar kan zijn publiek ook keer op keer misleiden, ook al let iedereen kei hard op. Dat is juist hetzelfde.

Comment

Join the club, ben zo vorig jaar ook 3000 euro aan gerief kwijtgespeeld op de Thalys. Geen lowepro zak meer en inderdaad nu hou ik alles de hele tijd vast.
              Je moet maar denken dat het bekrompen mensen zijn die dieven, ze zullen op zo'n manier nooit een deftig leven hebben.
              Positieve aan dat verhaal is dat ik daarna een camera heb gekocht waar ik betere foto's mee maak dus toch iets
              Aangezien ik op weg was naar een opdracht in parijs maar in de fnac een 5d2 gekocht aan een absurde prijs

Ik zie geen probleem met op krediet kopen, als je nu als tussenoplossing goedkoop materiaal koopt dan maak je daar binnen een paar maanden toch weer verlies op. Enkele maanden niet fotograferen is niet echt een aantrekkelijke optie.

Comment

Dat denk ik ook, want die zak lag echt voor mijne neus, en er zaten 4 mensen links van mij - aangesproken geweest door een marokaan, ik draai mij om - zak gewoon gevaporiseerd, de marokaan afgestapt... gans die trein afgelopen - nikske...

:
                dat van die marokanen heb ik ook al meegemaakt, zit geregeld zo een duo op de trein ook (ene met een lelijk litteken in zijn gezicht): de ene spreekt u aan de andere gaat zo staan dat andere mensen eventueel niets zien en voor ge het weet zijn ze met uw spullen weg.
                Zo al iemand op de lijn Brussel-Dendermonde zijn laptop weten gestolen hebben en een andere zijn portefeuille.
                Daarom dat ik NOOIT mijn zak aan mijn voeten of zo zet, altijd een band rond mijn arm, sluiting naar me toe enzovoort, de tas blijft altijd aan mijn lijf (desnoods gebruik ik met de heupriem ook al ziet het er dan een beetje belachelijk uit.

Ivm met nieuw kopen op krediet: NIET doen zou ik zeggen.
                krediet is nooit goed, vind ik.
                Ik heb dan wel 7 maand gespaard voor mijn toestel, maar ik moet er niets meer van afbetalen, en heb ik toebehoren nodig (lens, flits etc...) dan spaar ik daar voor
                Mijn Blog
                D3100 - AF-S DX Nikkor 18-55 mm - AF-S DX NIKKOR 55-300mm f/4.5-5.6G ED VR -Nikkor AF-S 35mm f/1.8 G DX

Comment

De spullen waren recht voor mijne neus, ik was afgeleid door de andere gast - ze waren georganiseerd, en dan vinden ze wel een manier.
                  dat zijn ze inderdaad, ze hebben een aantal maanden alle lijnen van/naar Brussel zo in het vizier gehad (hetgeen makkelijk is gezien controleurs ZELDEN controleren tussen de stations van "lijn 26" (stations groot brussel: schuman, simonis, west, zuid, noord, centraal, jette, quartier leopold, bockstal, bordet, haren en haren-zuid enz...)
                  op die manier moeten ze zelf geen ticket kopen (een mivb kaartje hebben is voldoende) en stappen ze bijv in de trein die van noord naar jette rijdt en stappen ze daar af om de tram, of een trein terug te nemen.
                  Ander voordeel is: korte afstand tussen de stations en pendelaars vinden het niet abnormaal dat iemand bijv. vraagt of hij op de juiste trein zit (wat dan niet die trein is) en dat die de volgende halte afstapt.
                  Mijn Blog
                  D3100 - AF-S DX Nikkor 18-55 mm - AF-S DX NIKKOR 55-300mm f/4.5-5.6G ED VR -Nikkor AF-S 35mm f/1.8 G DX

Comment

Vroeger was de bestolene het slachtoffer en de degene die iets ontvreemde was een dief.

Tegenwoordig is de dief gewoon een slim persoon en is de bestolene geen slachtoffer meer, maar de idioot die niet oplet en het dus zelf heeft gezocht...

Een heel spijtige tendens als je 't mij vraagt...

mvg,
                    Bart
                    Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

Comment

[Mod-LesC]Opgelet dat dit geen maatschappelijke discussie wordt. Blijf bij de vraag van de TS.[/Mod]

...
                      But what would you do?? Comentaar of advies is altijd welkom.
                      Iemand gelijkaardige ervaringen meegemaakt?
                      Hoe bescherm je je gerief?
                      ...
                      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3.1) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JCviggen Bekijk bericht
                        Ik zie geen probleem met op krediet kopen, als je nu als tussenoplossing goedkoop materiaal koopt dan maak je daar binnen een paar maanden toch weer verlies op. Enkele maanden niet fotograferen is niet echt een aantrekkelijke optie.
                        Dat vind ik eigenlijk ook. Ik ken mijn eigen, als ik een goedkoop toestel ga kopen in 2de hands, ga ik die sowieso willen houden als een back up. Dan nog liever een analoge camera, dat zie ik eventueel wel nog zitten - als het toch back to the basics wordt. Misschien ga ik dat doen.

Nu weet ik niet of die btw optie nog beschikbaar zal zijn tegen Kerstmis.

Comment

Ik ben zelf veel onderweg met materiaal...als ik het ergens neerzet waar ik zelf bij zit, dan steek ik altijd mijn voet of been door 1 vd draaglussen, en ga ik op de lus zelf staan (shoulderstrap, of rugzakstrap)...op die manier voel je op zijn minst wanneer er iemand aan je tas zit...en als ze de zak meetrekken, hang ik er automatisch mee aan

Comment

Een hoop zielige reacties hier... (racisme, oordelen dat de slachtoffers zelf schuld treffen,...). Zielig!

On topic: Bedoel je dat je het BTW-nummer van iemand anders gaat gebruiken om de BTW kunnen te recupereren? Is ten eerste niet echt legaal en een groot risico voor het bedrijf dat zijn nummer ter beschikking stelt. Ten tweede: vergeet niet dat geen enkele factuur op jouw naam zal staan... Lijkt me een heel slecht begin om dan op zoek te gaan naar een verzekering bijvoorbeeld.
                            www.focusfotografie.be
                            www.facebook.com/eviwilmus

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Evi Photo Bekijk bericht
                              Een hoop zielige reacties hier... (racisme, oordelen dat de slachtoffers zelf schuld treffen,...). Zielig!

On topic: Bedoel je dat je het BTW-nummer van iemand anders gaat gebruiken om de BTW kunnen te recupereren? Is ten eerste niet echt legaal en een groot risico voor het bedrijf dat zijn nummer ter beschikking stelt. Ten tweede: vergeet niet dat geen enkele factuur op jouw naam zal staan... Lijkt me een heel slecht begin om dan op zoek te gaan naar een verzekering bijvoorbeeld.
                              Dit bedoelde ik nu met teveel details blootgeven.
                              Het lijkt misschien onschuldig, maar in feite pleeg je op die manier fraude.
                              Nikon D7000 en wat lenzen.
                              http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Evi Photo

Ik volg van de eerste tot de laatste letter.
                                Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

Comment

Working...
                                X