Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

sensorvlekje verwijderen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: sensorvlekje verwijderen

Oorspronkelijk geplaatst door Kendo Bekijk bericht
    nee das de spiegel , het matglas is er boven
    Dus zie je ook het matglas daar, dat is één van de typerede eugenschappen van een spiegel.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

na het goed bestuderen van het stof merk ik hetvolgende: er steekt in de body een plaatje met een raster op, aangezien dit het plaatje lijkt dat richting zoeker (naar boven dus) steekt, vermoed ik dat dit het matglas is. Als ik nu door de zoeker kijk, en ik beweeg de de camera van links naar rechts, en dus mijn oog een iets andere hoek.positie inneemt, dan merk ik dat de stofdeeltjes een klein beetje anders verschuiven tov het raster. Hierdoor vermoed ik dat het vuil zich niet op het matglas zelf bevind, dus het begint een raadsel te worden

Als er niets van vuil op de foto te merken is kan het niet op de sensor zelf zitten he? en dan is het beter om daar niet aan te komen. Dus enkel dop van body eraf nemen (zonder in de camera 'sensor reiniging' aan te zetten) en daar moet het dan ergens toch verscholen zitten.?

Comment

http://tokyobling.files.wordpress.co...pg?w=720&h=481

Hierboven zie je een doorsnede van een camera (D3 in dit geval) als je dar het traject van de zoeker tot aan de spiegel volgt zie je dat het niet eenvoudig is om stof in de zoeker te verwijderen
        Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

iemand enig idee wat het kost om dit door te laten uitkuisen (de zoeker wordt blijkbaar bvb bij Art en Craft niet uitgekuist, enkel de sensor. Zij konden me niet zeggen wat het zou kosten om het op te sturen naar canon en door hen de zoeker te laten kuisen).

Ik heb matglas er al uitgehaald, maar na reinigen niets verschil/verschuiving van de spikkels. Er was op het matglas ook niets te zien. Dan zit het dus nog dieper in de body? Of om te contrleren of het toch aan het matglas ligt: is het toegestaan het matglas eruit te halen, lens op de body en dan zonder matglas door de zoeker te kijken of de spikkels nog aanwezig zijn, of gaat dit problemen geven?

Comment

Er is geen wet die dat verbiedt, maar het concept is: een probleem is pas een probleem als jij dat er van maakt.
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Working...
            X