Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Werkloos en ondertussen professioneel fotograaf proberen te worden?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Werkloos en ondertussen professioneel fotograaf proberen te worden?

    Hij zal, om er een normaal leven van te kunnen hebben toch een 3-4000 bruto in de maand moeten kunnen binnenhalen, naargelang het materiaal waarmee hij ook wenst te werken...

    alleszins al 2500 euro bruto voor zijn maandelijkse bezoldiging... ( = 13-1400 over, een doordeweeks arbeidersloon )

    de rest, materiaal ( D3s met een 70-200 2.8, computer, HD's, Software ) , afschrijvingen, belastingen van zijn bedrijfje, Boekhouder/Fiscalist ) ...

    Dus... Communiefotootjes doen aan 80-90 euro de sessie zoals ik er een paar zelfstandigen ken ?

    Comment


    • #32
      Re: Werkloos en ondertussen professioneel fotograaf proberen te worden?

      Dankjewel voor al jullie reacties!
      Ik ga de link naar mijn broer zijn website er niet opzetten want ik wil hem natuurlijk zijn privacy gunnen, hij heeft er niet echt om gevraagd dat ik deze topic ben gestart, het is nogal een gevoelig onderwerp bij ons thuis
      Maar ik denk niet dat hij bij de professionele fotografen hoort, neen ik ben er zelfs zeker van.

      Ik vind het heel jammer, en ik ben (net zoals velen onder jullie) van mening dat hij gerust mag dromen maar dat hij dit niet op kosten van anderen moet doen. Hij leeft waarschijnlijk nog zo'n 60 jaar en daarin kan hij elk weekend fijn foto's trekken en eventueel iets moois opbouwen. Maar ondertussen moet hij ervoor zorgen dat hij zelfstandig kan overleven, dus moet hij geld verdienen, punt uit.

      Mijn ouders zijn hem gelukkig ferm aan het pushen om te gaan werken, anders verliest hij zijn auto en een heel stuk van zijn vrijheid. Dus het zal er hopelijk wel van komen maar het gaat nog voor heel wat ruzies zorgen hier

      Dromers zijn er altijd geweest, maar in deze tijd kun je een eigen website starten (en met een beetje skills kan die website er erg professioneel uitzien) en dan lijkt het al snel alsof je supergoed bezig bent. Maar inderdaad, dat gratis fotograferen zal hem nooit ver brengen.

      Zo is het volgens mij bij alle artistieke en creatieve beroepen, het zijn de mooiste beroepen maar de moeilijkste. Hoe zeggen ze dat ook al weer, Genialiteit is 1% inspiratie en 99% transpiratie.

      Comment


      • #33
        Re: Werkloos en ondertussen professioneel fotograaf proberen te worden?

        Oorspronkelijk geplaatst door NoShizSherlock Bekijk bericht
        Dankjewel voor al jullie reacties!
        Ik ga de link naar mijn broer zijn website er niet opzetten want ik wil hem natuurlijk zijn privacy gunnen, hij heeft er niet echt om gevraagd dat ik deze topic ben gestart, het is nogal een gevoelig onderwerp bij ons thuis
        Maar ik denk niet dat hij bij de professionele fotografen hoort, neen ik ben er zelfs zeker van.

        Ik vind het heel jammer, en ik ben (net zoals velen onder jullie) van mening dat hij gerust mag dromen maar dat hij dit niet op kosten van anderen moet doen. Hij leeft waarschijnlijk nog zo'n 60 jaar en daarin kan hij elk weekend fijn foto's trekken en eventueel iets moois opbouwen. Maar ondertussen moet hij ervoor zorgen dat hij zelfstandig kan overleven, dus moet hij geld verdienen, punt uit.

        Mijn ouders zijn hem gelukkig ferm aan het pushen om te gaan werken, anders verliest hij zijn auto en een heel stuk van zijn vrijheid. Dus het zal er hopelijk wel van komen maar het gaat nog voor heel wat ruzies zorgen hier

        Dromers zijn er altijd geweest, maar in deze tijd kun je een eigen website starten (en met een beetje skills kan die website er erg professioneel uitzien) en dan lijkt het al snel alsof je supergoed bezig bent. Maar inderdaad, dat gratis fotograferen zal hem nooit ver brengen.

        Zo is het volgens mij bij alle artistieke en creatieve beroepen, het zijn de mooiste beroepen maar de moeilijkste. Hoe zeggen ze dat ook al weer, Genialiteit is 1% inspiratie en 99% transpiratie.
        Ik weet niet of jij de oudste of de jongste van de 2 broers bent, maar het lijkt me toch dat jij veruit de nuchterste en meest realistische kijk op het leven hebt...
        Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

        Comment


        • #34
          Re: Werkloos en ondertussen professioneel fotograaf proberen te worden?

          Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
          Ik weet niet of jij de oudste of de jongste van de 2 broers bent, maar het lijkt me toch dat jij veruit de nuchterste en meest realistische kijk op het leven hebt...
          Ik ben de oudste zus en dankuwel! ik hoop da mijn broer ook snel zijn levensvisie wat gaat bijschaven, al dan niet onder dwang

          Comment


          • #35
            Re: Werkloos en ondertussen professioneel fotograaf proberen te worden?

            Oorspronkelijk geplaatst door NoShizSherlock Bekijk bericht
            ......... ik hoop da mijn broer ook snel zijn levensvisie wat gaat bijschaven, al dan niet onder dwang
            gewoon lid laten worden van BD.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment


            • #36
              Re: Werkloos en ondertussen professioneel fotograaf proberen te worden?

              Oorspronkelijk geplaatst door NoShizSherlock Bekijk bericht
              Ik ben de oudste zus en dankuwel! ik hoop da mijn broer ook snel zijn levensvisie wat gaat bijschaven, al dan niet onder dwang
              dus er is een visie die bijgeschaafd kan worden. Toen ik in t jeugdwerk zat moesten we vaak van 0 vertrekken. da's nog moeilijker
              The Knight That Says Ni...kon

              Comment


              • #37
                Re: Werkloos en ondertussen professioneel fotograaf proberen te worden?

                Oorspronkelijk geplaatst door NoShizSherlock Bekijk bericht
                Ik ben de oudste zus en dankuwel! ik hoop da mijn broer ook snel zijn levensvisie wat gaat bijschaven, al dan niet onder dwang
                Oeps... Sorry, ik had niet door dat je een zus was...
                Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

                Comment


                • #38
                  Re: Werkloos en ondertussen professioneel fotograaf proberen te worden?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
                  Oeps... Sorry, ik had niet door dat je een zus was...
                  Tuurlijk wel.. Der is genen enkele vent die zo objectief over iets kan schrijven... Vrouwen hebben allemaal veel gezonder verstand in zulke dingen...

                  Comment


                  • #39
                    Re: Werkloos en ondertussen professioneel fotograaf proberen te worden?

                    Oorspronkelijk geplaatst door tommmm Bekijk bericht
                    Tuurlijk wel.. Der is genen enkele vent die zo objectief over iets kan schrijven... Vrouwen hebben allemaal veel gezonder verstand in zulke dingen...
                    Slijmbal!
                    hahaha
                    Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

                    Comment


                    • #40
                      Re: Werkloos en ondertussen professioneel fotograaf proberen te worden?

                      Op de vorige editie van BelgiumdigitalLive was er een sessie "van Hobby tot Pro" i.s.m. Unizo. Daar kwam Francis Tilborghs zijn persoonlijke ervaringen delen hoe hij zijn droom van hobby tot pro verwezelijkt.

                      Hij deelt nu deze ervaringen en andere nuttige tips in zijn nieuwe blog "Tips voor startende fotografen"

                      Als je de stap overweegt van hobby naar pro, volg dan deze blog

                      @NoShizSherlock
                      Ik raad je broer zeker aan verder te studeren, hij kan een richting kiezen die ondersteunend kan zijn voor zijn (toekomstig) beroep als fotograaf.
                      Ik denk o.a. aan sales en marketing, administratie en boekhouding, ... kennis waar hij nu al zijn kost mee kan verdienen en die later ook nuttig zijn als je als zelfstandige je eigen weg op gaat.

                      Comment


                      • #41
                        Re: Werkloos en ondertussen professioneel fotograaf proberen te worden?

                        Ik heb niet alles gelezen, maar om het kort te houden:

                        als je éénmaal gratis werkt is het moeilijk om er achteraf geld voor te vragen. Ze zullen wel een nieuwe gratis fotograaf zoeken.

                        Eigenlijk zouden ze de personen die gratis werken moeten aangeven als zwartwerkers.. Problem(s) solved and everyone gets paid!
                        Andy Lemaire

                        andylemaire.be

                        Comment


                        • #42
                          Re: Werkloos en ondertussen professioneel fotograaf proberen te worden?

                          Oorspronkelijk geplaatst door andylemaire Bekijk bericht
                          Eigenlijk zouden ze de personen die gratis werken moeten aangeven als zwartwerkers.. Problem(s) solved and everyone gets paid!
                          Ik ben vorige week bij een vriendin een Ikea kast ineen gaan vijzen. Ik beken, sluit mij op!!!
                          The Knight That Says Ni...kon

                          Comment


                          • #43
                            Re: Werkloos en ondertussen professioneel fotograaf proberen te worden?

                            Oorspronkelijk geplaatst door andylemaire Bekijk bericht
                            als je éénmaal gratis werkt is het moeilijk om er achteraf geld voor te vragen. Ze zullen wel een nieuwe gratis fotograaf zoeken.
                            Klopt inderdaad, en als ze er geen gratis vinden zullen ze wel betalen
                            Probleem zijn de allereerste keren dat je een opdracht doet, dan heb je nog niks om op terug te vallen, maar eens je dat wél hebt moet je gewoon (voldoende) geld vragen. Je zal er misschien een keer iets door verliezen maar dat zal zich zeker terugbetalen. En inderdaad, zo zet je geen collega's in't zak!
                            [FONT="Tahoma"]www.carlopeeters.be

                            Comment


                            • #44
                              Re: Werkloos en ondertussen professioneel fotograaf proberen te worden?

                              Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
                              Ik ben vorige week bij een vriendin een Ikea kast ineen gaan vijzen. Ik beken, sluit mij op!!!
                              Dat is iets heel anders.. Zullen we dan onderscheid maken tussen een 'vriendendienst' en 'in opdracht van'?
                              Ik denk niet dat je al die festivalorganisatoren zo persoonlijk kent dat je overal vriendendiensten doet.

                              Zelf ben ik er ook mee bezig en ik ga gewoon niet als ik er uiteindelijk zelf niks aan heb.
                              Dan feest ik liever zelf mee ipv te werken hoor..
                              Andy Lemaire

                              andylemaire.be

                              Comment


                              • #45
                                Re: Werkloos en ondertussen professioneel fotograaf proberen te worden?

                                Oorspronkelijk geplaatst door andylemaire Bekijk bericht
                                Dat is iets heel anders.. Zullen we dan onderscheid maken tussen een 'vriendendienst' en 'in opdracht van'?
                                Ik denk niet dat je al die festivalorganisatoren zo persoonlijk kent dat je overal vriendendiensten doet.

                                Zelf ben ik er ook mee bezig en ik ga gewoon niet als ik er uiteindelijk zelf niks aan heb.
                                Dan feest ik liever zelf mee ipv te werken hoor..
                                dus als een vriendin mij in 't zwart zou betalen ben ik geen zwartwerker.
                                The Knight That Says Ni...kon

                                Comment

                                Working...
                                X