Voor school hebben we als opdracht gekregen om een reportage te maken van 7 foto's. Mijn tante en oom telen nog asperges, niet voor de veiling maar zo wat voor eigen gebruik, en ik dacht dit 'proces' te fotograferen en het liefst analoog (weet niet hoe het komt maar heb een analoge microbe te pakken).
Nu is de plaats waar mijn tante de asperges kuist, heel donker. De films die ik heb zijn ISO 400, maar als ik het goed begrijp kan ik +2 belichtingscompensatie toepassen en dan heb ik ISO 1600? Dacht wel dat dit met de ganse film zo moet maar wat dan met de foto's die ik buiten neem, worden deze dan niet overbelicht?
Vraag me ook af welke lenzen ik het best meeneem. Voor mijn digitale nikon heb ik 2 lichtsterke lenzen van 50 mm 1,4 f en 85 mm 1,8f, maar mijn analoge lens is een niet zo sterke (F4,5) zoomlens, zomen werkt wel makkelijker maar ik vrees dan voor de resultaten mbt belichting en flitsen wil ik liever niet.
Ook tips rond wat ik zeker moet fotograferen zijn van harte welkom... ben zelf niet zo zeer thuis in dit beroep en is ook mijn eerste reportage. De handen, het veld, asperges zelf, kuisen, inbinden,...
Ik weet dat het misschien veel vragen zijn maar morgen ga ik nog eens op verkenning en maandag dan de foto's nemen. Ik ben graag goed voorbereid en vertrek graag met een idee, en het helpt om daarnaar met anderen te kijken.![Embarrassment](https://forum.belgiumdigital.com/core/images/smilies/redface.gif)
Alvast bedankt!
Nu is de plaats waar mijn tante de asperges kuist, heel donker. De films die ik heb zijn ISO 400, maar als ik het goed begrijp kan ik +2 belichtingscompensatie toepassen en dan heb ik ISO 1600? Dacht wel dat dit met de ganse film zo moet maar wat dan met de foto's die ik buiten neem, worden deze dan niet overbelicht?
Vraag me ook af welke lenzen ik het best meeneem. Voor mijn digitale nikon heb ik 2 lichtsterke lenzen van 50 mm 1,4 f en 85 mm 1,8f, maar mijn analoge lens is een niet zo sterke (F4,5) zoomlens, zomen werkt wel makkelijker maar ik vrees dan voor de resultaten mbt belichting en flitsen wil ik liever niet.
Ook tips rond wat ik zeker moet fotograferen zijn van harte welkom... ben zelf niet zo zeer thuis in dit beroep en is ook mijn eerste reportage. De handen, het veld, asperges zelf, kuisen, inbinden,...
Ik weet dat het misschien veel vragen zijn maar morgen ga ik nog eens op verkenning en maandag dan de foto's nemen. Ik ben graag goed voorbereid en vertrek graag met een idee, en het helpt om daarnaar met anderen te kijken.
![Embarrassment](https://forum.belgiumdigital.com/core/images/smilies/redface.gif)
Alvast bedankt!
Comment