Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Concertfotografie: 3 nummers regel

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Concertfotografie: 3 nummers regel

    Ik bedoelde het niet zoals jij denkt. Ik vraag me gewoon af of fotograferen zo storend is voor de artiesten (zeker zonder flash). Zeker bij hardere concerten horen ze het geklik niet, laat staan dat ze de fotografen zien staan.

    Het kan enkel storend zijn voor de betalende bezoekers, maar die fotograferen dan heel de tijd met een flash of nemen het concert op met een videocamera of dictafoon...

    Met de 3-songs regel heb ik geen probleem.
    Canon-man. Concerten en natuur.
    Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

    Comment


    • #17
      Re: Concertfotografie: 3 nummers regel

      Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
      Artiesten zijn publieke figuren en een concert is een openbaar evenement.
      Een concert is zeker niet altijd een openbaar evenement.
      Als er onder andere inkom wordt gevraagd en het is in een privezaal bv AB of op een prive festival weide zoals werchter ,dan is het al geen openbaar evenement meer.
      Dikwijls staat er op de ticketen iets van fotograferen niet toegestaan

      Comment


      • #18
        Re: Concertfotografie: 3 nummers regel

        Als fotograferen verboden is, waarom staat iedereen dan (crappy) foto's te nemen met een compactje met flits of met een Iphone die dan eerst nog een raar geluidje maakt.

        En niet enkel de eerste 3 songs, maar heel de tijd.

        Ik denk dat dat de artiest harder stoort dan 5 concertfotografen die zich aan de regels houden.
        Canon-man. Concerten en natuur.
        Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

        Comment


        • #19
          Re: Concertfotografie: 3 nummers regel

          Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
          Als fotograferen verboden is, waarom staat iedereen dan (crappy) foto's te nemen met een compactje met flits of met een Iphone die dan eerst nog een raar geluidje maakt.

          En niet enkel de eerste 3 songs, maar heel de tijd.

          Ik denk dat dat de artiest harder stoort dan 5 concertfotografen die zich aan de regels houden.
          Dat zijn fans, die kopen oa de cd's van de artiest, betalen hun ticket en zo verder
          Die zitten niet van links naar rechts in de frontstage te lopen voor foto's te maken
          Van die personen leeft een artist, niet van een crappy wannabee concertfotograaf die als een gek in de front zit foto's te maken om toch maar een goede foto te hebben
          Aan fans zal een artiest zich niet zo snel storen, wel aan mensen die in de frontstage zitten
          De persfotografen heb ik nog niet echt horen klagen over die 3 nummers regel welke al heel lang van toepassing is (zeker al een goede 20jaar voor zover ik me kan herinneren )

          Comment


          • #20
            Re: Concertfotografie: 3 nummers regel

            Oorspronkelijk geplaatst door gert007 Bekijk bericht
            Dat zijn fans, die kopen oa de cd's van de artiest, betalen hun ticket en zo verder
            Die zitten niet van links naar rechts in de frontstage te lopen voor foto's te maken
            Van die personen leeft een artist, niet van een crappy wannabee concertfotograaf die als een gek in de front zit foto's te maken om toch maar een goede foto te hebben
            Aan fans zal een artiest zich niet zo snel storen, wel aan mensen die in de frontstage zitten
            De persfotografen heb ik nog niet echt horen klagen over die 3 nummers regel welke al heel lang van toepassing is (zeker al een goede 20jaar voor zover ik me kan herinneren )
            artiesten storen zich regelmatig aan fans. Zo wil de drummer van Pink Floyd (volgens de Humo rock n roll citaten) een nummer niet meer spelen omdat de fans het ritme niet begrijpen en er totaal tegenin klappen.
            The Knight That Says Ni...kon

            Comment


            • #21
              Re: Concertfotografie: 3 nummers regel

              Ik ben zowel een fan als een 'wannabe' concertfotograaf en ik loop niet als een gek van links naar rechts in de frontstage, die er meestal nog niet is bij het soort concerten die ik doe ...

              Als ik (gratis) naar een uitverkocht concert kan gaan omdat ik mag fotograferen, verkoop ik ook altijd mijn ticket aan een fan aan kostprijs of minder, ipv de dubbele prijs.

              Ik verkoop geen tickets of foto's die ik genomen heb aan woekerprijzen op Ebay zoals sommige andere concertfotografen.

              In de eerste plaats ben ik een muziekliefhebber.
              Last edited by johan de man; 12 april 2011, 15:15.
              Canon-man. Concerten en natuur.
              Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

              Comment


              • #22
                Re: Concertfotografie: 3 nummers regel

                Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                Mag jij in ruil dan hun muziek van het net plukken of willen ze daarvoor liever betaald worden? (Ik hoop dat het niet om Hoo... met AC gaat want die ging nog maar pas te keer over downloads van het net )
                ik denk niet dat die muziek op het net te vinden is, behalve dan mss op hun myspace.
                Ik ga dan ook zelden naar grote groepen kijken. Wat ik al wel gemerkt heb, is dat het lang niet altijd aan de muzikanten ligt, maar soms gewoon aan de zaal dat er moeilijk gedaan wordt.
                hoe meer f**k hoe meer vreugd

                **=ol

                Comment


                • #23
                  Re: Concertfotografie: 3 nummers regel

                  Oorspronkelijk geplaatst door Tyrr Bekijk bericht
                  ik denk niet dat die muziek op het net te vinden is, behalve dan mss op hun myspace.
                  Ik ga dan ook zelden naar grote groepen kijken. Wat ik al wel gemerkt heb, is dat het lang niet altijd aan de muzikanten ligt, maar soms gewoon aan de zaal dat er moeilijk gedaan wordt.
                  Ik denk niet meteen dat het de artiest of de zaal is maar veelal het management.
                  EMBLEMATA.BE
                  http://www.dewestelinckphotography.com <- Mijn website

                  Comment


                  • #24
                    Re: Concertfotografie: 3 nummers regel

                    Oorspronkelijk geplaatst door Neildewe Bekijk bericht
                    Ik denk niet meteen dat het de artiest of de zaal is maar veelal het management.
                    Dus de band, omdat het management tegenwoordig toch ook onderdeel is van de band.

                    Ik denk dat de 3 nummers idd voor de beroepsfotografen wel vodoende moeten zijn, mits er niet wordt tegengewerkt en er ook attractieve lightsettings, kleding enz. aanwezig zijn. Voordeel is dat de fotograaf lekker vroeg thuis kan zijn

                    Ik stoor me (als concertbezoeker) meer aan alle kneuzen die met een (soort van) IPhone opnames gaan maken en die dan de volgende dag op alle Social Media "te zien" zijn. Daaruit blijkt dus dat kwaliteit van foto of film totaal niet belangrijk meer is en wat voor beeld dan ook alleen maar dient om te laten zien dat ze erbij waren. Ondertussen vergeet de maker dat om hem/haar heen mensen staan die niet in het felle licht van het beeldscherm willen kijken maar wel aandacht voor de muziek/artiest hebben.

                    'Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal'

                    Comment


                    • #25
                      Re: Concertfotografie: 3 nummers regel

                      Oorspronkelijk geplaatst door nikonias Bekijk bericht
                      Ik denk dat de 3 nummers idd voor de beroepsfotografen wel vodoende moeten zijn, mits er niet wordt tegengewerkt en er ook attractieve lightsettings, kleding enz. aanwezig zijn. Voordeel is dat de fotograaf lekker vroeg thuis kan zijn
                      voila se, t zijn de fotografen zelf die dat geregeld hebben.
                      The Knight That Says Ni...kon

                      Comment


                      • #26
                        Re: Concertfotografie: 3 nummers regel

                        Ik stoor me er niet hard aan maar zou persoonlijk liever meer dan 3 nummers hebben. Soms merk je echt dat ze pas na 3 nummers de grove middelen inzetten (costumes, energy, lighting)... en dat moet je dan missen als fotograaf.
                        EMBLEMATA.BE
                        http://www.dewestelinckphotography.com <- Mijn website

                        Comment


                        • #27
                          Re: Concertfotografie: 3 nummers regel

                          Heb nu al een paar keer voor vrienden een concert mogen doen zonder die regel.
                          Het zal inderdaad wel lukken om in de eerste 3 songs goede foto's te maken, maar de mooiste expressie van de groep zal spijtig genoeg in de laatste 3 songs zitten.
                          Flickr

                          Comment


                          • #28
                            Re: Concertfotografie: 3 nummers regel

                            Oorspronkelijk geplaatst door nikonias Bekijk bericht
                            Ik stoor me (als concertbezoeker) meer aan alle kneuzen die met een (soort van) IPhone opnames gaan maken en die dan de volgende dag op alle Social Media "te zien" zijn.
                            Ik stoor me er meer aan dat die mensen met hun iphones, compactcamera's, enz. het toestel omhoog houden, waardoor ik naar hun schermke moet kijken en niets meer van het concert kan zien.

                            Maar OT.
                            Zelf heb ik nog maar enkele concerten gefotografeerd, en ik zou liever hebben dat dit langer dan 3 nummers kan.

                            Schanske

                            Comment


                            • #29
                              Re: Concertfotografie: 3 nummers regel

                              Als je genoeg ervaring hebt, maak je in 3 songs of zelfs 2 songs wel goeie foto's. Kwestie van oefening. En als je geen lenzen wil verwisselen, pak je 2 bodies mee.
                              Canon-man. Concerten en natuur.
                              Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

                              Comment

                              Working...
                              X