Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat me stoort op Belgium Digital

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Wat me stoort op Belgium Digital

    Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht

    Als je als beginneling het volgend antwoord krijgt op een vraag welke camera het best
    in aanmerking komt : Een grote zwarte met grote zwarte lens
    . . .
    . . . .dan jeuken mijn vingers om de persoon die degelijke antwoorden geeft
    direct van het forum te bannen omdat deze totaal geen meerwaarde heeft . . .
    De meerwaarde van een dergelijk antwoord schuilt in het feit dat je je schaamt dat een
    medeforumlid zoiets heeft neergepend, en jezelf dus uit fatsoen op een iets betere ma-
    nier tracht te helpen of te reageren. Denk ik.
    Zo heeft alles zijn waarde. En ieder zijn nut. Denk ik.
    Verder heb ik er ook geen idee van wat het kost om zo'n schip in de vaart te houden, of
    welke bijdrage er allemaal wordt geleverd door vrijwilligers en (andere) moderators. Ik
    hoef dat ook niet te weten, maar weet wel dat het forum voldoende meerwaarde voor
    me heeft om mijn bijdrage daaraan met plezier af te staan.
    Deed je vroeger aan fotografie, dan kon je je vrienden, buren of familieleden er lastig
    me vallen. Met je mooie hobby. Ze zagen je graag komen. Dat weet ik nog. Of je kon 1
    x per maand naar de fotoclub, en 1 X per drie maanden een boekje kopen. Nu kun je er
    zoveel als je wilt over aan de weet komen, 24 uur per dag, 7 dagen per week. Je kunt je
    eigen ideeën, kennis, ervaringen, gedachten en bedenkingen kwijt aan welwillende en
    gretige oren overal te lande.... kan het nog mooier? Denk het niet.

    delen

    Comment


    • #47
      Re: Wat me stoort op Belgium Digital

      Wat mij hier soms stoort is dat sommige senior members denken dat dit forum enkel hen toebehoort.
      Ook zitten hier volgens mij professionele fotografen bij die elke beginneling als dom beschouwen en dus niet de moeite doen om een fatsoenlijk antwoord te geven.
      Indien je niks anders kunt dan kritiek geven, zwijg dan.
      Ik dacht dat dit forum voor iedereen was.
      En nog, er zijn geen domme vragen, enkel domme antwoorden.
      Fuji X-t2, Fuji X-t10, Fuji X-M1 en wat lenzen

      Comment


      • #48
        Re: Wat me stoort op Belgium Digital

        1) Dit is het ALLERBESTE, (mijn excuses want ik gebruik nooit hoofdletters, schreeuwen, in berichten) forum over de fotografie. Steeds als ik met een probleem zit vind ik hier een oplossing.
        2) Eender welk forum is gemaakt om met elkaar te communiceren. Zie fora uit de Romeinse Senaat.
        3) Nieuwelingen op dit forum zullen inderdaad voor de hand liggende vragen stellen. Dit is eigen aan een forum. Uit ervaring kan ik zeggen dat zoekfuncties niet altijd evident en gemakkelijk zijn.
        4) Als er voor de zoveelste keer dezelfde vraag wordt gesteld is niemand verplicht om hierop te antwoorden. Als je je ergert aan de vraag, antwoordt dan niet, zeer simpel. Als je de persoon wil helpen, antwoordt dan constructief en opbouwend.
        5) Van de "betweters" kunnen we alleen maar meer leren. Meestal zijn dit mensen met een doorgedreven kennis of ervaring.
        6) Om in herhaling te vallen, Dit is het allerbeste Nederlandstalige forum over de fotografie. Hou het alstublieft in stand in de huidige versie, alstublieft.
        7) Aan de beheerders van dit forum een dikke proficiat en....DOE ZO VOORT !!!!!!!!

        Mvg

        Paul
        "It is the photographer, not the camera, that is the instrument.".... Eve Arnolds

        Comment


        • #49
          Re: Wat me stoort op Belgium Digital

          Oorspronkelijk geplaatst door paul' Bekijk bericht
          1) Dit is het ALLERBESTE, (mijn excuses want ik gebruik nooit hoofdletters, schreeuwen, in berichten) forum over de fotografie. Steeds als ik met een probleem zit vind ik hier een oplossing.
          2) Eender welk forum is gemaakt om met elkaar te communiceren. Zie fora uit de Romeinse Senaat.
          3) Nieuwelingen op dit forum zullen inderdaad voor de hand liggende vragen stellen. Dit is eigen aan een forum. Uit ervaring kan ik zeggen dat zoekfuncties niet altijd evident en gemakkelijk zijn.
          4) Als er voor de zoveelste keer dezelfde vraag wordt gesteld is niemand verplicht om hierop te antwoorden. Als je je ergert aan de vraag, antwoordt dan niet, zeer simpel. Als je de persoon wil helpen, antwoordt dan constructief en opbouwend.
          5) Van de "betweters" kunnen we alleen maar meer leren. Meestal zijn dit mensen met een doorgedreven kennis of ervaring.
          6) Om in herhaling te vallen, Dit is het allerbeste Nederlandstalige forum over de fotografie. Hou het alstublieft in stand in de huidige versie, alstublieft.
          7) Aan de beheerders van dit forum een dikke proficiat en....DOE ZO VOORT !!!!!!!!

          Mvg

          Paul
          5 let op he

          2 ik wist niet dat er marktpleinen in de senaat zetelden
          The Knight That Says Ni...kon

          Comment


          • #50
            Re: Wat me stoort op Belgium Digital

            Oorspronkelijk geplaatst door paul' Bekijk bericht
            1) Dit is het ALLERBESTE, (mijn excuses want ik gebruik nooit hoofdletters, schreeuwen, in berichten) forum over de fotografie. Steeds als ik met een probleem zit vind ik hier een oplossing.
            2) Eender welk forum is gemaakt om met elkaar te communiceren. Zie fora uit de Romeinse Senaat.
            3) Nieuwelingen op dit forum zullen inderdaad voor de hand liggende vragen stellen. Dit is eigen aan een forum. Uit ervaring kan ik zeggen dat zoekfuncties niet altijd evident en gemakkelijk zijn.
            4) Als er voor de zoveelste keer dezelfde vraag wordt gesteld is niemand verplicht om hierop te antwoorden. Als je je ergert aan de vraag, antwoordt dan niet, zeer simpel. Als je de persoon wil helpen, antwoordt dan constructief en opbouwend.
            5) Van de "betweters" kunnen we alleen maar meer leren. Meestal zijn dit mensen met een doorgedreven kennis of ervaring.
            6) Om in herhaling te vallen, Dit is het allerbeste Nederlandstalige forum over de fotografie. Hou het alstublieft in stand in de huidige versie, alstublieft.
            7) Aan de beheerders van dit forum een dikke proficiat en....DOE ZO VOORT !!!!!!!!

            Mvg

            Paul
            8) en je leert hier, als je tenminste een klein beetje actief bent, een pak andere, gezellige mensen kennen op allerlei uitstappen, happenings e.d.

            9) Aan de beheerders van dit forum een dikke proficiat en....DOE ZO VOORT !!!!!!!!
            10) Aan de beheerders van dit forum een dikke proficiat en....DOE ZO VOORT !!!!!!!!
            11) Aan de beheerders van dit forum een dikke proficiat en....DOE ZO VOORT !!!!!!!!
            12; 13, 14,........Aan de beheerders van dit forum een dikke proficiat en....DOE ZO VOORT !!!!!!!!

            duidelijk genoeg ???? Sorry Paul voor het stelen van je quote.

            groeten, Bert
            Nikon D300s met grip + D80met grip. Sigma 10-20 3.5; 24-70 2.8; 70-200 2.8; 105 2.8 macro. Metz 58. Manfrotto.
            www.bertofotografie.be

            Comment


            • #51
              Re: Wat me stoort op Belgium Digital

              Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
              2 ik wist niet dat er marktpleinen in de senaat zetelden
              Marktpleinen, Senaat, what ever. Communiceren, praten, overleggen = nut en belang van een forum.
              "It is the photographer, not the camera, that is the instrument.".... Eve Arnolds

              Comment


              • #52
                Re: Wat me stoort op Belgium Digital

                Oorspronkelijk geplaatst door berto Bekijk bericht
                Sorry Paul voor het stelen van je quote.

                groeten, Bert
                Geen probleem hoor, steel maar

                Paul
                "It is the photographer, not the camera, that is the instrument.".... Eve Arnolds

                Comment


                • #53
                  Re: Wat me stoort op Belgium Digital

                  Oorspronkelijk geplaatst door berto Bekijk bericht
                  8) en je leert hier, als je tenminste een klein beetje actief bent, een pak andere, gezellige mensen kennen op allerlei uitstappen, happenings e.d.

                  9) Aan de beheerders van dit forum een dikke proficiat en....DOE ZO VOORT !!!!!!!!
                  10) Aan de beheerders van dit forum een dikke proficiat en....DOE ZO VOORT !!!!!!!!
                  11) Aan de beheerders van dit forum een dikke proficiat en....DOE ZO VOORT !!!!!!!!
                  12; 13, 14,........Aan de beheerders van dit forum een dikke proficiat en....DOE ZO VOORT !!!!!!!!
                  groeten, Bert
                  Ik kan alleen maar volgen, maar moet ook wel toegeven dat ik ook wel eens denk: man, lees eens paar regels lager, staat er net de zelfde vraag.

                  Missen is menselijk.......of dan toch niet.
                  Sony RX10 Mark IV
                  nog een fijne dag verder!
                  Guido

                  Comment


                  • #54
                    Re: Wat me stoort op Belgium Digital

                    Oorspronkelijk geplaatst door nomino Bekijk bericht
                    Wat mij hier soms stoort is dat sommige senior members denken dat dit forum enkel hen toebehoort.
                    Ook zitten hier volgens mij professionele fotografen bij die elke beginneling als dom beschouwen en dus niet de moeite doen om een fatsoenlijk antwoord te geven.
                    Indien je niks anders kunt dan kritiek geven, zwijg dan.
                    Ik dacht dat dit forum voor iedereen was.
                    En nog, er zijn geen domme vragen, enkel domme antwoorden.
                    Een forum is inderdaad voor iedereen, we zijn allemaal beginneling geweest, niemand is met een dslr in zijn handen geboren hoor, we hebben het allemaal moeten leren.

                    Ik vind dat er best kritiek mag gegeven worden, maar zeg er dan ook direct bij waarom het niet goed is, antwoorden zoals 'vind het niet goed' brengen niets bij tot de leercurve van iemand, een antwoord zoals 'vind het niet goed omdat ...' zijn stukken beter. Dan kan de TS nog altijd beslissen of hij dit meeneemt tijdens zijn volgende shoot of niet.

                    Waar ik tegenwoordig de kriebels van krijg is het feit dat je regelmatig het deksel op je neus krijgt als je iemand wil verder helpen ... ik ga zeker niet zeggen dat ik een pro fotograaf ben, iedereen leert elke dag bij, maar ik heb wel al enkele jaartjes ervaring en heb geen probleem om die te gebruiken om anderen te helpen, maar als je keer op keer terug tegen een muur loopt gaat die drang er snel vandoor.

                    Ik moet toegeven dat ik véél minder post dan pakweg vorig jaar ... en reageren vermindert ook gestaag ... ik krijg soms de indruk dat niemand nog iets wil bijleren ... ze kunnen het allemaal zelf véél beter ... als je dan een op- of aanmerking maakt wordt je gelijk onderuit gehaald ... ik pas ervoor, sorry.

                    Mark
                    Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                    Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

                    Comment


                    • #55
                      Re: Wat me stoort op Belgium Digital

                      Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
                      Waar ik tegenwoordig de kriebels van krijg is het feit dat je regelmatig het deksel op je neus krijgt als je iemand wil verder helpen ... ik ga zeker niet zeggen dat ik een pro fotograaf ben, iedereen leert elke dag bij, maar ik heb wel al enkele jaartjes ervaring en heb geen probleem om die te gebruiken om anderen te helpen, maar als je keer op keer terug tegen een muur loopt gaat die drang er snel vandoor.
                      Eerst en vooral proficiat aan degenen die dit forum draaiende houden, mods en eigenaars.

                      Maar, ik kan me volledig vinden in de opmerking van LamboCars... in de beginnershoek en in mindere mate op de rest van het forum zit een clubje forum vrienden die vol lof elkaars foto's beoordelen. Als dan je dan iemand op weg helpt om zijn fotografie op een hoger peil te brengen.... ja, dan ben je een gelijk een slechte.
                      TOYO-FIELD 45AII - Arrax 88 - Yashica Mat 124 G - Pentacon six - Voigtländer Bessa III - Nikon D700 - Nikon D300S - 17,2kg glas om dat alles te doen werken!

                      Comment


                      • #56
                        Re: Wat me stoort op Belgium Digital

                        Oorspronkelijk geplaatst door Klojo Bekijk bericht
                        Eerst en vooral proficiat aan degenen die dit forum draaiende houden, mods en eigenaars.

                        Maar, ik kan me volledig vinden in de opmerking van LamboCars... in de beginnershoek en in mindere mate op de rest van het forum zit een clubje forum vrienden die vol lof elkaars foto's beoordelen. Als dan je dan iemand op weg helpt om zijn fotografie op een hoger peil te brengen.... ja, dan ben je een gelijk een slechte.
                        Mooi Mooi

                        The NerdiNator
                        Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

                        Comment


                        • #57
                          Re: Wat me stoort op Belgium Digital

                          Oorspronkelijk geplaatst door Klojo Bekijk bericht
                          Eerst en vooral proficiat aan degenen die dit forum draaiende houden, mods en eigenaars.

                          Maar, ik kan me volledig vinden in de opmerking van LamboCars... in de beginnershoek en in mindere mate op de rest van het forum zit een clubje forum vrienden die vol lof elkaars foto's beoordelen. Als dan je dan iemand op weg helpt om zijn fotografie op een hoger peil te brengen.... ja, dan ben je een gelijk een slechte.
                          Advies: niet aantrekken. Omdat je je nooit iets moet aantrekken dat al zou oud is als de
                          mensheid zelf en dus des mensen is. Want daar kun je niet tegenop. Nu niet en nooit niet.
                          Het is de natuur van individuen die ook kuddebeesten zijn.

                          Comment


                          • #58
                            Re: Wat me stoort op Belgium Digital

                            Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
                            Advies: niet aantrekken. Omdat je je nooit iets moet aantrekken dat al zou oud is als de
                            mensheid zelf en dus des mensen is. Want daar kun je niet tegenop. Nu niet en nooit niet.
                            Het is de natuur van individuen die ook kuddebeesten zijn.
                            Dat heb ik inderdaad gisteren en vandaag weer eens aan den lijven mogen ondervinden
                            Het je niet aantrekken is inderdaad het beste, maar sommige dagen lukt dit beter dan andere ... en om eerlijk te zijn is mijn emmer ondertussen vol en lukt het me even niet meer ...
                            Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                            Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

                            Comment


                            • #59
                              Re: Wat me stoort op Belgium Digital

                              Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
                              Dat heb ik inderdaad gisteren en vandaag weer eens aan den lijven mogen ondervinden
                              Het je niet aantrekken is inderdaad het beste, maar sommige dagen lukt dit beter dan andere ... en om eerlijk te zijn is mijn emmer ondertussen vol en lukt het me even niet meer ...
                              En toch is het op deze momenten dat je kalm moet blijven. Denk daarbij dat je elk lot
                              kan overwinnen door het rustig te dragen. Dat is misschien gemakkelijker gezegd dan
                              gedaan en toch lijkt het te lukken: telkens weer.
                              Slimmeriken hebben eens berekend dat 99% van onze zorgen, bekommernissen, kwaad-
                              heden, alreeds een dagje later zijn verbleekt tot iets waar we ons niet druk meer over
                              maken. Sterkte!

                              Comment


                              • #60
                                Re: Wat me stoort op Belgium Digital

                                Ik heb hier intussen al ettelijke generaties gezien die...

                                - Om beginnersuitleg vragen en zich er daarna (als ze de kneepjes kennen) aan storen dat er teveel beginnersvraagjes zijn.

                                - Vinden dat sommige mensen te populair zijn, maar dan later er alles aan doen (super-conformiteit, eigen mening inslikken, regelrechte gatlikkerij) om toch maat Mr. Polulair te kunnen uithangen.

                                - In den beginne overdreven aandacht vragen voor elk banaal plaatje dat uit hun toestel rolt, maar een jaar later komen zagen dat "het niveau zo laag ligt".

                                - Klagen over iemand die ettelijke nietszeggende posts neerplant om zijn post count omhoog te krijgen, maar idem persoon verheerlijken als die toevallig zijn aandacht en positieve commentaren richt op posts van de klager zélf.

                                Pfff. Water onder de brug.

                                Een forumdynamiek kent ups en downs en zal eeuwig verdergaan zolang dat forum een bestaansreden heeft.

                                Sorry voor de krasse taal, maar het is zoals het is.

                                Mvg,

                                J.
                                http://www.theafricabug.com

                                Comment

                                Working...
                                X